node/28440

Επίσημο: Ηλεκτρική νταλίκα Tesla με 0-100 km/h σε 5,1”!

Η ολοκαίνουργια, αμιγώς ηλεκτρική νταλίκα της Tesla θέλει κάτι παραπάνω από πέντε δευτερόλεπτα για να πιάσει από στάση τα 100 km/h και έχει αυτονομία πάνω από 800 km.

Η αυτονομία των 800 km φυσικά και είναι το σημείο κλειδί για το πώς μπορεί να ανταποκριθεί ένα φορτηγό σε οδική εμπορευματική μεταφορά. Αλλά η Tesla λέει ότι μέσα σε 30” ένας μέγκα-ταχυφορτιστής προσθέτει άλλα 650 km/h αυτονομίας.

Ύστερα από τόσο ντόρο, αλλά και αναμονή, ο κόσμος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών περίμενε κάτι πραγματικά μεγάλο σε επιδόσεις. Όταν λοιπόν ο Elon Musk παρουσίασε τις επιδόσεις της νέας του νταλίκας με το περίεργο και ανεξήγητο ακρωνύμιο BAMF στην αποκάλυψη του φορτηγού στο Los Angeles, κάποιο μπορεί να υπομειδίασαν. Αλλά μάλλον το χαμόγελό τους θα πάγωσε στα χείλη τους όταν άκουσαν ότι για παράδειγμα ένα Mitusbishi EVO X την αρπάζει στο σπριντ 0-100 km/h! Φυσικά μιλάμε για επίδοση του τράκτορα, οπότε μάλλον πρόκειται για ένα νούμερο που δεν ενδιαφέρει τους φορτηγατζήδες, όχι πως θα τους κακόπεφτε χωρίς το επικαθήμενο να ρίξουν στην εκκίνηση σε μια Giulia Veloce.

Αυτό είναι αρκετά ξεκάθαρο λοιπόν, αλλά πώς συμπεριφέρεται τραβώντας και το επικαθήμενο; Η Tesla λέει ότι για να πιάσει τα ίδια χιλιόμετρα από στάση, τραβώντας ένα 36τονο ρυμουλκούμενο χρειάζεται αντίστοιχα 20”. Χρόνος απόλυτα εντυπωσιακός αν σκεφτείς τη μάζα του συνόλου. Το πιο σημαντικό όμως για τη βιομηχανία φορτηγών είναι ότι η νταλίκα τηςTesla μπορεί να ανεβαίνει ανωφέρεια 5% -μια τυπική κλίση ενός αρκετά απότομου στηθώματος- με σταθερή ταχύτητα 105 km/h. Όποιος έχει οδηγήσει νταλίκα σε ορεινές διαδρομές ή έχει κολλήσει πίσω από κάποια άλλη ντίζελ που προσπαθεί να ανέβει παρόμοια κλίση, σαφώς και θα εκτιμήσει σοβαρά τη δυνατότητα της Τesla.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 4,5 τόνοι μπαταρία για το μεγαλύτερο EV στο κόσμο

Τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα όσον αφορά την αυτονομία. Η νταλίκα της Tesla λέγεται ότι έχει αυτονομία 800+ km για το μικτό βάρος της (GVW) και σε ταχύτητα εθνικής, που είναι γενικά μεγαλύτερη από αυτή μιας ντίζελ με ένα ρεζερβουάρ. Στην παραπάνω αυτονομία υποβοηθά αποτελεσματικά η αεροδυναμική σχεδίαση του τράκτορα, περιλαμβανομένου του επίπεδου πατώματος και των πλευρικών πτερυγίων που κλείνουν τα κενά μεταξύ τράκτορα και επικαθήμενου. Όλα αυτή μαζί δίνουν στην νταλίκα της Tesla, σύμφωνα με ό,τι που ισχυρίζεται η ίδια, αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας καλύτερο από αυτόν της Bugatti Chiron.


Όπως συμβαίνει όμως σε κάθε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έτσι και εδώ το μεγάλο θέμα αποτελεί η επαναφόρτιση. Και προκειμένου να δώσει λύση σε αυτό, η Tesla εφοδίας την νταλίκα της υψηλής ταχύτητας μέγκα-ταχυφορτιστή DC που γεμίζει τις μπαταρίες στο 80% μέσα σε 30’, διασφαλίζοντας αυτονομία 650 km. Έτσι με ένα δίκτυο ταχυφορτιστών σε διασταθμούς για βαρέα οχήματα, αλλά και σε άλλους επιλεγμένους χώρους, αίφνης η προοπτική των αμιγώς ηλεκτρικών εμπορευματικών οδικών μεταφορών σε μεγάλες αποστάσεις φαίνεται πολύ κοντινή.

Όσον αφορά τον οδηγό, η Tesla σχεδίασε την νταλίκα της καθίζοντάς τον κεντρικά στην καμπίνα, ενώ ένα ζευγάρι από οθόνες αφής βρίσκονται αριστερά και δεξιά από το τιμόνι. Κάμερες παντού στο φορτηγό βοηθούν στην εποπτεία των τυφλών σημείων και φυσικά η νταλίκα είναι εφοδιασμένη με μια σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού και βοηθήματος. Για τη μεταφορά σε μεγάλες αποστάσεις σε κομβόι, η νταλίκα μπορεί να ενεργοποιήσει μια αυτόνομη λειτουργία παρακολούθησης του επικεφαλής οχήματος.

Όσον αφορά την τιμή, η Tesla δεν αναφέρει το συνολικό κόστος, αλλά σημειώνει ότι οι ιδιοκτήτες μπορούν να πραγματοποιήσουν εξοικονόμηση καυσίμων ύψους $200.000 κατά τη διάρκεια ενός εκατομμυρίου μιλίων, μεθερμηνευόμενο σε ευρωπαϊκά δεδομένα €170.000 σε 1.600.000 km. To χιλιόμετρα αυτά μπορεί να ακούγονται αστρονομικά σε έναν ΙΧή, αλλά για τον κόσμο των φορτηγών αποτελούν κοινό τόπο. Βέβαια στον υπολογισμό χρειάζεται να μπει στην εξίσωση η διαφορά τιμής του ντίζελ σε ΗΠΑ και Ευρώπη, όπως και η διαφορά στη μέση τιμή της κιλοβατώρας. Πληροφοριακά να πούμε πως στις ΗΠΑ το λίτρο ντίζελ κοστίζει €0,62, ενώ για παράδειγμα στην Ελλάδα που είναι και φθηνό €1,3. Ενώ στις ΗΠΑ η μέση τιμή για την κιλοβατώρα είναι €0,088 και στην Ελλάδα €0,172

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Tesla: Το νέο Roadster θα σπάσει όλα τα ρεκόρ επιτάχυνσης [video]

Η Tesla λέει ότι η νταλίκα της θα εισέλθει στην παραγωγή το 2019 και ήδη έχει ανοίξει βιβλίο παραγγελιών για κρατήσεις έναντι προκαταβολής $5.000 ανά φορτηγό. Και τολμούμε να πούμε πως αν τα πράγματα πάνε με τον ίδιο τρόπο που τα διαφημίζει η Tesla, τότε τολμούμε να πούμε ότι τα πράγματα δυσκολεύουν τόσο για τους Αμερικανούς όσο και για του Ευρωπαίους κατασκευαστές.

[Πηγή Tesla]

TAGS
node/39675

Το 2023 το νέο Nissan GT-R

Σύμφωνα με πληροφορίες η εξέλιξη του μοντέλου έχει ήδη ξεκινήσει η εξέλιξή του και θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Το 2023 το νέο Nissan GT-R

Σχετικά με την αντικατάσταση του θρυλικού πλέον Nissan GT-R έχουν γραφτεί πολλά. Ωστόσο από τον τελευταίο Οκτώβριο έχει επιβεβαιωθεί επίσημα πως η απάντηση είναι θετική ως προς αυτό το πρότζεκτ.

Πρόσφατα μάλιστα, ο COO (Chief Operating Officer) της Nissan Motor Co. ανέφερε σε συνέντευξή του στο Automotive News πως η εταιρεία ήδη δουλεύει επάνω στην επόμενη γενιά του μοντέλου και σύμφωνα με τα λεγόμενά του θα είναι έτοιμη μέσα στο 2023.

Επιβεβαίωσε δε πως γίνονται μελέτες και πάνω σε υβριδικό σύστημα, όπως άλλωστε είχαμε ξαναγράψει τον προηγούμενο Οκτώβριο, το οποίο θα έχει τις ρίζες του στους αγώνες και θα είναι KERS (Kinetic Energy Recovery System). Η χρήση του τελευταίου πάντως δε θα πρέπει να θεωρείται ακόμα δεδομένη.

Δείτε ακόμα: "Συγκρίνουμε" στην Ιταλία Nissan GT-R και Lamborghini Urus

TAGS
node/39672

Επέκταση για την γκάμα της DS Automobiles

Η επόμενη διετία αναμένεται ιδιαίτερα παραγωγική για την γκάμα της γαλλικής εταιρείας.

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Επέκταση για την γκάμα της DS Automobiles

Με την γκάμα της αυτήν τη στιγμή να περιλαμβάνει δύο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback και η επερχόμενη ναυαρχίδα DS 9 να προστεθεί σε αυτά στις αρχές του 2021.

Ωστόσο μιλώντας στο βρετανικό Auto Express, ο επικεφαλής της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο αποκάλυψε πως το πλάνο περιλαμβάνει έξι μοντέλα συνολικά. Χωρίς να το επιβεβαιώσει συγκεκριμένα, ο Alain Descat δήλωσε πως σαφώς θα ήθελε ένα τέτοιο συμπλήρωμα στην γκάμα.

Μάλιστα θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως μιλάμε για ουσιαστικά για δύο εκδόσεις του μοντέλου, μια συμβατική χάτσμπακ και μια με crossover χαρακτήρα. Το πιθανότερο είναι επίσης πως το μοντέλο θα βασιστεί στην νέα γενιά της πλατφόρμας EMP2, η οποία θα έχει χώρο για μεγαλύτερη μπαταρία άρα και συμβατότητα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση αντί μόνο για την plug-in δυνατότητα που έχει η σημερινή.

Όσο για το έκτο μοντέλο, αυτό όλα δείχνουν πως θα είναι ένα μεγάλο SUV. Αν και ο Descat δεν επιβεβαίωσε καθαρά ούτε αυτή την είδηση λέγοντας πως η γκάμα δεν είναι ακόμα αυστηρά αποφασισμένη, συμφώνησε πως «Ένα τέτοιο μοντέλο έχει ιδιαίτερο νόημα όταν μιλάς για μια εταιρεία που δραστηριοποιείται σε παγκόσμια βάση».