Mercedes-Benz 220 1954-1959

Σχεδόν ίδια με την 180 -που λανσαρίστηκε ένα χρόνο νωρίτερα- αλλά με ένα διακριτικό άγγιγμα επιπλέον, η Mercedes-Benz 220 επιβλήθηκε στο αυτοκινητικό τοπίο ως μια από τις καλύτερες μπερλίνες της εποχής της.

Με εμπορικό λανσάρισμα το 1954, η καινούργια 220 ξεχώριζε από την 180 με τις σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις της, μιας και η απόσταση ανάμεσα στους δύο άξονες, το μεταξόνιο που λένε, αυξήθηκε κατά 17 πόντους. Ανιχνεύσιμο στο καπό και στις πίσω πόρτες, αυτό το επιπλέον μήκος εκλέπτυνε τη σιλουέτα της και προσέθεσε μια λάμψη στη γοητεία του βασικού μοντέλου. Ειδικά, ο σημαντικός πίσω πρόβολος, ισορρόπησε τις αναλογίες του αυτοκινήτου. Και το δίχως άλλο ήταν και ο «υπαίτιος» για την εντυπωσιακή χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. 

Οι υπόλοιπες διαφορές ήταν αισθητικής τάξης, περιλαμβάνοντας πιο μεγάλη μάσκα, φλας στα εμπρός φτερά, διπλή νικελένια ρίγα στα μαρσπιέ, όπου στο τελείωμά τους, πίσω, καταδυόταν ένα επίσης νικελένιο σιρίτι που υπογράμμιζε την καμπύλη του πίσω φτερού.

Mercedes-Benz 220 a (W180 I) 1954–1956 

Μεγάλες αλλαγές δεν υπήρχαν ούτε στο δομικό τομέα του αυτοκινήτου. Η αρχή του ημι-αυτοφερόμενου, πλαισίου που εγκαινίασε πρώτη η 180 απετέλεσε τη βάση, αλλά ο νεωτερισμός στην περίπτωση της 220 ήταν οι νέες ασύμμετρες πίσω αναρτήσεις.

Κάτω από το καπό, το μοτέρ ήταν επίσης ένας «παλιός γνώριμος». Επρόκειτο για τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα της παλιάς 220 του 1951, του οποίου η ισχύς ανέβηκε στα 85 άλογα απλώς με την αύξηση της συμπίεσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz Cabriolet 220 S 1956-1960

Στρωτός στη λειτουργία του, ζωντανός στις επιταχύνσεις όπως και στις ρεπρίζ, με το βαρύ του σφόνδυλο ήταν ικανός να κρατά τη βελόνα του κοντέρ στα 150 km/h, στις Autobahn, για ώρες. Επιδόσεις που έκαναν τη 220 να στρώσει στο κυνήγι την Alfa Romeo 1900 Berlina που αποτελούσε την εποχή εκείνη την μπερλίνα αναφοράς όσον αφορούσε τις επιδόσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alfa Romeo 1900 Berlina 1950-1959

Εγγυώμενη υψηλές μουαγέν μέσα απόλυτη γαλήνη στην καμπίνα, η 220 προσέφερε ανάλογη άνεση, αλλά και υψηλού επιπέδου περιβάλλον. Ευρύχωρος και ευήλιο, το εσωτερικό είχε το άγγιγμα φροντίδας της Στουτγάρδης, με ταμπλό επενδεδυμένο με βερνικωμένο ξύλο και με καλά σχεδιασμένα καθίσματα.

Mercedes-Benz 220 a (W180 I) 1954–1956

Από την άνοιξη του 1956, το αυτοκίνητο διατίθετο σε δύο εκδόσεις: Την πολυτελή 220 S που απέδιδε 100 άλογα με την προσθήκη διπλών καρμπιρατέρ και τη στάνταρ 219 με τους 85 ίππους. Θέλοντας να είναι πιο οικονομική, αυτή η τελευταία υιοθετούσε απλώς την καροσερί της 180. Αλλά τελικά, το καταναλωτικό κοινό την απέφευγε, με τις πωλήσεις της να βρίσκονται δύο φορές κάτω από αυτές της S.

Mercedes-Benz 220 S 

Η 220 S χωρίς αμφιβολία ήταν μία από της ταχύτερες μπερλίνες της δεκαετίας του ’50, αλλά και μία από τις πιο ασφαλείς και σίγουρες χάρη στην υποδειγματική οδική συμπεριφορά της. Ο κινητήρας των 2,2 λίτρων με τα διπλά καρμπιρατέρ την έκανε να πιάνει στις ευθείες τα 160 πραγματικά χιλιόμετρα, ενώ γενικά οι επιδόσεις της ήταν αντάξιες σπορ αυτοκινήτου. 

Τελικά, το 1958, η γκάμα της 220 ολοκληρώθηκε με την έκδοση SE, με ψεκασμό, της οποίας η ισχύς ανέβηκε στα 115 άλογα. Πολύ ακριβή, αλλά με τον τίτλο της πρώτης μπερλίνας με ιντζέξιον, η 220 SE κατασκευάστηκε σε μόλις δύο χιλιάδες κομμάτια.

Mercedes-Benz 220 SE

Η 220 με μια ματιά
Κινητήρας Έξι κύλινδροι σε σειρά
Χωρητικότητα 2.195 cc 
Ισχύς Από 85 έως 115 PS
Τελική ταχύτητα 150 km/h και 160 km/h
Παραγωγή 111.035 αυτοκίνητα (1954-1959)
Τιμή σήμερα €45.000 (220), €39.500 (220 S) €39.500 (220 SE) –σε κατάσταση «Concours»