Μεταχειρισμένο: Toyota Aygo, 2014 έως σήμερα

Μεταχειρισμένο: Toyota Aygo, 2014 έως σήμερα

Το Toyota Aygo είναι ένα ώριμο μικρό αυτοκίνητο με ξεχωριστή σχεδίαση, ικανό να αντεπεξέλθει στην ιδιαίτερα δύσκολη κατηγορία των μίνι.

Η πρώτη γενιά του Toyota Aygo είχε ευχάριστη σχεδίαση και στιβαρή κατασκευή, κερδίζοντας γρήγορα εμπορικό έδαφος στην αγορά ως ένας οικονομικός και αξιοπρεπής τρόπος μετακίνησης για την πόλη. Στην οδήγηση όμως δεν ήταν το ίδιο ευχάριστο και δεν διακρινόταν για την πρακτικότητα που προσέφερε, ειδικά όταν έπρεπε να κοντράρει τις νεότερες ελεύσεις της κατηγορίας από τον Όμιλο Kia/Hyundai και το Volkswagen Group.

Η απάντηση στις προκλήσεις που του έβαλε ο ανταγωνισμός ήρθε με την δεύτερη γενιά του μοντέλου. Είναι ένα αρκετά πιο ώριμο αυτοκίνητο με ξεχωριστή σχεδίαση και αρκετά βέλη στη φαρέτρα του για να αντεπεξέλθει στην ιδιαίτερα δύσκολη κατηγορία των μίνι.

Όπως συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του μοντέλου, έτσι και η δεύτερη προσφερόταν σε μία μόνο έκδοση κινητήρα, αλλά με δυνατότητα επιλογής ημιαυτόματου κιβώτιου 5 σχέσεων . Το 3κύλινδρο μοτέρ απέδιδε 68 ίππους (72 με την αισθητική ανανέωση του 2018) και σύμφωνα με την Toyota κατανάλωνε μόλις 4,1 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 ήταν 95 g/km (NEDC). Αυτά τα χαρακτηριστικά ήταν ιδιαίτερα χαμηλά για την εποχή που παρουσιάστηκε, χαρίζοντας παράλληλα και χαμηλό κόστος χρήσης και ετήσιων εξόδων.

Η εμπορική καριέρα του Toyota Aygo δεύτερης γενιάς ξεκίνησε με αρκετές εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική έκδοση διέθετε 14άρηδες τροχούς με διακοσμητικό τάσι, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, φώτα ημέρας τύπου LED, κλιματισμό και μία θύρα USB, ενώ όσο ανεβαίνουμε εξοπλιστικό επίπεδο υπάρχουν 15άρες ζάντες, θερμαινόμενοι καθρέφτες με ηλεκτρική ρύθμιση, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7”, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης κ.ά. Επιπλέον, η δεύτερη γενιά του μοντέλου είχε δυνατότητα αισθητικής εξατομίκευσης με διχρωμίες και διακοσμητικά στους τροχούς, καθώς και ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή που του χαρίζει άλλο «αέρα».

Toyota Aygo Used2Drive 4

Στο δρόμο, ο 1.000άρης κινητήρας του Aygo θα πρέπει να ανεβάσει στροφές για να κινείται με τη ροή της κυκλοφορίας, κάτι που συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του μοντέλου, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η στάθμη θορύβου. Βέβαια, η χροιά του κινητήρα είναι ευχάριστη και δεν ενοχλεί το εκπαιδευμένο αυτί. Η λειτουργία στις χαμηλές στροφές δεν συνοδεύεται από αρκετή ροπή, και σε περίπτωση που θέλετε δυνατή επιτάχυνση θα πρέπει να ξεπεράσετε τις 4.000 rpm. Στον ανοιχτό δρόμο θα πρέπει να καταφεύγετε συχνά στον λεβιέ για να διατηρήσετε φόρα, κάτι που το αντιλαμβάνεσαι αμέσως στο πρώτο στήθωμα. Ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου έχει λαστιχένια αίσθηση, αλλά είναι θετικός και δεν δυσανασχετεί στη σκληρή χρήση. Για την κατηγορία όμως των μίνι, το Aygo προσφέρει καλή άνεση και ασφαλές κράτημα κάτω από όλες τις συνθήκες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Πέρα από τις αισθητικές αλλαγές, το σημαντικότερο σημείο που επηρέασε η ανανέωση του 2018 ήταν ο κινητήρας. Ο 3κύλινδρος των 998 κυβικών πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP, έχει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων, νέο σύστημα ψεκασμού βενζίνης και βελτιωμένο περιστρεφόμενο αντίβαρο για να μειωθούν οι κραδασμοί στο ραλαντί. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί στους 72 ίππους και η ροπή στα 93 Nm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτοματοποιημένο X-Shift.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2017), το Toyota Aygo απέσπασε τέσσερα αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Toyota Aygo Used2Drive 3

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η δεύτερη γενιά του Toyota Aygo έχει καλή εμπορική πορεία στη χώρα μας και η αγορά μεταχειρισμένου έχει πληθώρα από αυτά. Η πλειονότητα των επιλογών αφορούν εκδόσεις με καλό επίπεδο εξοπλισμού, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο.

Στον τομέα της συντήρησης, το Aygo απαιτεί service λαδιών μια φορά το χρόνο και γενικό κάθε δύο χρόνια, με το κόστος να κυμαίνεται σε χαμηλό για την κατηγορία επίπεδο.

Πώς είναι σήμερα;
Το μεταχειρισμένο Toyota Aygo της δοκιμής είναι μοντέλο πριν την ανανέωση με ημιαυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων και paddles στο τιμόνι. Το 3κύλινδρο μοτεράκι παρουσιάζει ακόμα στρωτή λειτουργία και ήταν ευδιάθετο για στροφάρισμα. Το αυτόματο κιβώτιο είχε ομαλή λειτουργία και σε αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού ήταν υπάκουο και άμεσο. Τα συνολικά χιλιόμετρα που έγραφε ο υπολογιστής ταξιδιού ήταν κάτι παραπάνω από 36.000, υποδηλώνοντας λογική ετήσια χρήση από τον πρώτο ιδιοκτήτη του.

Η ανάρτηση ελέγχει ακόμα σωστά το ελαφρύ ιαπωνικό μίνι, με τα φρένα να μην παρουσιάζουν διαφορετική αίσθηση ή αποτελεσματικότητα από ένα καινούριο.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα και τα περισσότερα έχουν καλό εξοπλισμό άνεσης, ενώ δεν απουσιάζουν και ορισμένα με αυτόματο κιβώτιο, όπως αυτό που οδηγούμε.

Θα βρείτε αυτοκίνητα με τιμή που ξεκινά από τις 6.000 ευρώ, με τα πιο φρέσκα και ανανεωμένα μοντέλα να φτάνουν και τις 10.000 ευρώ. Για ένα προσεγμένο αυτόματο Aygo με ενημερωμένο το βιβλίο συντήρησης, η τιμή μπορεί να φτάσει και τις 7.500-9.000 ευρώ.

Toyota Aygo Used2Drive 7

Τι πρέπει να προσέξω;
Αυτά που θα πρέπει να προσέξετε κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου Toyota Aygo είναι το αμάξωμα και τους τροχούς, για τυχόν χτυπήματα μέσα στην πόλη, τη σωστή εφαρμογή των ταπετσαριών και την ευκολία με την οποία αναδιπλώνουν τα πίσω καθίσματα για να μεγαλώσετε τον χώρο αποσκευών. Ακόμα, στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο επιβεβαιώστε την καλή λειτουργία του συμπλέκτη.

Σε γενικές γραμμές, το Toyota Aygo συγκαταλέγεται στα πιο αξιόπιστα μοντέλα της κατηγορίας.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η καμπίνα του αυτόματου Toyota Aygo που δοκιμάζουμε ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, με τις ταπετσαρίες των καθισμάτων και τον ουρανό της οροφής να δείχνουν σαν καινούρια. Επίσης, όλοι οι διακόπτες έχουν σωστή λειτουργία και καλή αίσθηση, ενώ ο υπολογιστής ταξιδιού και το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής δεν έχουν χάσει την ζωντάνια τους και παραμένουν ευανάγνωστοι. Οι μεντεσέδες στα πίσω παράθυρα λειτουργούν σαν καινούριοι με σωστή αντίσταση κατά τη χρήση, όπως και τα μονωτικά λάστιχα που έχουν διατηρήσει τις ιδιότητές τους.

Σε πολύ καλή κατάσταση ήταν και η πάνινη εταζέρα, αλλά και το αμορτισέρ που συγκρατεί το μεγάλο γυαλί του πορτμπαγκάζ. Αυτό που δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ήταν το γείσο του μικρού πίνακα οργάνων που έτριζε και δεν είχε στιβαρή αίσθηση.

Εξωτερικά, τα φώτα έχουν διατηρηθεί σε πολύ καλή κατάσταση, το μαύρο χρώμα και οι ασημί λεπτομέρειες δεν έχουν διαφοροποιημένη όψη, αλλά τα μαύρα πλαστικά πάνω από τα εμπρός φτερά έχουν αρχίσει να επηρεάζονται από την έντονη ηλιοφάνεια της χώρας μας.

Toyota Aygo Used2Drive 15

Ανάρτηση-Τροχοί
Το Aygo της δοκιμής φοράει λάστιχα 165/60 R15 και οι ζάντες αλουμινίου ήταν σε άριστη κατάσταση. Τα αμορτισέρ λειτουργούν ακόμα σωστά, δεν κάνουν θόρυβο, προσφέρουν ακόμα άνεση, ελέγχουν σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν το αφήνουν να πλέει.

Τα κάτι λιγότερο από 40.000 km που είχε στον ολικό χιλιομετρητή δεν φαίνονται στα περισσότερα σημεία του αυτοκινήτου, δείγμα της προσεκτικής οδήγησης από τον πρώτο του ιδιοκτήτη.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το αυτόματο κιβώτιο έχει διατηρήσει τη σωστή λειτουργία για τον τύπο του και δείχνει να μην έχει επηρεαστεί από τα χιλιόμετρα που κουβαλά. Οι αλλαγές από τα paddle πραγματοποιούνται σωστά, κάνοντας λίγο πιο συμμετοχική την διαδικασία οδήγησης.

Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, έχει διατηρήσει την αίσθηση του και η υποβοήθηση δεν δείχνει να έχει αλλάξει.

Κινητήρας
Ο 3κύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου έχει στρωτή λειτουργία, με ελάχιστο κραδασμό λόγω αρχιτεκτονικής και δείχνει πρόθυμος από τις μεσαίες στροφές και πάνω. Το πλαίσιο βέβαια δεν θα το φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση.

Τέλος, η κατανάλωση δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την θέση του πεντάλ, κατατάσσοντάς στα πιο οικονομικά της κατηγορίας του.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube