node/41842

Έρχεται η BMW X5 με κυψέλες υδρογόνου

Η παραγωγή της υδρογονοκίνητης BMW X5 θα ξεκινήσει στα τέλη του 2022 σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.

Η BMW ανακοίνωσε πως από τα τέλη του 2022 θα ξεκινήσει την παραγωγή μικρής κλίμακας της BMW X5 με κυψέλες υδρογόνου, ως εξέλιξης του πρωτοτύπου BMW i Hydrogen NEXT που πρωτοείδαμε το 2019.

Η δεύτερη γενιά μοντέλων BMW i Hydrogen NEXT θα παράγεται στο Lightweight Construction and Technology Centre στη Βαυαρία. Θα βασίζεται στην BMW X5 όμως θα έχει εντελώς διαφορετικό σύστημα κίνησης με ηλεκτροκινητήρα και κυψέλες υδρογόνου για παραγωγή ενέργειας.

Οι δεξαμενές υδρογόνου πίεσης 700 bar με χωρητικότητα 6 kg υδρογόνου είναι κατασκευασμένες από CFRP (carbon fibre reinforced plastic) με την καύση να παράγει έως και 125 kW ηλεκτρικής ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας πέμπτης γενιάς που προέρχεται από την BMW iX3 και βρίσκεται στον πίσω άξονα αποδίδει 374 PS, ενώ υπάρχει και μια μπαταρία υψηλής τάσης ακριβώς από πάνω του.

Σύμφωνα με την BMW, τα οχήματα υδρογόνου απευθύνονται σε εκείνους που δεν έχουν συχνή πρόσβαση σε φορτιστές και χρειάζεται να ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις καθώς έχουν αυξημένη αυτονομία ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. Ο ανεφοδιασμός διαρκεί 3-4 λεπτά, ενώ από την εξάτμιση βγαίνει μόνο καθαρό νερό. Επιπλέον, τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο το οποίο παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συμβάλλουν στην επίτευξη στόχων για την προστασία του περιβάλλοντος.

Η BMW έχει εμπειρία 40 ετών στο υδρονόνο, και 20 ετών στην τεχνολογία fuel cell (κυψέλες υδρογόνου). Εκτός από τα πρωτότυπα και τα μοντέλα παραγωγής σε μικρή κλίμακα με κυψέλες υδρογόνου, η βαυαρική φίρμα διατηρεί εκατοντάδες ανυψωτικά μηχανήματα με αυτή την τεχνολογία στα εργοστάσιά της σε Spartanburg και Leipzig. 

Σε αυτή τη φάση, η βαυαρική φίρμα δεν είναι έτοιμη να προσφέρει οχήματα υδρογόνου μαζικής παραγωγής καθώς όπως αναφέρει δεν έχουν ικανοποιηθεί ακόμη οι προυποθέσεις για κάτι τέτοιο. Ανάμεσα σε αυτές είναι η διεύρυνση του δικτύου πρατηρίων υδρογόνου και η βελτιστοποίηση της παραγωγής του έτσι ώστε να είναι διαθέσιμο σε ανταγωνιστικές τιμές. Παρόλα αυτά η BMW δηλώνει αισιόδοξη για το μέλλον του υδρογόνου καθώς η Ευρώπαική Ένωση το έχει ψηλά στην ατζέντα της ενώ μεγάλες αγορές της Ασίας όπως η Ιαπωνία, η Κορέα και η Κίνα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για κατασκευή δικτύου ανεφοδιασμού.