4,5 τόνοι μπαταρία για το μεγαλύτερο EV στο κόσμο

4,5 τόνοι μπαταρία για το μεγαλύτερο EV στο κόσμο

Το εντυπωσιακού μεγέθους φορτηγό βαριών μεταφορών δεν αποτελεί προϊόν Photoshop, αλλά κατασκευή ειδικού προορισμού δύο ελβετικών εταιρειών.

Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται κατά τη διάνοιξη ορυχείων ή σε προσωρινούς δρόμους είναι τεράστια και εταιρείες όπως η LIEBHERR, η Belaz, η Caterpillar ή η KOMATSU εξειδικεύονται στην κατασκευή τους.

Κάποια από αυτά κοντεύουν τους 1.000 τόνους φορτωμένα. Θυμηθείτε το Belaz 75710 -το μεγαλύτερο όλων που είχε υποβάλει και αίτημα για το Βιβλίο των Ρεκόρ Guinness- που είχαμε παρουσιάσει πριν από χρόνια. Φορούσε δύο 16κύλινδρους τουρμποντίζελ 65.000 cc ο καθένας, με ισχύ 4.600 ίππους, που κινούσαν τέσσερις γεννήτριες, μία σε κάθε τροχό. Αυτές με τη σειρά τους έδιναν κίνηση σε τέσσερα ηλεκτρομοτέρ ισχύος 1.632 PS το καθένα, δηλαδή στο σύνολο 6.528 άλογα προκειμένου να κινήσουν το θηρίο μικτού βάρους 893 τόνων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Belaz 75710, ένα φορτηγό για το Βιβλίο Guinness [video]

Αυτό που βλέπετε σήμερα όμως είναι ένα «KOMATSU», και μάλιστα πολύ πιο… ταπεινό από το παραπάνω, καθώς ζυγίζει μόλις 110 τόνους. Όπως και το Belaz, διαθέτει ηλεκτρομηχανικό σύστημα κίνησης. Αντίθετα όμως από το θηρίο της Λευκορωσίας, που έχει τους δύο τεράστιους τουρμποντίζελ για τις γεννήτριες, το «KOMATSU» φοράει μια συστοιχία μπαταριών 700kWh που ζυγίζει 4,5 τόνους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μάστορα, για φόρα αλυσίδες στο χωματουργικό! [video]

Το μηχάνημα αυτό ονομάζεται E-Dumper και είναι προϊόν συνεργασίας δύο εταιρειών: Της Kuhn AG (Ελβετίας) και της ελβετικής Lithium Storage GmbH. Και οι δυο τους μισθώθηκαν, απαρτίζοντας την Arbeitsgemeinschaft (ARGE) E-Dumper, από τη Ciments Vigier SA για να εξελίξουν ένα ηλεκτρικό μεταφορικό όχημα πάνω σε ένα KOMATSU 605 HD, αντικαθιστώντας τον κινητήρα ντίζελ με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.



Το πρωτότυπο είναι πλέον ολοκληρωμένο και επιχειρησιακά έτοιμο, έτσι ώστε να μπορεί να μεταφέρει 65 τόνους φορτίο πάνω κάτω σε ένα λατομείο στην Ελβετία. Και το καλύτερο στην υπόθεση είναι ότι το E-Dumper, ανακτά μεγάλο μέρος της ενέργειας που καταναλώνει για να ανέβει, κατεβαίνοντας φορτωμένο. Οπότε και είναι έτοιμο για το επόμενο φορτίο του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε να σκάει το μεγαλύτερο λάστιχο του κόσμου! [video]

Το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Εργαστήριο Επιστήμης Υλικών και Τεχνολογίας εκτιμά ότι το E-Dumper μπορεί να ανακτά περίπου 40kWh σε κάθε μία από τις 20 καταβάσεις του ανά ημέρα. Δηλαδή, σύμφωνα με το ινστιτούτο, το E-Dumper κερδίζει ενέργεια 200kWh κάθε ημέρα. Με το πλεόνασμα ύστερα από το πέρας των εργασιών να τροφοδοτείται στο δίκτυο κατά τη διάρκεια της νύχτας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μάστορα, για φτιάξε μου το λάστιχο του χωματουργικού [video]

Αυτή τη στιγμή, υπάρχει μόνο ένα E-Dumper, αλλά αν το πρωτότυπο αποδειχτεί χρήσιμο και αποδοτικό, ο εργολάβος μπορεί να παραγγείλει και δεύτερο ή και τρίτο, φτάνοντας μέχρι τα οκτώ οχήματα που χρειάζεται για να καλύψει το 100% των αναγκών του αμιγώς ηλεκτρικά. Οπότε αν οι ισχυρισμοί είναι αληθείς, δεν βλέπουμε το λόγο η Ciments Vigier SA να μην αντικαταστήσει τα βαρέα οχήματα του στόλου της με E-Dumper. Ο μόνος ανασταλτικός παράγοντας αν υπάρξει θα είναι το ένα και πλέον εκατομμύριο ευρώ που στοιχίζει το πρότζεκτ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube