Η Stratos ξανά στην παραγωγή!

Η Stratos ξανά στην παραγωγή!

Η Manifattura Automobili Torino θα κατασκευάσει τη Νέα Stratos που σχεδίασε ο Pininfarina, ως φόρο τιμής στη θρυλική Lancia του 1973 –ντεμπούτο στο Σαλόνι της Γενεύης.

Η Νέα Stratos θα μπει σε περιορισμένη παραγωγή -25 κομμάτια- από τη Manifattura Automobili Torino (MAT), όπως ανακοίνωσε ο σπεσιαλίστας κατασκευαστής, και θα κάνει την παρθενική εμφάνισή της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Το μοντέλο, ένας φόρος τιμής για το εκπληκτικό σπόρτσκαρ της Lancia και θρύλο των ράλι που κατασκευάστηκε σε 492 κομμάτια (1973-1978), παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε πρωτότυπο το 2010 –και το οδηγήσαμε.

Το αυτοκίνητο παραγγέλθηκε από το δισεκατομμυριούχο Γερμανό Michael Stoschek, πρόεδρο της προμηθεύτριας ανταλλακτικών Brose και φανατικό των ράλι. Το ντιζάιν του αυτοκινήτου επιμελήθηκε ο Pininfarina, μια μάλλον ειρωνική εξέλιξη να ερμηνεύσει αυτός πώς θα είναι μια μελλοντική Stratos, που πατάει στο ορίτζιναλ σχέδιο του Bertone. Ο κεντρομήχανος συνδυασμός έχει το ίδιο σφηνοειδές προφίλ με το ορίτζιναλ αυτοκίνητο, όπως επίσης και το ημικυκλικό παρμπρίζ, τα πλευρικά ρεζερβουάρ, τα αφαιρούμενα εμπρός και πίσω καπό και το κάλυμμα του κινητήρα.



Η αρχικό πρωτότυπο βασίστηκε σε μια Ferrari 430 Scuderia, της οποίας χρησιμοποίησε και το σύστημα μετάδοσης.

Όµως, για να φτιάξεις μια Νέα Stratos χρειαζόσουν µια 430 Scuderia για να τη χαλάσεις. Όλα τα αλουµινένια τµήµατα του αµαξώµατος ξηλώθηκαν και µαζί κοµµάτια του αλουµινένιου πλαισίου. Έτσι, παρότι το εµπρός µέρος του χωροδικτυώµατος µετατράπηκε για να µπει ένα ψυγείο αντί για δύο και οι βάσεις για τις εµπρός κολόνες ήρθαν πιο κοντά λόγω του στενότερου παρµπρίζ, µεγάλο µέρος του εµπρός καθρέφτη διατηρήθηκε, µαζί µε τον πίσω καθρέφτη και το πάτωµα. Διατηρήθηκαν επίσης οι βάσεις στήριξης της ανάρτησης, του κινητήρα και του ηµιαυτόµατου κιβωτίου F1.



Η ιπποδύναµη αυξήθηκε από τους 510 στους 540 PS, κυρίως χάρη σε µια νέα, πιο ελεύθερη εξαγωγή από τιτάνιο. Οι βραχίονες και οι αντιστρεπτικές επίσης διατηρήθηκαν, αλλά τοποθετήθηκαν νέα σινεµπλόκ, σκληρότερα ελατήρια και επαναπρογραµµατίστηκαν τα ηλεκτρονικά αµορτισέρ Skyhook της ZF Sachs.

   

Εκ πρώτης όψεως, το εσωτερικό στο πρωτότυπο έδειχνε και αυτό καινούργιο, όµως διατηρήθηκε η κεντρική κονσόλα µε τους διακόπτες και τα χειριστήρια του κλιµατισµού. Ο αλουµινένιος πίνακας οργάνων είναι µια τέλεια εκσυγχρονισµένη έκδοση εκείνου της πρώτης Stratos, αλλά κατά βάση τα όργανα της 430 παρέμειναν, µε την προσθήκη ενός ρολογιού κι ενός g-meter.

 

Στο πρωτότυπο, το αµάξωµα ήταν εντελώς νέο, µε τα άψογα ανθρακονηµάτινα τµήµατά του -µαζί µε το ενσωµατωµένο ρολκέιτζ- να ενισχύουν το πλαίσιο κατά 10%. Στοιχεία όπως οι προβολείς, τα χερούλια στις πόρτες και οι τροχοί, σχεδιάστηκαν επί τούτου, αν και τα πίσω φώτα είναι από την 599. Τα πανάλαφρα ηλεκτρικά παράθυρα, οι µηχανισµοί και οι ασφάλειες στις πόρτες επιδεικνύουν τις δεξιότητες της Brose, της εταιρείας αυτοκινητικών εξαρτηµάτων του Stoschek. Το συνολικό αποτέλεσµα ήταν µια απολύτως σύγχρονη αναβίωση της Stratos, µε υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές.



Ωστόσο, το 2011, η Ferrari μπλοκάρισε τον Pininfarina και «οποιονδήποτε άλλο προμηθευτή που εξαρτάται από τη Ferrari», απαγορεύοντας να βάλουν τη Νέα Stratos σε παραγωγή, προτρέποντας τους σχεδιαστές του αυτοκινήτου να ψάξουν αλλού για τη βάση της.

Επιστρέφοντας στο σήμερα, η ανακοίνωση της MAT δεν αναφέρει καμία τεχνική λεπτομέρεια της Νέας Stratos παραγωγής, αλλά λέει ότι πήρε από τον Stoschek «άδεια να αναπαράγει τη Νέα Stratos, χρησιμοποιώντας το ίδιο σχέδιο και τεχνολογίες του αυτοκινήτου του». Η ανακοίνωση προσθέτει: «Η βασική πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσει η MAT θα επιτρέψει τη δημιουργία ενός αγωνιστικού GT, μιας έκδοσης Safari και ενός ανταγωνιστικού σούπερκαρ για καθημερινή χρήση».

Η Νέα Stratos έχει παρόμοιες διαστάσεις με την ορίτζιναλ, μήκους 3,71 m, με παρόμοιο μικρό μεταξόνιο, και φέρεται να έχει «ελαφρύ σχεδιασμό» -το πρωτότυπο είχε βάρος 1274 kg. Η μόνη λεπτομέρεια που αποκαλύφθηκε μέχρι στιγμής σχετικά με τον κινητήρα είναι ότι αποδίδει 550 PS, ενώ οι εικόνες δείχνουν shift paddles στο τιμόνι, προφανώς ενός  αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το γυμνό εσωτερικό της Νέας Stratos αντικατοπτρίζει πολλά χαρακτηριστικά της αυθεντικής Stratos, συμπεριλαμβανομένου ενός ενσωματωμένου ρολκέιτζ και θέσεις στις πόρτες για το κράνος του οδηγού και του συνοδηγού.

Ο Stoschek δήλωσε: «Είμαι ευτυχής που άλλοι ενθουσιώδεις και παθιασμένοι με το αυτοκίνητο θα είναι σε θέση να βιώσουν πώς ο διάδοχος του πιο συναρπαστικού αυτοκινήτου ράλι της δεκαετίας του ’70 εξακολουθεί να θέτει τον πήχη για του σχεδιασμού και των επιδόσεων».

Μέχρι στιγμής, δεν έχει αποκαλυφθεί πόσο θα μπορούσε να τιμάται η Νέα Stratos, ωστόσο έχουμε μια τάξη μεγέθους, 500 με 600 χιλιάδες ευρώ. Τόσα μας είχε αναφέρει ο Stoschek όταν οδηγήσαμε το πρωτότυπο το 2010 –DRIVE No 172. Οι πελάτες θα έχουν «την επιλογή από διαφορετικά έξτρα και εκδόσεις», ανέφερε ο Stoschek.

Το πορτφόλιο της Manifattura Automobili Torino, να σημειώσουμε ότι περιλαμβάνει το Apollo Arrow και το Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S. Η ΜΑΤ, η οποία σχεδιάζει, εξελίσσει και κατασκευάζει μοναδικά και περιορισμένης παραγωγής πολυτελή και αγωνιστικά μοντέλα, διευθύνεται από τον ιδρυτή της, τον Paolo Garella. Ένας άνθρωπος που εργάστηκε στον παρελθόν για τον Pininfarina και συμμετείχε με περισσότερα από 50 ειδικά πρότζεκτ αυτοκινήτων κατά τα τελευταία 30 χρόνια.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube