
Chevrolet Corvette ZR1X: Μείγμα ZR1 και Ε-Ray με 1.268 ίππους
Η Corvette ZR1X αποτελεί το ισχυρότερo μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της Chevrolet.

Corvette ZR1X, ένας αμερικανικό τέρας με υπερτροφοδοτούμενο V8, τετρακίνηση, υβριδική τεχνολογία. Και συνολική απόδοση 1.268 ίππων, που τόσο καιρό πιστεύαμε ότι θα ονομαστεί Zora.
Τελικά μπορεί να ονομάστηκε αλλιώς, αλλά η ουσία παραμένει ότι οι Αμερικανοί πάντρεψαν την τεχνολογία που υπήρχε στην ZR1 και στην E-Ray για να δημιουργήσουν ένα αριστούργημα. Έτσι, η Corvette ZR1X μπορεί να καυχηθεί ότι θα κοιτάει στα μάτια κατασκευές όπως η Ferrari F80 και η McLaren W1. Κοστίζοντας κλάσμα των χρημάτων τους.
Όπως κάθε Corvette, θα προσφέρει πολλά γκάζια για τα χρήματά της
«Από την πρώτη μέρα, σχεδιάσαμε την πλατφόρμα της Corvette με τον κινητήρα στο κέντρο, έχοντας κατά νου την ZR1X», δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος της General Motors, Ken Morris.
Βασίζεται σε δύο εκδόσεις της Corvette, την ZR1 και την E-Ray. Διαθέτει τον ίδιο LT7 V8 με τα δύο τούρμπο με την ZR1. Η ισχύς παραμένει αμετάβλητη, επομένως αποδίδει 1.078 ίππους στις 7.000 rpm και 1.121 Nm μόνο από την εσωτερική καύση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Chevrolet Corvette ZR1, τρομοκρατεί τα hypercar με 1.078 ίππους
Ενώ όμως η ZR1 είναι πισωκίνητη, το νέο μοντέλο ενσωματώνει την τεχνολογία και της E-Ray, της πρώτης τετρακίνητης Corvette. Διατηρεί την ίδια μπαταρία των 1,9 kWh, αλλά πλέον ο ηλεκτροκινητήρας δεν αποδίδει 162 αλλά 188 ίππους.
Η Chevy ανακοινώνει ότι το σύστημα συνεισφέρει έως και τα 260 km/h. Κάτι που σημαίνει ότι από αυτή την ταχύτητα και πάνω, η Corvette ZR1X μένει μόνο με τον θερμικό κινητήρα. Και αν συνυπολογίσουμε ότι θα έχει μεγαλύτερο βάρος από την ZR1, εξαιτίας του υβριδικού συστήματος, συμπεραίνουμε ότι στα ψηλά θα είναι ελάχιστα πιο αργή από τη θερμική αδερφή της.
Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης. Το «Endurance» για κάμποσους συνεχόμενους γύρους στην πίστα, το «Qualifying» για έναν βέλτιστο γύρο και το «Push-To-Pass» για ένα προσπέρασμα αστραπή.
Το σύστημα πέδησης ονομάζεται J59 και είναι στάνταρ στην ZR1X, ενώ μπορεί να προστεθεί έξτρα στην ZR1. Συνδυάζει μπροστινές 10πίστονες δαγκάνες της Alcon με 6πίστονες πίσω και δισκόπλακες 420 mm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Corvette ZR1, ταχύτερη από κάθε McLaren και Lamborghini, αμ πώς
Αντιστοιχούν σε 16,5 ίντσες, πιο μεγάλες από τις εισαγωγικές ζάντες ενός Qashqai. Η Chevrolet ισχυρίζεται ότι τα αυτοκίνητα με J59 πέτυχαν επιβράδυνση 1,9 G κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
Οι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαμορφώσεις πλαισίου. Η πρώτη είναι η τουριστική έκδοση με ελαστικά Michelin PS4S και ρυθμίσεις που στοχεύουν στην οδήγηση στον δρόμο. Με περιστασιακές επισκέψεις στην πίστα.
Η δεύτερη είναι το ZTK Package με πιο σκληρές ρυθμίσεις και ελαστικά Michelin Pilot Cup 2. Όποια και αν επιλέξεις πάντως, ένα αεροδυναμικό πακέτο -που προσφέρει downforce 540 kg στην τελική ταχύτητα- είναι διαθέσιμο και για τις δύο διαμορφώσεις.
Ποια είναι η τελική; Δεν γνωρίζουμε ακόμα. H Chevrolet είναι λίγο φειδωλή με τα νούμερα, αρκείται στο ότι η ZR1Χ θα πιάνει τα 60 mph (97 km/h) σε λιγότερα από δύο δευτερόλεπτα. Ενώ θα διανύει το 1/4 του μιλίου σε λιγότερα από εννέα δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου πάνω από τα 240 km/h.
Μιλάμε για επιδόσεις που αντιστοιχούν στα ταχύτερα hypercar και σίγουρα θα φέρουν την Corvette μπροστά από το Dodge Challenger SRT Demon 170. Που δεν μπορεί να επαληθεύσει τις επιδόσεις του, παρά μόνο σε πολύ ιδανικές συνθήκες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ O Misha ξετρελάθηκε με την Corvette Z06 στο Ring [video]
Η τιμολόγηση δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά φημολογείται ότι οι βασικές εκδόσεις θα ξεκινούν κάπου γύρω στις $250.000, ενώ οι φορτωμένες στις $300.000 δολάρια. Σίγουρα είναι πολλά χρήματα για μια Corvette, αλλά κοψοχρονιά για τέτοιες επιδόσεις.
Θυμίζουμε ότι στην αμερικανική αγορά, η Ford Mustang GTD ξεκινά από τα $318.760. Και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η Corvette θα είναι ταχύτερη στην Πράσινη Κόλαση.