Audi e-tron: Μικρότερη αυτονομία, σύμφωνα με τους Αμερικανούς

Η EPA, η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος, που δοκιμάζει τα νέα μοντέλα, πιστοποίησε σε αυτονομία το νέο Audi e-tron στα 328 km. Λιγότερο από ένα βασικό Tesla Model 3, ένα Kia e-Niro ή μια Jaguar I-Pace.

Περιττό να πούμε ότι ο κύκλος πιστοποίησης της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA - Environmental Protection Agency) είναι ο πλησιέστερος στην πραγματικότητα. Και για σοβαρούς λόγους: Στο παρελθόν, όταν είχαμε τον κύκλο NEDC στην Ευρώπη, η EPA εμφάνιζε δεδομένα κατανάλωσης τουλάχιστον κατά 20% υψηλότερα από αυτά του NEDC. Με την άφιξη του νέου κύκλου WLTP, το χάσμα έχει μειωθεί, αλλά η EPA εξακολουθεί να βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Το Audi e-tron είναι ένα από τα τελευταία ηλεκτρικά μοντέλα που έπιασαν στα χέρια τους οι Αμερικανοί τεχνικοί της EPA που κατέγραψαν αυτονομία 320 km σε μικτή χρήση. Προφανώς, είναι μια τιμή που αποτελεί παρέκταση της κατανάλωσης σε kWh/100 μίλια που προέκυψε από δοκιμή. Αλλά αποτελεί ένα νούμερο το ίδιο ρεαλιστικό με αυτό που πετύχαμε κι εμείς οδηγώντας το e-tron στην Ελλάδα με κανονική χρήση: Θέρμανση/ψύξη και συσκευές άνεσης και πολυμέσων σε λειτουργία, με διαφορετικές ταχύτητες και σε διάφορα είδη δρόμων.

audi e-tron

Τα 320 km αυτονομίας με μπαταρία 95kWh, είναι μάλλον ένα απογοητευτικό νούμερο, ειδικά από τη στιγμή που το Audi e-tron εμφανίζει πολύ καλό Cx 0,28 -μόνο με κάμερες-καθρέφτες, για να είμαστε ακριβοδίκαιοι. Προφανώς, το e-tron πληρώνει το μάρμαρο του να είναι SUV (μια μπερλίνα όπως το Tesla Model S έχει ασυναγώνιστο Cx με 0,24), αλλά παρόλα αυτά έχει καλύτερο συντελεστή από την Jaguar I-Pace με τη λίγο μικρότερη χωρητικότητα μπαταρίας -90kWh. Και όμως, σύμφωνα με την EPA, το βρετανικό SUV πάει 50 km μακρύτερα από το e-tron, με τα 376 km της αυτονομίας του.

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τον αμερικανικό οργανισμό, το e-tron διανύει με μια φόρτιση λιγότερα χιλιόμετρα από τους περισσότερους ηλεκτρικούς ανταγωνιστές: Την Jaguar I-Pace, το Kia e-Niro, το Chevrolet Bolt και φυσικά το Tesla Model X με τα 475 km και τις μόλις μεγαλύτερες μπαταρίες. 

Βέβαια, αυτή η επίδοση θα μπορούσε να εξηγηθεί από πολλά πράγματα: Μεγάλο βάρος (2.490 kg), μεγάλη ισχύς (408 PS), ενδεχομένως λιγότερο ενδελεχής ηλεκτρονική διαχείριση των μπαταριών...