BMW Z4 Final Edition: Αποχαιρετισμός στα... άοπλα
Η έκδοση Final Edition βάζει τέλος στην πορεία της δίθυρης ρόουντστερ BMW Ζ4, κλείνοντας οριστικά (;) ένα κεφάλαιο στην ιστορία του Μονάχου.
Η τρέχουσα γενιά της BMW Z4, η G29, δεν κατάφερε να κερδίσει την ίδια φήμη με τους προκατόχους της, κάτι που έγινε φανερό και με τον όγκο πωλήσεων.
Στο απόγειό τους, η E85 -και ακόμα περισσότερο η Z3 των ’90s- έφτανε να παράγει έως και 50.000 αυτοκίνητα τον χρόνο. Η τελευταία γενιά δεν πλησίασε ποτέ αυτά τα νούμερα. Οπότε και γνωρίζαμε ήδη από το 2022, ότι το 2025 θα πέσει αυλαία.
Το Μόναχο αποχαιρετά την BMW Z4 με μια Final Edition που προσφέρει λίγο παραπάνω στιλ αλλά καμία ουσιαστική αλλαγή
Οι λόγοι είναι πολλοί: Η γενική παρακμή των μαζικά παραγόμενων σπορ αυτοκινήτων, η έλλειψη μιας πραγματικά ελκυστικής εκδοχής M και η στροφή του κοινού σε SUV και crossover. Παρ’ όλα αυτά, το ρόουντστερ ήταν επαρκές, ειδικά αν επέλεγες τον 6κύλινδρο κινητήρα με τα 340 άλογα.
Η γκάμα βελτιώθηκε με τα χρόνια, με σημαντική ώθηση από την περιορισμένη έκδοση Handschalter που επέτρεπε επιτέλους μια χειροκίνητη Z4 -επιλογή που οι φανατικοί του μοντέλου θεωρούσαν κορυφαία.
Η Final Edition όμως, που παρουσιάστηκε πριν από τη λήξη της παραγωγής τον Μάρτιο του 2026, δεν προσφέρει κάτι πραγματικά ξεχωριστό και ίσως με συλλεκτικό χαρακτήρα. Θα είναι διαθέσιμη και στις τρεις εκδόσεις της Ζ4 -sDrive20i, sDrive30i και M40i- με τη βασική της διαφοροποίηση να είναι η αποκλειστική απόχρωση Frozen Matt Black, σε συνδυασμό με high-gloss Shadowline διακοσμητικά και κόκκινες δαγκάνες φρένων.
Στο εσωτερικό, η αντίθεση κόκκινου και μαύρου συνεχίζεται στη ραφή των καθισμάτων και το τιμόνι καλύπτεται με Alcantara, ενώ ειδικά χαραγμένα μαρσπιέ προσθέτουν μια διακριτική πινελιά.
Η λίστα με τα πρόσθετα σταματά εδώ, κάτι που δείχνει ότι η BMW δεν επενδύει ιδιαίτερα στη λήξη της παραγωγής της Ζ4. Η εταιρεία αφήνει το μοντέλο της να αποχαιρετήσει ήσυχα την αγορά.
Χάρη στην Handschalter, ένα πραγματικό καλτ μοντέλο για τους φίλους της BMW, το τέλος δεν είναι τόσο θλιβερό όσο θα μπορούσε να είναι. Παρ’ όλα αυτά, η απουσία ενός μακρύρυγχου δίθυρου ρόουντστερ από την γκάμα ύστερα από 30 χρόνια αφήνει ένα κενό που δύσκολα καλύπτεται.
Ευτυχώς, οι αγγελίες προσφέρουν ευκαιρίες για όσους αναζητούν μια M40i ή ακόμα και μια πιο προσιτή Z4, με σημαντική έκπτωση σε σχέση με την αρχική τιμή.




