
Garagisti & Co GP1: 800 ατμοσφαιρικοί ίπποι σε 1.000 kg
To Garagisti & Co GP1 υπόσχεται να αναβιώσει τις αρχέγονες οδηγικές αξίες με χειροκίνητο σασμάν και ατμοσφαιρικό V12.

Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες και τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα των πιο βασικών και προσιτών μοντέλων. Τώρα επιστρέφουν στο προσκήνιο στα πιο οδηγοκεντρικά αναλογικά υπεραυτοκίνητα. Όπως το Garagisti & Co GP1.
Πρόκειται για μια νεοσύστατη εταιρεία, πίσω της βρίσκεται ο Angel Guerra, σχεδιαστής με προϋπηρεσία στην Bugatti και τη Rimac. Επέλεξε το όνομα «garagisti», το οποίο στα ιταλικά σημαίνει «ιδιοκτήτες γκαράζ».
Χρησιμοποιήθηκε από τον Enzo Ferrari για να υποτιμήσει τις βρετανικές ιδιωτικές ομάδες που εμφανίστηκαν στη F1 τη δεκαετία του ’50 και ’60: Lotus, Cooper, BRM, Tyrrell, Williams, McLaren... Αντί να έχουν δικό τους εργοστάσιο αυτοκινήτων, έστηναν μονοθέσια σε «γκαράζ» ή μικρά συνεργεία, αγοράζοντας ή κατασκευάζοντας κινητήρες και σασί ξεχωριστά.
Garagisti, κάποτε συνώνυμο του ταλαίπωρου, τώρα υπόσχεται ανόθευτη οδηγική ευχαρίστηση
Και σίγουρα δεν θα απευθύνεται στον «ταλαίπωρο» οικονομικά. Η παραγωγή θα περιοριστεί στα 25 τεμάχια, έκαστο με τιμή εκκίνησης τα €2,83 εκατομμύρια προ φόρων.
Με αυτά τα χρήματα αγοράζεις έναν πισωκίνητο πύραυλο από ανθρακονήματα, με έναν ατμοσφαιρικό V12 6,6 lt στο κέντρο. Εξελίχθηκε από την ιταλική εταιρεία Italtecnica, η οποία ειδικεύεται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τους κινητήρες.
Ο V12 περιστρέφεται έως τις 9.000 rpm και αποδίδει 800 ίππους και 700 Nm. Όχι συγκλονιστικά νούμερα με βάση τα σύγχρονα δεδομένα, αλλά αφενός σκέψου την ακαριαία απόκριση.
Αφετέρου ότι η κατασκευή ζυγίζει μόλις 1.000 kg, δηλαδή τα μισά από μια Bugatti Chiron.
Το μοναδικό που υιοθετεί αντίστοιχη φιλοσοφία είναι το Gordon Murray Automotive T.50. Εξίσου ελαφρύ, με τρεις θέσεις, ενώ ο Cosworth V12 στροφάρει έως τις 12.100 rpm.
Από την άλλη, είναι λιγότερο ισχυρό με 663 ίππους και 467 Nm. Και μάλλον όχι αντίστοιχα ελκυστικό σχεδιαστικά, αν κι αυτά είναι υποκειμενικά ζητήματα.
Η καμπίνα ενσωματώνει ένα κεντρικό χώρισμα που θυμίζει την Porsche Carrera GT. Ο μαύρος λεβιές ταχυτήτων συνδέεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο της Xtrac.
Αναμένουμε και το Nilu27, δημιούργημα ενός πρώην σχεδιαστή της Koenigsegg και της Bugatti. Επίσης με ατμοσφαιρικό V12, 6,5 lt αυτή τη φορά. Στροφάρει μέχρι τις 12.000 rpm κι αποδίδει 1.070 ίππους στις 11.000 rpm και 860 Nm. Τους βγήκε όμως κομματάκι πιο βαρύ, αφού ζυγίζει 1.200 kg.