
Capricorn 01: Σχεδίαση Zagato, 900 PS και χειροκίνητο σασμάν
Το Capricorn 01 θέλει να αποτελέσει ένα από τα τελευταία αναλογικά σούπερκαρ. Με εμφάνιση και οδηγική εμπειρία που κόβουν την ανάσα.

Μπορεί η αναλογική εμπειρία οδήγησης να χάνεται στα νεότερα μοντέλα, αλλά αν είσαι αρκετά εύπορος, μπορείς να αγοράσεις ένα Capricorn 01 Zagato και να τη διαφυλάξεις για πάντα στο γκαράζ σου. Ξέχνα τις οθόνες, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τα αυτόματα κιβώτια.
Το 01 βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα, εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά LMP1, και διαθέτει αμάξωμα επίσης κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά .Με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να είναι μικρότερο από 1.200 kg.
Είναι εξοπλισμένο με υπερτροφοδοτούμενο V8 5,2 lt της Ford, που αποδίδει πάνω από 900 ίππους και 1.000 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου χειροκίνητου dog-leg κιβωτίου, με την 1η κάτω αριστερά.
Η Capricorn ισχυρίζεται ότι το 01 Zagato ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 360 km/h
Τα κεραμικά φρένα Brembo με 6πίστονες δαγκάνες και το ειδικά ρυθμισμένο ABS αναλαμβάνουν την επιβράδυνση. Το τιμόνι διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση που ενεργοποιείται σε χαμηλές ταχύτητες για ευκολία χειρισμού κι αποσυνδέεται πλήρως σε υψηλότερες, για πιο «καθαρή» αίσθηση.
Ο επικεφαλής σχεδιαστής της Zagato, Norihiko Harada, δήλωσε ότι ο σχεδιασμός του 01 «θα αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου» και θα δείχνει εξίσου κομψό δίπλα σε κλασικές Bugatti και Aston Martin, «ακόμη και ύστερα από 50 χρόνια».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nilu27, με ατμοσφαιρικό V12 1.070 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο
Για τον λόγο αυτό, η ομάδα απέφυγε λύσεις που θα ξεπεραστούν τεχνολογικά, επιλέγοντας πιο διαχρονικές. Παραδείγματος χάρη, παραδοσιακοί καθρέφτες αντικαθιστούν τις ψηφιακές κάμερες.
Το αμάξωμα και το πάτωμα έχουν σχεδιαστεί ώστε να παράγουν υψηλή κάθετη δύναμη χωρίς περίπλοκα σπόιλερ, κρατώντας το σχέδιο καθαρό και κομψό.
Ο CEO της Capricorn, Robertino Wild, τόνισε ότι στόχος ήταν «η σταθερότητα και η προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, όχι εντυπωσιακά νούμερα downforce που θα έκαναν το αυτοκίνητο νευρικό».
Το εσωτερικό είναι καθαρά αναλογικό, εμπνευσμένο από ιστορικά αγωνιστικά. Το στροφόμετρο κυριαρχεί στον πίνακα οργάνων, η πρόσβαση γίνεται από θύρες τύπου gull-wing, ενώ η θέση των πεντάλ και ο μοχλός ταχυτήτων ρυθμίζονται μηχανικά. Χωρίς οθόνες αφής, μόνο με μία μικρή οθόνη για την κάμερα οπισθοπορείας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ De Tomaso P72, χειροκίνητο σασμάν, 700 ίπποι, αλλά €1,6 εκατομμύρια
Θα παραχθούν μόνο 19 αντίτυπα, με τιμή εκκίνησης 2,95 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων. Η Capricorn είχε αρχικά αναλάβει την παραγωγή του De Tomaso P72, ωστόσο τελικά το πρότζεκτ ανέλαβε η HWA.