Επίσημο: Νέο Dodge Challenger SRT Demon, ο πρωταθλητής των επιταχύνσεων [ανάλυση + videos]

Επίσημο: Νέο Dodge Challenger SRT Demon, ο πρωταθλητής των επιταχύνσεων [ανάλυση + videos]

Πάρτε μια ιδέα: 0-96 km/h σε 2,3”, 0-402 m σε 9,65” με έξοδο στα 225 km/h, και σούζες στα ξεκινήματα!

Πόσο τρελός είναι ο «Δαίμονας»; Να, η Dodge λέει ότι έκανε νέο παγκόσμιο ρεκόρ Guinness, για αυτοκίνητο παραγωγής, στη… σούζα! Κάλυψε 2,92 πόδια (0,89 m) στο ξεκίνημα από στάση, με τους εμπρός τροχούς του στον αέρα.

Θέλετε κι άλλο; Η NHRA, η αμερικάνικη ομοσπονδία των αγώνων ντράγκστερ, το απαγόρευσε διότι δεν έχει τον εξοπλισμό ασφάλειας που απαιτείται για τέτοιες επιδόσεις!

Στη μακρά περίοδο αναμονής για το Demon, με τα αλλεπάλληλα teasers από την Fiat Chrysler Automobiles, το μεγάλο ερώτημα ήταν βέβαια πόσα άλογα θα έβγαζε και ποιες θα ήταν οι επιδόσεις του. Ε, οι απαντήσεις επιτέλους δόθηκαν: Η Dodge λέει ότι το Demon έχει 840 HP (851 PS) και κάνει το 0-60 mph (0-96 km/h) σε 2,3”, με την επιτάχυνση στο ξεκίνημα να φτάνει τα 1.8g!

Αν μείνεις στο γκάζι, ο Δαίμονας θα καλύψει το 1/4 του μιλίου (0-402 m) σε 9,65” και θα βγει με 140 mph (225,3 km/h). Όχι κι άσχημα…

Σε σχέση με εκείνον στο Challenger Hellcat των 707 ίππων, ο V8 6,2 λίτρων του Demon έχει δύο αντλίες βενζίνης αντί για μία, έναν κομπρέσορα των 2,7 λίτρων αντί των 2,4, πίεση υπερπλήρωσης 14,5 psi (1 bar) αντί 11,6 psi (0,8 bar) και κόκκινη γραμμή στις 6.500 rpm αντί στις 6.200.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νεα Dodge Challeger SRT και SRT Hellcat [5 videos]

Όπως ήδη ξέρουμε από τα διάφορα teasers, το Dodge Challenger SRT Demon δεν είναι απλά ένα «γδυμένο» Hellcat. Είναι εντελώς νόμιμο για το δρόμο και θεωρητικά μπορείς να πας για ψώνια με αυτό, όμως έχει σχεδιαστεί για να ισοπεδώνει με ευκολία τον ανταγωνισμό στα drag strips.

«Κανείς δεν έχει φτιάξει έως τώρα ένα ντράγκστερ με πινακίδες», καυχιέται ο εκπρόσωπος της FCA, λέγοντας ότι μια ομάδα από 25 αφοσιωμένους μηχανολόγους της SRT, μαζί με άλλους εργαζόμενους της Fiat Chrysler, αφιέρωσαν πάνω από δύο χρόνια στο πρόγραμμα εξέλιξης του Δαίμονα.

Αυστηρή δίαιτα

Οι μετατροπές ξεκινούν με την αφαίρεση 105 κιλών από το Hellcat στο οποίο είναι βασισμένο το Demon. Το αυτοκίνητο είναι όμως τελικά μόνο 97,5 kg ελαφρύτερο, επειδή τα φαρδύτερα φτερά, οι νέοι τροχοί και άλλες αναβαθμίσεις του προσθέτουν 7,5 kg.

Μεγάλο μέρος της «δίαιτας» οφείλεται στην αφαίρεση του πίσω καθίσματος των 25 kg και του καθίσματος του συνοδηγού (-26 kg), αλλά η Dodge μπορεί να τα τοποθετήσει ξανά αν της το ζητήσετε, αντί ενός μικρού τιμήματος.

Αν επιλέξετε να μην έχετε πίσω κάθισμα, μπορείτε να τοποθετήσετε μια μπάρα στήριξης των αγωνιστικών ζωνών (σχεδιασμένη από την Dodge, αλλά πωλείται ανεξάρτητα) κι ένα δίχτυ για να κρατάει το κράνος σας.

Συνεχίζοντας με τη «δίαιτα», το Demon έχει μικρότερα φρένα (4πίστονα σε δίσκους 360 mm αντί 6πίστονα σε δίσκους 390 mm) που εξοικονομούν 7,3 kg, κούφιες αντιστρεπτικές (-8,6 kg) και νέους τροχούς με ανοιχτά μπουλόνια (-7,3 kg). Επιπλέον, έχουν αφαιρεθεί διάφορα κομμάτια της εσωτερικής επένδυσης και της ηχομόνωσης, και όλα τα ηχεία εκτός από δύο.

Λάστιχα, στήσιμο και μετάδοση «ντράγκστερ»

Οι νέοι τροχοί είναι 18 ιντσών σε διάμετρο και 11 σε πλάτος. Φορούν λάστιχα Nitto NTO5R, ράντιαλ για ντράγκστερ αλλά και για το δρόμο –η πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο παραγωγής πωλείται με τέτοια λάστιχα– σε διάσταση 315/40 R18. Αν και το NTO5R δεν είναι νέο λάστιχο, έχει εδώ γόμα σχεδιασμένη ειδικά για το Demon που δίνει τρεις φορές μεγαλύτερο συντελεστή πρόσφυσης από εκείνον του Hellcat στα ξεκινήματα. Οι πίσω τροχοί έχουν εδώ και 0,5 μοίρες μικρότερο κάμπερ, για καλύτερη πρόσφυση στην ευθεία. Η Dodge λέει μάλιστα ότι τα λάστιχα του Demon βελτιώνουν και την… άνεση, χάρη στα ψηλότερα πλαϊνά τους (το Hellcat φοράει 275/40 σε 20άρες ζάντες).

Η πρόσφυση όμως δεν είναι ο μόνος παράγοντας για γρήγορες εκκινήσεις. Το Demon έχει επιπλέον 35% μεγαλύτερη «δύναμη εκτόξευσης» από το Hellcat, που οφείλεται εν μέρει στην κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης (3,09 αντί 2,62:1). Ο μετατροπέας ροπής του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων έχει 11% υψηλότερη ταχύτητα «κλειδώματος» και παρέχει 18% μεγαλύτερο πολλαπλασιασμό ροπής στην εκκίνηση. Με άλλα λόγια, μπορείς να κρατάς ψηλότερα τις στροφές με το αυτοκίνητο σταματημένο και η ροπή που φτάνει στους τροχούς είναι μεγαλύτερη. Γι’ αυτό το λόγο, τα εξαρτήματα της μετάδοσης έχουν όλα ενισχυθεί.

Δεν διατίθεται χειροκίνητο κιβώτιο ούτε ως έξτρα, επειδή το αυτοκίνητο θα ήταν πιο αργό και λιγότερο σταθερό σε χρόνους στο drag strip, ενώ και κάποιες λειτουργίες του προγράμματος Drag Mode απαιτούν ένα 8άρι αυτόματο σαζμάν.

Το μαγικό ξυλοκιβώτιο

Όμως, η αγορά ενός Dodge Challenger SRT Demon δεν αρκεί από μόνη της για να διαπρέψετε στο 400άρι. Όποιος θέλει να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες του αυτοκινήτου θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον για ένα ειδικό ξυλοκιβώτιο, που έχει μια πλάκα με το όνομα του ιδιοκτήτη και τον αριθμό VIN του αυτοκινήτου, και το οποίο μετατρέπει το Demon σε τέρας του drag strip.

Μέσα στο κουτί αυτό θα βρείτε δύο πολύ στενούς εμπρός τροχούς για αγώνες ντράγκστερ. Δεν θα βρείτε και λάστιχα, έτσι ώστε να μπορείτε να επιλέξετε τη μάρκα της προτίμησής σας. Έτσι, τα κανονικά εμπρός λάστιχα μπορεί να γίνουν εφεδρικά για πίσω. Το κιτ περιλαμβάνει επίσης εργαλεία για αλλαγή τροχών: γρύλο, δυναμόκλειδο και άλλα.

Επιπλέον, αυτό το κιβώτιο, που θα αγοράσετε από τον ντίλερ της Dodge, περιέχει έναν νέο θερμοστάτη, εισαγωγή αέρα κι έναν εγκέφαλο για τον V8, συν μερικά επιπλέον κουμπιά για την κονσόλα. Όταν τα εγκαταστήσετε, θα μπορείτε από το εσωτερικό να αλλάζετε το χάρτη λειτουργίας σε έναν για βενζίνη υψηλού βαθμού οκτανίου, ώστε να αυξηθεί περαιτέρω η ιπποδύναμη.

Διάφοροι αισθητήρες προανάφλεξης ελέγχουν το καύσιμο και απενεργοποιούν το πρόγραμμα αν η βενζίνη σας δεν έχει τα απαραίτητα οκτάνια – π.χ. αν έχετε αναμείξει απλή αμόλυβδη 91 με 100άρα. Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι νόμιμο σε καυσαέρια με το πρόγραμμα υψηλών οκτανίων.

Τα πάντα για τον αέρα εισαγωγής

Η έξτρα ιπποδύναμη οφείλεται σε νέες στρατηγικές διαχείρισης του αέρα εισαγωγής. Πρώτον, το Demon έχει τον «μεγαλύτερο αεραγωγό καπό του κόσμου σε μοντέλο παραγωγής». Τον λένε Air Grabber, έχει επιφάνεια 292 cm2 και συμπληρώνεται από τα διπλά φώτα Air Catcher. Όλα αυτά από μόνα τους μπορεί να μειώσουν τη θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής κατά 17 βαθμούς Κελσίου. Όμως υπάρχει και η πατενταρισμένη τεχνολογία Air-Charge Cooler, που χρησιμοποιεί τον κλιματισμό για να ψύχει το ιντερκούλερ, κρυώνοντας τον αέρα εισαγωγής κατά 25 βαθμούς. Και όπως όλοι ξέρουμε, ψυχρότερος αέρας σημαίνει περισσότερο καύσιμο, άρα περισσότερη δύναμη.

Όμως, επειδή η χρήση του κλιματισμού απαγορεύεται δια ροπάλου στο drag strip, ώστε να μην υγραίνεται από σταγόνες συμπυκνώματος το προσεκτικά προετοιμασμένο οδόστρωμα, το Demon έχει μια ειδική ποδιά πλαισιωμένη με αφρώδες υλικό η οποία συγκρατεί και απορροφά τις τυχόν σταγόνες νερού από το Cooler.

Μετά από κάθε προσπάθεια στο drag-strip, υπάρχει μια ειδική, πατενταρισμένη λειτουργία για να επανέλθει ο V8 στην κανονική θερμοκρασία. Λέγεται After-Run Cooler και διατηρεί το βαντιλατέρ του ψυγείου και την αντλία του ιντερκούλερ σε λειτουργία, ακόμη και με τον κινητήρα σβηστό.

Πρωταθλητής, πατώντας ένα κουμπί

Όταν φτάσει η ώρα για το drag strip, το Demon έχει ένα σύστημα για να κάνει τη ζωή του οδηγού εύκολη. Το πρόγραμμα Drag Mode, που επιλέγεται από την οθόνη του infotainment, ρυθμίζει όλους τους παράγοντες για να έχεις την τέλεια εκτόξευση. Ξεκινά ρυθμίζοντας την προσαρμοζόμενη ανάρτηση: η πίσω πάει στο φουλ σκληρό, ενώ η εμπρός αποκτά μεγάλη απόσβεση συμπίεσης αλλά μικρή επαναφοράς ώστε να σηκώνεται εύκολα η μούρη του αυτοκινήτου στην εκκίνηση (σημειώνουμε ότι τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές του Demon είναι πολύ πιο μαλακά από του Hellcat).

Επίσης, το Drag Mode απενεργοποιεί το traction control για το μέγιστο δυνατό σπινάρισμα, αλλά κρατάει ενεργό το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ώστε να μην καταλήξεις στο τοίχο αν κάνεις στραβοτιμονιά. Μια ειδική λειτουργία anti-hop” ελέγχει την απόδοση του κινητήρα αν ο πίσω άξονας αρχίσει να χοροπηδά, ώστε να προστατευτούν τα εξαρτήματα της μετάδοσης.

Και το σπουδαιότερο απ’ όλα: το Drag Mode ενεργοποιεί στην ουσία ένα launch control δύο σταδίων. Απενεργοποιώντας τους 4 από τους 8 κυλίνδρους και ανοίγοντας τη βαλβίδα παράκαμψης του κομπρέσορα, ο V8 του Demon ανεβάζει πίεση υπερπλήρωσης καθώς ανεβαίνουν οι στροφές (θυμίζουμε ότι ο μετατροπέας κλειδώνει σε υψηλότερη ταχύτητα περιστροφής). Επιπλέον, βοηθάει κι ένα φρένο μετάδοσης που είναι ενσωματωμένο στο κιβώτιο και κρατά τον κεντρικό άξονα ακίνητο. Ο οδηγός απλά κρατάει τραβηγμένο το paddle αλλαγής ταχυτήτων, για να μένει το Demon ακίνητο ενώ αυτός πατάει γκάζι και ανεβάζει στροφές. Μετά απλά αφήνει το paddle κι έφυγε…

Τέλος το Demon, όπως και το Mustang, έχει και ένα σύστημα line lock” που κρατάει τα εμπρός φρένα πατημένα για να κάνεις στατικά burn-out και να ζεσταίνεις τα πίσω λάστιχα. Το σύστημα είναι καλό και για φιγούρα, αν και η Dodge έχει βάλει όριο στη λειτουργία του τις «400 περιστροφές των τροχών κάθε φορά».

Για λίγους και εκλεκτούς

Όσο για ανέσεις, ο Δαίμονας δεν έχει πολλές. Μόνο δύο ηχεία, όπως είπαμε, και όσα συστήματα ασφάλειας απαιτεί ο νόμος: ESP, έλεγχο πίεσης ελαστικών και κάμερα οπισθοπορείας. Έχει επίσης οδηγικό πρόγραμμα Valet (παρκαδόρου) που περιορίζει τον κινητήρα στις 4.000 rpm, κι ένα πρόγραμμα Eco Mode που μάλλον κανένας δεν θα χρησιμοποιήσει…

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Dodge Challenger SRT Demon προσφέρεται με εγγύηση 3 ετών/60.000 km, που ισχύει ακόμη και αν κάνεις χρονομετρήσεις (timed competition, όχι κανονικούς αγώνες) σε drag strip.  

Όσοι θέλουν να κάνουν «400άρια», να ξέρουν ότι στο έξτρα ξυλοκιβώτιο θα βρουν κι ένα δερματόδετο βιβλίο που εξηγεί πώς δουλεύει το αυτοκίνητο, πώς να το στήνεις και πώς να έχεις τη μέγιστη απόδοση στο drag strip. Υπάρχει επίσης κουπόνι για σεμινάριο μιας ημέρας σε ειδική σχολή αγωνιστικής οδήγησης (Bob Bondurant), ενώ η Dodge έχει κάνει και ειδική συμφωνία με τη Hagerty Insurance για να μπορείς να ασφαλίσεις το αυτοκίνητο (στις ΗΠΑ βέβαια).

Το Dodge Demon θα διατεθεί στην αγορά για ένα μόνο Model Year και σε πολύ περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων (μόνο 3.000 στις ΗΠΑ, 300 στον Καναδά και άγνωστο πόσα σε άλλες αγορές). Τι κέρδος θα βγάλει από αυτό η FCA; Μικρό σε χρήμα, αλλά πιθανώς μεγάλο σε εικόνα και κύρος για όλα τα μοντέλα της.

Δείτε παρακάτω και τη live-stream παρουσίαση του Demon με τον Vin Diesel από το 1 26’ 11” του video και μετά.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube