Mercedes-Benz Cabriolet 220S 1956-1960

Η μοντέρνα σιλουέτα της Cabriolet 220S ήταν μια βελούδινη επανάσταση, καθώς άφηνε ανέγγιχτη τη χάρη των Mercedes εκείνης της εποχής.

Η Mercedes 180 (W180) που λανσαρίστηκε το 1953 ήρθε σε ολοκληρωτική ρήξη με τα προπολεμικά μοντέλα της εταιρείας.

Ήταν η πρώτη μπερλίνα της μάρκας με καροσερί σε γραμμή «πoντόν» -πλωτήρας ελληνιστί από το σχήμα της καρότσας της-, με έντονα φτερά, τεράστια κάθετη μάσκα και αυτοφερόμενο σασί. Ευχάριστη στο μάτι και με απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής, έγινε γρήγορα το ευρωπαϊκό σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων. Ένα χρόνο αργότερα η Mercedes-Benz εμπλούτισε την γκάμα με την 220, πάνω στην ίδια καρότσα και με 6κύλινδρο μοτέρ. Και όπως συνηθιζόταν στα αυτοκίνητα του είδους, μπήκαν στο πρόγραμμα και οι εκδόσεις κουπέ και καμπριολέ.

Το φθινόπωρο του ’55, η Mercedes-Benz Cabriolet ήταν μία από τις βεντέτες του Σαλονιού της Φρανκφούρτης. Πατούσε πάνω στο σασί της μπερλίνας, αλλά ήταν 12 πόντους πιο κοντή, ενώ της ξανασχεδίασαν την ουρά για να φινίρουν τη σιλουέτα της. Μια ουρά σαφώς πιο κομψή από αυτήν της μπερλίνας που έδινε ρευστότητα στο προφίλ, παρότι η βασική γραμμή της καρότσας ήταν αρκετά ψηλή. Όμως παρά τη φροντισμένη παρουσία της, η Cabriolet 220S βρέθηκε μακριά από την κορυφή και το εμπορικό της λανσάρισμα τη βρήκε κομμάτι ανακόλουθη σε σχέση με τις επιδόσεις της μπερλίνας.

Κύλινδροι εναντίον βάρους
Οι μηχανικοί της Mercedes, για να διασφαλίσουν ικανοποιητική ακαμψία, είχαν αναγκαστεί να ενισχύσουν σημαντικά το σασί. Έτσι και παρά τη χρήση αλουμινίου στις πόρτες και στο καπό, η Cabriolet πάχυνε κοντά στα 200 κιλά σε σχέση με την μπερλίνα. Το αυτοκίνητο ήταν πλέον πολύ βαρύ για να πετύχει επιδόσεις πρώτης γραμμής, οπότε η Mercedes-Benz αποφάσισε να της φορέσει το 6κύλινδρο μοτέρ με το διπλό καρμπιρατέρ Solex 32 PAJTA SOHC που θα φορούσε η μελλοντική μπερλίνα 220S.

106 άλογα, η Cabriolet δεν ήταν αυτό που θα λέγαμε σπορ. Από την άλλη, ασυζητητί ήταν ευχάριστη στο δρόμο, με καλό κράτημα και δυνατά φρένα. Η κορυφαία ποιότητα και το φινίρισμα στο ευρύχωρο σαλόνι συμπλήρωναν την εικόνα. Ο μεγάλος νεωτερισμός ήταν η πλούσια παλέτα χρωμάτων για το σαλόνι, σε αντίθεση με την περιορισμένη επιλογή στην μπερλίνα. Μια δυνατότητα που στόχευε να δελεάσει την αμερικανική πελατεία, κατ’ εξοχήν αγοραστή αυτών των μοντέλων. Ας μην ξεχνάμε ότι μια Cabriolet στοίχιζε όσο δύο μπερλίνες. Για τους φανατικούς, η Cabriolet παραμένει η «τελευταία όμορφη Mercedes», πριν την εμφάνιση της καινούργιας γκάμας (W111) με μια καρότσα γεμάτη ακμές, χωρίς την απαιτούμενη αριστοκρατικότητα και χάρη.

Μια Mercedes-Benz Cabriolet 220S στο χρημαστιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου, σε άψογη κατάσταση, στοιχίζει σχεδόν 170 χιλιάρικα, ενώ από €60.000 ξεκινούν τα αυτοκίνητα που χρειάζονται μπόλικη επένδυση στην αποκατάστασή τους για να γίνουν έτοιμα για κάποιο διεθνές concour d' élégance. Η τιμή του αυτοκινήτου άρχισε να παίρνει την ανιούσα το 2011 όταν το ενδιαφέρον γι' αυτό ξεκίνησε να κλιμακώνεται. Μέχρι τότε εύρισκες μία Cabriolet 220S σε κορυφαία κατάσταση με €85.000.

Η Cabriolet 220S με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 2.195 cc
Ισχύς 106-115 PS
Τελική ταχύτητα 150-160 km/h
Παραγωγή 3.290 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €169.000 (condition 1)