Επίσημο: Νέο Toyota Yaris 2017

Επίσημο: Νέο Toyota Yaris 2017

Με ένα πρόγραμμα αναβάθμισης που κόστισε € 90 εκατομμύρια, το νέο Yaris είναι σοβαρά βελτιωμένο σε 900 σημεία. Θα το δούμε στο Σαλόνι της Γενεύης.

Είναι η δεύτερη φορά που η Toyota αναβαθμίζει την τρίτη γενιά του σουπερμίνι της από το 2011 που παρουσιάστηκε.

Ωστόσο σε αντίθεση με το 2014, αυτή τη φορά γίνεται λόγος για κάτι πολύ περισσότερο από ένα σοβαρό facelift. Για την ακρίβεια, η επένδυση έφτασε τα € 90 εκατομμύρια κι έχουν γίνει βελτιώσεις σε 900 σημεία, τα οποία αφορούν κυρίως στη σχεδίαση, τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ασφάλεια.

Τη σχεδίαση ανέλαβε το κέντρο της εταιρείας ED2 στη νότια Γαλλία και σκοπός της είναι η πιο δυναμική και παράλληλα αρμονική εικόνα. Προσοχή έχει δοθεί και στο φινίρισμα του αμαξώματος, ώστε να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η ήδη πολύ καλή εικόνα του Yaris.



Το εμπρός μέρος έχει σχεδίαση που η Toyota ονομάζει τύπου «καταμαράν», με νέα φώτα και μάσκα που έχει πιο απλές γραμμές γύρω από το σήμα. Το προφίλ χαρακτηρίζεται από την πιο χαμηλή βασική γραμμή του αμαξώματος, ενώ στο πίσω μέρος η πόρτα είναι νέα, όπως άλλωστε τα φώτα και ο προφυλακτήρας. Η κεντρική ιδέα είναι το αυτοκίνητο να δείχνει πιο χαμηλό και φαρδύ.

Οι ζάντες είναι επίσης νέες με διάμετρο που ανάλογα με την έκδοση είναι 15 ή 16 ιντσών, ενώ τα νέα Hydro Blue και Fire Red χρώματα ανεβάζουν τις επιλογές της παλέτας στις 10.

Στην καμπίνα αυτά που κατά βάση έχουν αλλάξει είναι οι δύο πλευρικοί αεραγωγοί του ταμπλό και ο πίνακας οργάνων. Από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού και πάνω τα συμβατικά αναλογικά όργανα έχουν αντικατασταθεί από μια έγχρωμη ψηφιακή TFT οθόνη 4,2 ιντσών, που θυμίζει κιάλια και σύμφωνα με την Toyota αναβαθμίζει σημαντικά την αίσθηση εργονομίας. Μικρές αλλαγές υπάρχουν ακόμα στις επενδύσεις, τα χρώματα και κάποια στοιχεία στο διάκοσμο.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, μια πολύ σημαντική αλλαγή στο νέο Yaris είναι ο νέος 1.500άρης βενζονοκινητήρας που αντικαθιστά το σημερινό 1.33. Είναι μέρος ενός επενδυτικού προγράμματος ύψους € 150 εκατομμυρίων και προφανώς ικανοποιεί το πρωτόκολλο Euro 6c. Ανήκει στην οικογένεια των ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency) και αποδίδει 111 ίππους με 13,8 kgm ροπή στις 4.400 rpm. Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τα στοιχεία για τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, λέει όμως ότι πετυχαίνει έως και 12% χαμηλότερες τιμές όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο CVT.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Toyota: Νέος κινητήρας βενζίνης 1,5 lt για το Yaris

Έχει θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει το εντυπωσιακό 38,5% και σχέση συμπίεσης 13,5:1, ενώ μπορεί να αλλάζει τον κύκλο λειτουργίας του από Otto σε Atkinson. Είναι δε ο πρώτος κινητήρας της Toyota με υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής για περισσότερη οικονομία στην υψηλή ταχύτητα.

Η Toyota δε διευκρινίζει πουθενά την τύχη της σημερινής βασικής έκδοσης με τον 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα, αναφέρει όμως βελτιώσεις για την έκδοση Hybrid που αντιστοιχεί στο 40% των πωλήσεων του μοντέλου και είναι η μοναδική υβριδική πρόταση στα σουπερμίνι.

Έχουν να κάνουν κυρίως με την ηχομόνωση και το ραφινάρισμα της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, το οποίο με βάση έρευνα που έγινε σε αυτοκίνητα πελατών, δίνει πραγματική μέση κατανάλωση 5 lt/100 km.



Για να πετύχουν το στόχο τους, οι μηχανικοί τοποθέτησαν νέες βάσεις κινητήρα και κιβωτίου, νέο υποπλαίσιο στην εμπρός ανάρτηση, νέα ημιαξόνια, νέο «φιλτροκούτι» καθώς και ένα ακόμα καζανάκι στην εξάτμιση. Βελτιώσεις αναφέρονται επίσης στη ρύθμιση των αμορτισέρ και της κρεμαγέρας, για καλύτερη οδηγική αίσθηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Έρχεται σπορ Toyota Yaris με πάνω από 210 άλογα

Το τελευταίο κεφάλαιο στο press kit του νέου Yaris αναφέρεται στην ασφάλεια και είναι χτισμένο γύρω από το σύστημα Safety Sense που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.

Σκοπός του είναι κυρίως να αποτρέψει ένα ατύχημα αλλά και να μετριάσει τις συνέπειες σε κάποιο αναπόφευκτο. Περιλαμβάνει το Pre-Collision με αυτόματο φρενάρισμα, αυτόματους προβολείς, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας αλλά και αναγνώριση των οδικών σημάτων στις πλούσιες εκδόσεις.

Επίσης, οι ζώνες ασφαλείας του πίσω καθίσματος έχουν περιοριστές φορτίου και προεντατήρες, ενώ τα προσκέφαλα βελτιωμένη σχεδίαση όπως και οι αερόσακοι-κουρτίνες.

H επίσημη παρουσίασή του στο κοινό θα γίνει στο επερχόμενο Σαλόνι της Γενεύης τον επόμενο μήνα, ενώ στη χώρα μας αναμένεται λίγο πριν το καλοκαίρι.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube