Test ride: Letbe Aurora 125
Τα σκούτερ με crossover σχεδίαση κάνουν ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία τους και η Letbe έχει στις τάξεις της το Aurora 125, το mini GT με τον οικονομικό σε κατανάλωση και πολιτισμένο κινητήρα αλλά και την πολύ προσιτή τιμή.
Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που η Letbe ήρθε στην ελληνική αγορά ως η η ευρωπαϊκών προδιαγραφών και στόχων θυγατρική εταιρεία του κινέζικου γίγαντα Haojin με την αντιπροσώπευσή της στην Ελλάδα να αναλαμβάνει η MUVUS, επίσημη αντιπροσωπεία των CFMOTO, Royal Enfield, ZEEHO και Polaris.
Η εταιρεία θέλει να κερδίσει το ευρωπαϊκό κοινό με μοντέλα όπως το crossover αισθητικής Aurora 125, το οποίο χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα κατασκευής και μια πολύ προσιτή τιμή που κρύβεται πολύ καλά από τη μοντέρνα σχεδίασή του με τα adventure στοιχεία. Να αναφέρουμε βέβαια για μια ακόμη φορά πως η λέξη adventure εδώ δεν έχει να κάνει με άλματα και χωμάτινα μονοπάτια, αλλά για τη δυνατότητα σχετικά άνετης διέλευσης ενός στρωμένου χωματόδρομου.
Το Letbe Aurora 125 είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από €2.195

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test ride: Piaggio Liberty S 125
Το Aurora 125 λοιπόν ήταν ο καθημερινός μου σύντροφος για αρκετές ημέρες, πράγμα που δεν χαροποίησε καθόλου τον βενζινά της γειτονιάς μου, αφού έκανε πολύ καιρό να με δει. Το σκούτερ έχει ρεζερβουάρ καυσίμου 10 λίτρων. Ναι, καλά διαβάσατε. Κι αν συνυπολογίσουμε πως η μέση κατανάλωση που είδαμε ήταν 2,5 λίτρα στα 100 km, αυτό σημαίνει πως η αυτονομία με ένα γέμισμα μπορεί να φτάσει έως τα 400 χιλιόμετρα, σε αντίθεση με αυτό που βλεπουμε συνήθως στην κατηγορία, όπου συνήθως βρίσκεται λίγο πάνω από το μισό από αυτό. Ένα νούμερο σημαντικό και για τους επαγγελματίες που θα το επιλέξουν για διανομή.
Ο σχεδιασμός του σκούτερ είναι αρκετά επιθετικός με έντονες γωνίες και μεγάλες καμπύλες. Το πραγματικό βάρος του Aurora είναι 136,7 κιλά (γεμάτο και μετρημένο στις ζυγαριές του ΜΟΤΟ) και σε συνδυασμό με τους μικρούς τροχούς, των 14 ιντσών μπροστά και 13 ιντσών πίσω, κάνουν την καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη εύκολη και διασκεδαστική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Can-Am επέστρεψε στις μοτοσυκλέτες με τις Pulse και Origin
Είναι σβέλτο σε χαμηλές ταχύτητες και κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα με ιδιαίτερη ευκολία. Σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως το ύψος της σέλας είναι στα 780 χιλιοστά, κάτι που θα βολέψει και τα χαμηλότερα αναστήματα.
Ο αερόψυκτος κινητήρας των 124,6 κυβικών είναι πολιτισμένος στη λειτουργία του και αυτό επιβεβαιώνεται και από τον ήχο που παράγει. Αποδίδει 9 ίππους που θα σε μετακινήσουν οικονομικά μέσα στην πόλη, με ικανοποιητική επιτάχυνση μέχρι τα 60 χιλιόμετρα στο κοντέρ και τελική ταχύτητα τα 95 χιλιόμετρα – σε κατηφόρα θα δείτε μέχρι και 110 με το γκάζι ανοιχτό για αρκετή ώρα.
Η σέλα έχει σωστή ποσότητα αφρώδους, αλλά η επένδυση θα μπορούσε να είναι πιο ποιοτική. Στο έντονο φρενάρισμα γλιστράς επάνω της και σε αυτό συμβάλει και η ελαφρώς κατηφορική κλίση της σέλας, ωστόσο το κακό είναι μικρό αφού αν οδηγείς πιο ήπια δεν θα σε απασχολήσει ποτέ.

Από κάτω της, μπορείτε να αποθηκεύσετε κάποια μικροπράγματα, αλλά όχι κράνος. Σημαντικό επίσης είναι να αναφέρουμε πως υπάρχουν δύο διαφορετικές διαθέσιμες θέσεις για τα πόδια, κάτι που ανεβάζει την συνολική εργονομία του δικύκλου, με τον χώρο στην ποδιά να επαρκεί για παπούτσι έως 45 νούμερο αφήνοντάς το μόνο ελαφρώς εκτεθειμένο.
Ιδιαίτερα ικανοποιημένος έμεινα από την λειτουργία των αναρτήσεων, που δεν θα προβληματίσουν στους κακούς ελληνικούς δρόμους και θα απορροφήσουν τις ανωμαλίες χωρίς να ταλαιπωρήσουν αναβάτη και συνεπιβάτη. Θετική είναι και η εντύπωση από τα φρένα, με το εμπρός να έχει παραδόξως καλή αίσθηση και αναλογικότητα στο τράβηγμα της μανέτας και σε αυτό βοηθάει και η καλή λειτουργία του σχετικά μαλακού πιρουνιού.
Τα φρένα είναι συνδυασμένα και η έλλειψη ABS μπορεί να προκαλέσει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού σε περίπτωση δυνατού φρεναρίσματος, κάτι που μου έδωσε την ευκαιρία να νιώσω λίγο και πάλι παιδί παίζοντας με το πίσω μέρος του Aurora, το οποίο ενεργοποιεί και το μπροστά. Μπροστά το μπλοκάρισμα είναι επίσης εφικτό στην ελληνική άσφαλτο με το σκούτερ όμως να προειδοποιεί πριν γίνει αυτό. Τα λάστιχα της CST ήταν ικανοποιητικά, ένα πιο ποιοτικό όμως ζευγάρι θα αναδείκνυε ακόμη περισσότερο την απόδοση των φρένων.

Το CVT κιβώτιο κλιμακώνει ήπια, γεγονός που θα σταθεί σύμμαχος στους αρχάριους αναβάτες και στους οδηγούς αυτοκινήτου που κάνουν το μεγάλο βήμα, με τις επιταχύνσεις να είναι επαρκείς για να ξεκολλήσετε με ασφάλεια από το φανάρι και την αποσύμπλεξη λίγο πριν σταματήσετε να γίνεται επίσης ήπια και πολιτισμένα.
Οι κραδασμοί από το μοτέρ είναι ελάχιστοι, κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι είναι στενό και “κόβει” πολύ δημιουργώντας παράλληλα μια θέση οδήγησης που θα βολέψει και τους ψηλότερους. Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη χειροκίνητα, όμως ακόμα και στην υψηλή θέση κάνει ελάχιστη διαφορά ως προς την κάλυψη, ενώ η Letbe ακολουθεί στους διακόπτες την γραμμή της Honda, τοποθετώντας την κόρνα πάνω από τα φλας.

Τα φώτα είναι LED και άκρως ικανοποιητικά για να κινηθείτε με ασφάλεια στο αστικό τοπίο, ενώ η μεγάλη, έγχρωμη LCD οθόνη δεν μπορεί να παραμετροποιηθεί και προσφέρει μόνο τις βασικές ενδείξεις, όπως στροφόμετρο, χιλιομετρητή, ένδειξη βενζίνης και ταχύμετρο. Θα μπορούσε να είναι φωτεινότερη, καθώς όταν ο ήλιος είναι στην πλάτη σου, δεν μπορείς να διακρίνεις εύκολα τις πληροφορίες της.
Το Aurora 125 διαθέτει επίσης θύρα USB στάνταρ αλλά και ασύρματο σύστημα εκκίνησης/ενεργοποίησης. Το σύστημα δεν είναι keyless με την παραδοσιακή έννοια. Δεν υπάρχει αισθητήρας προσέγγισης και το κλειδί θα πρέπει να βγαίνει κάθε φορά από την τσέπη για να πατηθεί το σχετικό κουμπί που δίνει σήμα στο Letbe ότι μπορεί να γυρίσει ο κεντρικός διακόπτης. Αυτό πρέπει μάλιστα να γίνει και γρήγορα αφού σε περίπου πέντε δευτερόλεπτα το σύστημα απενεργοποιείται πάλι αν δεν περιστρέψεις έγκαιρα τον διακόπτη, που σημαίνει ότι θα πρέπει να βγάλετε εκ νέου το κλειδί από την τσέπη και να επαναλάβετε τη διαδικασία.
Το Aurora 125 είναι ένα οικονομικό σκούτερ κατηγορίας Α1, με εξαιρετικά μεγάλη αυτονομία, χαμηλή κατανάλωση, ικανοποιητικό εξοπλισμό και καλά φρένα και αναρτήσεις. Εκπληρώνει στο έπακρο τον σκοπό του που είναι η ευκολία και η φιλικότητα στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, γλυτώνοντάς για τον αναβάτη του χρήματα και χρόνο.

Η ποιότητα κατασκευής του Aurora 125 βρίσκεται παράλληλα σε πολύ καλό επίπεδο αφού τίποτα δεν έτριξε ή έφυγε από τη θέση του όσο καιρό το είχαμε μαζί μας, εκτός από δύο γράμματα στα πλαϊνά πλαστικά με το όνομα της εταιρείας -το ίδιο γράμμα και στις δύο μεριές! Ο οικονομικός και πολιτισμένος σε λειτουργία κινητήρας ολοκληρώνει την εικόνα με το αντίτιμο που ζητά η Letbe να ανταποκρίνεται πλήρως στα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την εικόνα του Aurora στον δρόμο.
Letbe Aurora 125 | |||
|---|---|---|---|
| Τιμή | Από €2.195 | ||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
| Τεχνικά χαρακτηριστικά | Μονοκύλινδρος κινητήρας, αερόψυκτος, κυβισμός 124,6 cc | ||
| Απόδοση | 9 HP /7.000 rpm, 0,94 kg.m/4.000 rpm | ||
| Διαστάσεις | 1.955 x 745 x 1.155 mm | ||
| Βάρος | 130,8 kg | ||
| Κατάλωση | 3,3 lt/100 km | ||
| Φωτογραφίες MOTOmag/Γιώργος Νιανουνάκης | |||



