Η Can-Am επέστρεψε στις μοτοσυκλέτες με τις Pulse και Origin

Η Can-Am επέστρεψε στις μοτοσυκλέτες με τις Pulse και Origin

Με τις Pulse και Origin η Can-Am επιστρέφει στον χάρτη των μοτοσικλετών με δύο φρέσκιες, αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις.

Can-Am

Σε μία όμορφη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην πίστα καρτ των Μεγάρων, η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, η εταιρεία που αντιπροσωπεύει τα προϊόντα της BRP (Sea-Doo, Ski-Doo, Can-Am) στην Ελλάδα εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα παρουσίασε τις νέες Can-Am Pulse και Origin.

Οι δυο νέες μοτοσυκλέτες διαθέτουν κοινή βάση αλλά απευθύνονται σε διαφορετικές κατηγορίες: Η Pulse είναι μια μοτοσυκλέτα πόλης που χαρακτηρίζεται από τη σβελτάδα, την ευελιξίας και την συνολικά φιλική συμπεριφορά της προς τον αναβάτη.

Η Origin, μπορεί να χρησιμοποιηθεί κι εκτός ασφάλτου, αποτελώντας επί της ουσίας μια αναφορά στις ρίζες της εταιρείας. Με την αυτονομία που προσφέρει η σχετικά μεγάλη συστοιχία υδροψύκτων μπαταριών των 8,9 kWh οι δύο μοτοσυκλέτες υπόσχονται να τα καταφέρουν στα αστικά και περιαστικά τους καθήκοντα.

Οι Can-Am Pulse και Origin ξεκινούν από €14.000 και €14.800 αντίστοιχα

Can-Am

Οι δύο μοτοσυκλέτες μοιράζονται τον ηλεκτροκινητήρα E-Power της θυγατρικής Rotax που υπάγεται επίσης στην BRP όπως και η Can-Am, με τη μετάδοση να γίνεται απευθείας χωρίς κιβώτιο στον πίσω τροχό, ενώ η ύπαρξη ηλεκτρικού μοτέρ προσθέτει στις ευκολίες για τον αναβάτη και την όπισθεν.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται πίσω από την κάσα της μπαταρίας, είναι υγρόψυκτος ενώ υγρόψυκτοι είναι επίσης ο εναλλάκτης αλλά και ο ενσωματωμένος φορτιστής, κάτι που εξασφαλίζει σταθερότητα στην απόδοση του συστήματος σε όλες τις συνθήκες και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για τα κελιά της μπαταρίας.

Και στις δύο περιπτώσεις η απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα φτάνει στο μέγιστο όριο των 47 ίππων (35 KW) που επιβάλλει η κατηγορία Α2 με τη ροπή να βρίσκεται στα 7,34 kgm στις 4.600 σ.α.λ., αν και στην πραγματικότητα βρίσκεται κοντά σε αυτήν την τιμή σχεδόν από τις πρώτες περιστροφές.

Με το μοτέρ στους 47 ίππους η Can-Am ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα για την Pulse και 4,3 δευτερόλεπτα για την Origin και τελική που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 129 km/h. Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα που είναι κλειστή σε μπάνιο λαδιού, με το κέλυφος να ντουμπλάρει και ως μονόμπρατσο ψαλίδι. Το όφελος εδώ είναι μεγάλο για τη μακροζωία της αλυσίδας με την Can-Am να αναφέρει έλεγχο και αντικατάσταση κάθε 25.000 χιλιόμετρα, χωρίς να χρειάζεται ενδιάμεσα κάποιου είδους συντήρηση.

Can-Am

Οι δύο μοτοσυκλέτες είναι διαθέσιμες με τον ίδιο ηλεκτρικό κινητήρα και για κατηγορία διπλώματος «Α1» με την απόδοσή να μειώνεται στους 15 ίππους.

Αμφότερα τα μοντέλα έχουν ίδιο πλαίσιο και διαφορετικό υποπλαίσιο που εδράζεται πάνω στην κοινή κάσα της μπαταρίας η οποία αποτελεί το κυρίως δομικό μέρος του πλαισίου. Φέρουν επίσης ίδιο ενσωματωμένο φορτιστή 6,6 kW, ίδια LED φωτιστικά σώματα, ντουλαπάκι εκεί που κανονικά θα ήταν το ρεζερβουάρ σε μια συμβατική μοτοσυκλέτα (μικρότερο στην Origin) και μεγάλη έγχρωμη TFT οθόνη αφής (!) με διαγώνιο στις 10,25 ίντσες και δυνατότητα συνδεσιμότητας.

Η αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία με μία πλήρη φόρτιση μπορεί να φτάσει στον αστικό κύκλο του πρωτόκολλου μετρήσεων WMTC τα 160 χιλιόμετρα στην Pulse και τα 145 χιλιόμετρα στην Origin. Στον συνδυασμένο κύκλο του WMTC η αυτονομία είναι 115 χιλιόμετρα για την Origin (84 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 80 χιλιόμετρα) και 130 χιλιόμετρα για την Pulse -89 χιλιόμετρα με την σταθερή ταχύτητα των 80 km/h.

Can-Am

Ενσωματώνεται επίσης και σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία κατά την επιβράδυνση, με τον αναβάτη να μπορεί να το ενεργοποιήσει και αυτοβούλως περιστρέφοντας αντίθετα το γκριπ του γκαζιού, ενώ ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα έντασης.

Ο χρόνος που θα χρειαστεί για να φορτίσει η μπαταρία από το 20% στο 80% είναι 50 λεπτά, ενώ για να φτάσει από το 0% στο 100% χρειάζεται περίπου 1.5 ώρα με την ανακοινώσιμη τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 129 km/h.

Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας για τον κινητήρα, τα Eco (αυξάνει την αυτονομία και περιορίζει την απόδοση), Rain και Sport+ για την Impulse με την Origin να προσθέτει ένα ακόμη, το «Off-Road», για εκτός δρόμου χρήση.

Στον τομέα των αναρτήσεων την ευθύνη μπροστά αναλαμβάνει η ΚΥΒ με ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43 mm και διαδρομή στα 255 mm στην Origin και στα 140 mm για την Pulse που φέρει USD πιρούνι 41 mm. Επίσης 255 mm είναι η διαδρομή του πίσω τροχού στην ηλεκτρική on-off με το μονό αμορτισέρ να είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ στην Pulse το αμορτισέρ προέρχεται από τη Sachs, ρυθμίζεται μόνο ως προς την προφόρτισή του ελατηρίου και έχει διαδρομή 140 mm.

Can-Am

Ο off-road χαρακτήρας της Pulse ενισχύεται από την ύπαρξη ακτινωτών τροχών 21 και 18 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα με διαστάσεις 90-90 μπροστά και 120-80 πίσω για τα διπλής χρήσης Dunlop D605. Αντίστοιχα στην Pulse οι ζάντες είναι χυτές αλουμινίου 17 ιντσών και στα δύο άκρα, ενώ εδώ ελαστικό πρώτης τοποθέτησης είναι το Dunlop Sportmax GPR-300 με διαστάσεις 110/70 μπροστά και 150/60 πίσω.

Για την επιβράδυνση φροντίζει και στις δύο περιπτώσεις ένας δίσκος των 320mm μπροστά που συνεργάζεται με διπίστονη δαγκάνα της J.Juan, ενώ το πίσω δισκόφρενο έχει διάμετρο 240 χλστ. και η δαγκάνα είναι ενός εμβόλου. Τη λειτουργία "επιτηρεί" μονάδα ABS στην A2 αλλά και στην Α1 έκδοση.

Can-Am

Για την Origin το μήκος βρίσκεται στα 2.2 m, το πλάτος στα 861 mm, το ύψος στα 1,41 m. και η απόσταση από το έδαφος στους 27,4 πόντους, ενώ η σέλα απέχει 865 mm από το έδαφος. Η κάστερ είναι στις 30 μοίρες και το ίχνος στα 118 mm ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1.50 m.

Λόγω των διαφορετικών τροχών αλλά και των μικρότερων διαδρομών των αναρτήσεων, η Pulse, που έχει και διαφορετικό υποπλαίσιο και μικρές αλλαγές στον λαιμό, φτάνει σε μήκος τα 2.03 m με το πλάτος στα 947 mm και το ύψος στα 1.17 m. Εδώ το μεταξόνιο είναι 1.41 m. με την κάστερ στις 27,2 μοίρες και το ίχνος στα 101 mm, ενώ το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 784 mm. Διαφορές έχουμε και στο βάρος με την Origin να ζυγίζει επίσημα 187 κιλά και την Pulse 10 λιγότερα, στα 177 κιλά.

Can-Am

Origin και Pulse είναι διαθέσιμες σε δύο διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις που προσθέτουν στο συνθετικό του ονόματός τους το «’73» και χαρακτηρίζονται από τον πλουσιότερο εξοπλισμό και έξτρα λεπτομέρειες όπως η κοντή φιμέ ζελατίνα, τα πλαϊνά εμπρός πλαστικά βαμμένα με το νούμερο «73», κίτρινα σιρίτια στους τροχούς και ασημένιες πινελιές στα πλαϊνά του εμπρός LED προβολέα.

Οι μοτοσυκλέτες της Can-Am καλύπτονται από 2ετή εγγύηση εκτός από την μπαταρία όπου η εγγύηση φτάνει τα πέντε χρόνια ή τα 50.000 χιλιόμετρα. Οι τιμές τους χωρίς να υπολογίζεται σε αυτής η επιδότηση από το κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» ξεκινούν από €14.000 για την Pulse και €14.800 για το Origin. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube