
De Tomaso P72, χειροκίνητο σασμάν, 700 ίπποι, αλλά €1,6 εκατ.
Η De Tomaso P72 καταφθάνει με εμφάνιση που κόβει την ανάσα. Και τιμή αγοράς που κόβει κάθε σκέψη απόκτησης.

Σχεδόν έξι χρόνια μετά το ντεμπούτο του αρχικού πρωτότυπου, η πρώτη De Tomaso P72 προδιαγραφών παραγωγής είναι εδώ. Και είναι πιο σαγηνευτική απ΄όσο μπορούσαμε να φανταστούμε.
Η P72 που βλέπουμε εδώ, με την κωδική ονομασία «DT0001», δεν ανήκει στα 72 αυτοκίνητα πελατών που θα ακολουθήσουν. Αντίθετα, πρόκειται για ένα μοναδικό αντίτυπο που έφτιαξε η De Tomaso για να αναδείξει τον τελικό σχεδιασμό, τη μηχανική και την ποιότητα κατασκευής του σούπερκαρ περιορισμένης παραγωγής.
Αν σκόπευες να αποκτήσεις μία, θα πρέπει να περιμένεις στη σειρά σου. Αλλά τουλάχιστον, τώρα ξέρεις τι να περιμένεις.
De Tomaso, ένα ιστορικό όνομα που πλέον ανήκει σε εταιρεία επενδύσεων με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Αλλά η όλη εκτέλεση δεν έχει τίποτα το ασιατικό
Η πρώτη παρουσίαση της De Tomaso P72 πραγματοποιήθηκε στις 4 Ιουλίου 2019, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, με την εταιρεία να γιορτάζει τα 60 χρόνια από την ίδρυσή της.
Ο σχεδιασμός της P72 παραγωγής παραμένει σχεδόν πανομοιότυπος. Ευτυχώς, γιατί δεν έχει χάσει στο ελάχιστο τη γοητεία της. Διατηρώντας τη χαμηλωμένη σιλουέτα του, τις σμιλεμένες γραμμές και το ρετρό στιλ.
Συστήνεται ως πνευματικός διάδοχος της De Tomaso P70 του 1965, ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που σχεδιάστηκε από τους Alejandro De Tomaso και Carroll Shelby. Αλλά μοιάζει να ενσωματώνει σχεδιαστικά στοιχεία από διάφορα εμβληματικά ιταλικά μοντέλα. Όπως η Ferrari 330 P3 του 1966 και η Alfa Romeo 33 Stradale του 1967.
Όπως σε κάθε σούπερκαρ που ζητά €1,6 εκατομμύρια, η P72 μπορεί να παραμετροποιηθεί ακριβώς στα γούστα του αγοραστή. Από το να παραμένει το αμάξωμα άβαφο κάρμπον μέχρι μια ποικιλία από χειροποίητα δέρματα και μεταλλικά φινιρίσματα στο εσωτερικό της καμπίνας.
Εντύπωση προκαλεί που δεν υπάρχει η παραμικρή υποψία ψηφιακής οθόνης. Τα πάντα διευθετούνται από αναλογικούς και περιστροφικούς διακόπτες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η παραγωγή της De Tomaso P72 θα περιοριστεί στις μόλις 72 μονάδες
Σε αντίθεση με το πρωτότυπο, το οποίο διέθετε έναν κινητήρα V12 από το Apollo Intensa Emozione, η De Tomaso P72 παραγωγής χρησιμοποιεί έναν κομπρεσοράτο V8 5,0 lt της Ford. Εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Roush και αποδίδει 700 ίππους και 820 Nm.
Η κίνηση γίνεται από τους πίσω τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Στο ίδιο πνεύμα, η De Tomaso επέλεξε να μην ενσωματώσει επιλογές για τις λειτουργίες οδήγησης. Μόνο τα αμορτισέρ ρυθμίζονται χειροκίνητα. Σε συνδυασμό με το κάρμπον μονοκόκ πλαίσιο και την ιδανική κατανομή βάρους, τούτο δω θα είναι ένα σούπερκαρ παλαιάς κοπής: Απόλυτα αναλογικό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nilu27, με ατμοσφαιρικό V12 1.070 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο
Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη της χρονιάς, ένα χρόνο αργότερα από ό,τι είχε αρχικά ανακοινωθεί. Ο Norman Choi, διευθύνων σύμβουλος της De Tomaso Automobili, δήλωσε: «Η P72 ήταν η υπόσχεσή μας να αναβιώσουμε πιστά μια ιστορική μάρκα. Αυτό το πρώτο μοντέλο προδιαγραφών παραγωγής ενσαρκώνει όλα όσα πρεσβεύουμε. Είναι η ηχώ μας μέσα στο χρόνο-τώρα πραγματικότητα».