Αποκλειστικό: Πιο επιθετική όψη για τη νέα BMW X6

Αποκλειστικό: Πιο επιθετική όψη για τη νέα BMW X6

Ελαφρύτερη και πιο αιχμηρή, η δεύτερη γενιά Χ6 έρχεται να ηγηθεί της διευρυνόμενης γκάμας των σπορ 4x4 της BMW.

Η BMW σχεδιάζει να λανσάρει τη νέα BMW X6 τους επόμενους 18 μήνες, ως άμεση απάντηση στα παρόμοια τετρακίνητα μοντέλα που επιβεβαίωσαν ανταγωνιστές της, όπως η Audi, η Land Rover και η Mercedes-Benz.

Αδελφό αυτοκίνητο με την τρίτη γενιά της X5, η μελλοντική X6, θα ακολουθηθεί μέχρι το 2015 από τα μικρότερα και πιο οικονομικά X2 και X4, που ήδη εξελίσσονται από τους μηχανολόγους της BMW στο Μόναχο.

Η νέα X6 σχεδιάζεται έτσι ώστε να υιοθετήσει πιο επιθετική όψη από το σημερινό μοντέλο, κάτι που επιβάλλουν οι δημοφιλείς αγορές όπως η Κίνα, η Βόρεια Αμερική και η Ρωσία.

Σχεδιαστικοί κύκλοι της BMW είπαν στο DRIVE ότι η νέα X6 θα απομακρυνθεί ακόμα περισσότερο από της X5, όχι μόνο στη σχεδιαστική φόρμα, αλλά και στις λεπτομέρειες. Στέλεχος εξ αυτών δε παρατήρησε: «Θέλουμε να δώσουμε στα σπορ μοντέλα μας πιο προσωπικό look, διαχωρίζοντάς τα οπτικά περισσότερο από τα πιο πρακτικά μοντέλα της γκάμας μας».

Μια οριακή αύξηση στο μήκος, από τα 4,88 m που είναι σήμερα στα περίπου 4,91, στοχεύει να προσθέσει χώρο στην καμπίνα, κάτι που πηγές της BMW ανέφεραν ως την αχίλλειο πτέρνα της πρώτης γενιάς. Το νέο σετάρισμα της X6 θα βοηθηθεί από την υιοθέτηση της αναδιαμόρφωσης του σασί με μεγαλύτερο μεταξόνιο και φαρδύτερα μετατρόχια.

Η νέα X6 βασίζεται πάνω σε μια κοντύτερη έκδοση της προσφάτως εξελιγμένης πλατφόρμας που προορίζεται για την επόμενη X5 που θα δούμε στις εκθέσεις αργότερα μέσα στο 2013. Γνώστες μέσα από την BMW το περιγράφουν ως ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικά σε σχέση με αυτό της προηγούμενης: Η δομή του, που συντίθεται από κομμάτια διαφόρων χαλύβων -οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι υπέρ-υψηλής αντοχής διαμορφωμένοι εν θερμώ- θα επιφέρει σημαντική μείωση του βάρους.

Ακόμη περισσότερη «δίαιτα» θα επιτευχθεί από την υιοθέτηση νέων εξαρτημάτων στους άξονες, τα οποία λέγεται ότι θα είναι κοινά με αυτά της 5άρας. Αντίθετα με το σημερινό μοντέλο που χρησιμοποιεί μηχανικό σύστημα torque-vectoring, η νέα X6 θα φορά ένα ηλεκτρονικό σύστημα, επιλογή που όπως λένε οι ίδιες πηγές θα επιφέρει ακόμα περισσότερη μείωση βάρους.

Τα πιο οικονομικά μοντέλα θα χρησιμοποιούν ατσάλινα ελατήρια στην ανάρτηση, ενώ τα πιο ακριβά θα φορούν αυτορυθμιζόμενη αερανάρτηση. Τα αμορτισέρ θα ρυθμίζονται σε τρεις θέσεις σκληρότητας, με τις υδραυλικές αντιστρεπτικές να χρεώνονται έξτρα. Οι επιπλέον αναβαθμίσεις αφορούν μια υπέρ-εξελιγμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα, στη βάση ενός συστήματος «FlexRay», που όπως μπορεί το DRIVE να αποκαλύψει, θα προσφέρει τη δυνατότητα για ηλεκτρονικές βελτιώσεις κατά τη διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου, επιτρέποντας στη κεντρική υπολογιστική μονάδα να είναι εύκολα αναβαθμίσιμη.

Η νέα πλατφόρμα των ηλεκτρονικών όχι μόνο αναλαμβάνει τη ηλεκτρονική αναβάθμιση του σασί, αλλά επίσης διασφαλίζει ότι τα διάφορα συστήματα multimedia της X6 θα μπορούν να επικαιροποιούνται με τα νέα πακέτα software που θα είναι διαθέσιμα.

Η νέα X6 θα αντλεί την ισχύ της από μια σειρά νέων ή αναβαθμισμένων 3λιτρων μοτέρ τούρμπο διπλής εισόδου (twin-scroll), 3λιτρων σειριακών διπλοτούρμπινων ντίζελ και 3λιτρων τριτούρμπινων 6κύλινδρων. Στην γκάμα θα υπάρχει επίσης ο αναβαθμισμένος διτούρμπινος 4.4 V8 που θα τοποθετείται τόσο στις στάνταρ όσο και στις M Χ6. Όλοι τους θα έχουν σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ από τους αντίστοιχους σημερινούς και θα συνδυάζονται στάνταρ με το 8άρι αυτόματο steptronic της BMW.

Επίσης υπό εξέλιξη βρίσκεται και μια επαναφορτιζόμενη X6 ActiveHybrid που συνδυάζει 3.0λιτρο twin-scroll τούρμπο i6 με ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μεταξύ του καβουκιού του σασμάν και μιας μπαταριάς ιόντων λιθίου, που θα βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube