Μεταχειρισμένο: Peugeot 3008, 2016-σήμερα

To μεταχειρισμένο 3008 επιβεβαιώνει με εμφατικό τρόπο ότι η Peugeot βαδίζει σε premium μονοπάτια.

Τι είναι; Το μεσαίο SUV της Peugeot Τιμή Από €25.000 έως €41.000 Έτος 2016 έως σήμερα Κατανάλωση Από 4,0 lt/100 km CO2 Από 104 g/km

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δημιουργήσει πολλές φορές τις τάσεις στο σχεδιαστικό και μηχανολογικό τομέα της αυτοκίνησης. Ωστόσο κατά κάποιο τρόπο άργησε να πάρει στα σοβαρά τα SUV. Ευτυχώς γι’ αυτή, η τελευταία γενιά του 3008 είναι σαφές πως βαδίζει στο σωστό μονοπάτι και οι πωλήσεις το αποδεικνύουν.

Σε αντίθεση με την πρώτη γενιά, η δεύτερη έχει ξεκάθαρα SUV παρουσιαστικό, με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, έντονα ανάγλυφες επιφάνειες, μεγάλους τροχούς και πλαστικά προστατευτικά στο αμάξωμα, που εμπνέουν για βόλτες στη φύση. Η μεγάλη επιτυχία ωστόσο, είναι πως πλέον έχει αποκτήσει premium αύρα, η οποία πηγάζει από τη δυναμική και εκλεπτυσμένη εικόνα που ξεκάθαρα είναι ένα από τα ισχυρά σημεία του 3008.

Εξίσου ριζοσπαστικές αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό. Είναι το μοντέλο που λάνσαρε τη δεύτερη γενιά του ταμπλό i-Cockpit, το οποίο είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Χαρακτηρίζεται από μικρό τιμόνι, έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3”, έντονα οδηγοκεντρική προσέγγιση της κεντρικής κονσόλας, έγχρωμη οθόνη αφής 8” για το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων, καθώς και μεταλλικά πλήκτρα για το χειρισμό του τελευταίου. Το ακόμα καλύτερο είναι πως εκτός από την καλαίσθητη εικόνα, τις εντυπώσεις κερδίζουν και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, τα οποία ταιριάζουν απόλυτα με την τιμή του αυτοκινήτου.

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi Used 1

Η ψηλή θέση οδήγησης συμβάλλει στην καλή ορατότητα και το άνετο κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα στις στροφές. Οι χώροι επαρκούν με άνεση για έως και πέντε ενηλίκους, καθότι το πάτωμα δεν έχει τούνελ μετάδοσης και ο μεσαίος επιβάτης αισθάνεται επίσης άνετα. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης ευρύχωρο με χωρητικότητα 520 lt, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύεται πρακτικό έχοντας θήκες και την δυνατότητα δημιουργίας επίπεδου χώρου φόρτωσης.

Το 3008 βασίζεται στη σύγχρονη και άκαμπτη σπονδυλωτή πλατφόρμα του Groupe PSA, EMP2, η οποία συνδυάζει τα καλά οδικά χαρακτηριστικά με το χαμηλό για την κατηγορία βάρος. Σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και για την πρόσφυση σε ολισθηρό τερέν φροντίζει το ηλεκτρονικό σύστημα Advanced Grip Control, το οποίο διατίθεται σε συγκεκριμένες μόνο εκδόσεις. Διαθέτει πέντε ξεχωριστά προγράμματα: Άσφαλτος, χιόνι, λάσπη, άμμος και απενεργοποίηση του ESP μέχρι τα 55 km/h, τα οποία μπορεί να μην υποκαθιστούν πλήρως την τετρακίνηση αλλά κάνουν πολύ καλή δουλειά, ενώ συνδυάζονται με πρώτης τοποθέτησης λάστιχα «Mud & Snow» σε διαστάσεις 225/55 R18.

Η βενζινοκίνητη γκάμα απαρτίζεται από τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 PureTech με 130 ίππους και τον 4κύλινδρο 1.6 PureTech με αρχικά 165 ίππους και 180 αργότερα. Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα βρίσκουμε τους 4κύλινδρους 1.6 και 2.0 BlueHDi με 120 και 150 ή 180 ίππους αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί πως o 1.6 αντικαταστάθηκε από τον πιο νέο 1.5 BlueHDi, ο οποίος αποδίδει δέκα ίππους παραπάνω.

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi Used 2

Το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση στην οδήγηση του 3008 είναι η συμπαγής αίσθηση και ο τρόπος που η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες: Αθόρυβα και αποτελεσματικά. Κρίνοντας από την άνεση, θα περίμενες η ανάρτηση να αντιδρά χαλαρά και να μην ελέγχει καλά το βάρος του αυτοκινήτου αν ανεβάσεις ρυθμό. Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Το 3008 αλλάζει κατεύθυνση με συνέπεια και αμεσότητα, χωρίς μεγάλη κλίση, παρότι σύμφωνα με την εταιρεία απέχει από το έδαφος 21,9 cm.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Οι προηγμένοι κινητήρες με τη λογική χωρητικότητα εξασφαλίζουν χαμηλό κόστος χρήσης για το 3008. Προφανώς, οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις έχουν πιο χαμηλή κατανάλωση από τους βενζίνης, οι οποίοι όμως με τη σειρά τους έχουν μικρότερο κυβισμό.

Πώς είναι σήμερα;
Το 3008 που είχαμε στη διάθεσή μας είχε τον 1.6 BlueHDi των 120 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Με πρώτη άδεια το Νοέμβριο του 2016 και σχεδόν 55.000 km στο οδόμετρο, το γαλλικό SUV έμοιαζε πραγματικά σαν καινούργιο. Μόνο η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, ο λεβιές του λεβιέ ταχυτήτων και η επένδυση στο κεντρικό υποβραχιόνιο έδειχναν πως δεν ήταν.

Ο κινητήρας λειτουργούσε όπως την πρώτη ημέρα, το ίδιο και το σύστημα stop/start. Η ανάρτηση σε κρατούσε στον «αφρό» περνώντας πάνω από τις ανωμαλίες και μόνο στον ανοιχτό δρόμο αντιλαμβανόσουν μια ελάχιστη τάση πλεύσης. Ο λεβιές του κιβωτίου είχε ένα μικρό τζόγο που πάντως δεν επηρέαζε την επιλογή σχέσης, ενώ η σκανδάλη για την επιλογή της όπισθεν παρουσίαζε αρκετή αντίσταση. Το πεντάλ του συμπλέκτη δεν ήταν το ίδιο «μαλακό» με ενός καινούργιου, δείγμα μιας κάποιας ταλαιπωρίας. Τέλος, τα φρένα έδειχναν αρκετά δυνατά, δεν έκαναν θόρυβο και το μεσαίο πεντάλ είχε σωστή αίσθηση.

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi Used 3

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Peugeot 3008 δεύτερης γενιάς είναι αρκετά νέο μοντέλο, γι’ αυτό και δεν υπάρχουν πάρα πολλά στην αγορά μεταχειρισμένου. Τα κομμάτια που θα βρείτε αφορούν κυρίως τις εκδόσεις με τον 1.6 BlueHDi και είναι καλά -έως και πολύ καλά- εξοπλισμένα.

Τα πιο προσιτά αυτοκίνητα στην αγορά μεταχειρισμένου ξεκινούν από τις €25.000, ενώ ένα καλά συντηρημένο που έχει συμπληρωμένο το βιβλίο συντήρησης και φρέσκα λάστιχα όπως το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, κοστίζει κοντά στις €26.000.

Τι πρέπει να προσέξω;
Δεν υπάρχει ακόμα τεράστιο δείγμα καθότι πρόκειται για νέο μοντέλο, ωστόσο οι μέχρι τώρα έρευνες δείχνουν ότι έχει πολύ αξιόπιστο πρόσωπο. Αυτό που θα πρέπει να ελέγξετε είναι να έχει ενημερωθεί το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων, διότι υπάρχει ενδεχόμενο να μην λειτουργεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.

Ακόμα, βεβαιωθείτε ότι όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες λειτουργούν σωστά και τα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος δεν έχουν γρατζουνιές. Εάν δείχνει ταλαιπωρημένο το αμάξωμα, βεβαιωθείτε για τη σωστή εικόνα του πατώματος και των μηχανικών μερών (αναρτήσεις, εξάτμιση, κάρτερ κ.ά.).

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3” δεν έχει κάψει κάποιο πίξελ και παρουσιάζει την ίδια ζωντάνια με έναν καινούργιο. Το ίδιο συμβαίνει και με την έγχρωμη οθόνη αφής 8” του συστήματος πολυμέσων. Ο κρυφός φωτισμός δημιουργεί ζεστή ατμόσφαιρα τις νυχτερινές ώρες, ενώ οι ημιδερμάτινες ταπετσαρίες στα καθίσματα, οι υφασμάτινες διακοσμητικές φάσες σε ταμπλό και πάνελ θυρών, καθώς και ο ανοιχτόχρωμος ουρανός είναι πραγματικά σαν καινούργια. Ακόμα και τα πλαϊνά τμήματα του καθίσματος του οδηγού, δείχνουν να μην έχουν επηρεαστεί καθόλου από τη τριετή και πλέον χρήση.

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi Used 4

Όλοι οι διακόπτες έχουν την ίδια αίσθηση με του καινούργιου, όπως και τα γυαλιστερά πλήκτρα της κονσόλας, ενώ το ντουλαπάκι του συνοδηγού εξακολουθεί να κατεβαίνει αργά, δείχνοντας προσοχή στην λεπτομέρεια.

Οι διακοσμητικές φάσες αλουμινίου σε ταμπλό και πόρτες δεν έχουν θαμπώσει και τα πλαστικά καλύμματα των μαρσπιέ δεν έχουν χάσει το χρώμα ή την ελαστικότητά τους. Μόνο τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στο πάνω μέρος τους έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν στίγματα. Από την άλλη, τα φανάρια, εμπρός-πίσω- δείχνουν και αποδίδουν σαν καινούρια.

Ανάρτηση-Τροχοί
Η ανάρτηση του μεταχειρισμένου 3008 που δοκιμάσαμε ήλεγχε αρκετά σωστά το γαλλικό SUV και η άνεση που παρείχε θύμιζε καινούργιο αυτοκίνητο. Τα λάστιχα με το αρκετά υψηλό προφίλ βοηθούν πολύ σε αυτό τον τομέα, προστατεύοντας παράλληλα και τις ζάντες αλουμινίου από επαφές.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
O λεβιές έχει παρουσιάσει μια ελαφρά χαλαρότητα με τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο.Το τιμόνι του συγκεκριμένου 3008 δεν είχε καμία αλλοίωση στην αίσθηση και βάρος από ενός καινούργιου, ενώ διατηρούσε αλώβητη την υψηλή ακρίβειά του.

Κινητήρας
Ο χώρος του κινητήρα ήταν προσεγμένος και μόνο το γκρι προστατευτικό κάλυμμα είχε επηρεαστεί από τη θερμοκρασία και τις σκόνες. Η λειτουργία του όμως ήταν στρωτή και τα 120 άλογα έδειχναν ορεξάτα και καθόλου λαίμαργα για καύσιμο.