Toyota: Νέος κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρων για το Yaris

Toyota: Νέος κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρων για το Yaris

Ο νέος κινητήρας έρχεται να αντικαταστήσει τον δημοφιλή 1.3.

Εν αναμονή του πρότυπου Euro 6c και του πρότυπου πιστοποίησης RDE (Real Driving Emission), η Toyota αντικαθιστά την έκδοση κινητήρα 1.33 του Yaris με έναν καινούριο 4κύλινδρο 1,5 λίτρων.

Ο νέος κινητήρας αποτελεί μέλος της οικογένειας κινητήρων ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion) και εισάγει νέες τεχνικές λύσεις που προσφέρουν καλύτερη απόδοση και αυξημένη οδηγική απόλαυση, ενώ σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών NEDC χαρίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 12%.

Ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας των 1.496 κ.εκ. αποδίδει 112 ίππους και 13,9 kgm ροπή, με τα 12,0 kgm να είναι διαθέσιμα από τις 2.000 rpm. Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, η άμεση απόκριση του νέου κινητήρα χαρίζει ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής άνεσης που θα εκτιμηθεί τόσο στις αστικές μετακινήσεις, όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Σε σχέση με τον 1.300άρη που αντικαθιστά, ο 1.5 χαρίζει βελτιωμένες επιδόσεις που μεταφράζονται σε ταχύτερο 0-100 km/h (11,0” αντί για 11,8”) και αναβαθμισμένες ρεπρίζ όπως το 80-120 km/h (17,6” αντί για 18,8”).

Προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του νέου πρότυπου Euro 6c και RDE, η Toyota χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει από τα υβριδικά της μοντέλα. Ο νέος κινητήρας με τις ιδιαίτερα μειωμένες τριβές, έχει αποδοτικότερη λειτουργία με θερμοδυναμική απόδοση 38,5%, τιμή από τις κορυφαίες στον κόσμο. Η απόδοση αυτή επιτυγχάνεται με την εφαρμογή υψηλής σχέσης συμπίεσης 13,5, με το ψυχώμενο σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων και την αύξηση του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, που επιτρέπει στον κινητήρα να μεταβεί από τον κύκλο Otto στον κύκλο Atkinson.

[Πηγή: Toyota]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube