Τίτλοι τέλους για την Hydractive;

Τίτλοι τέλους για την Hydractive;

Η Citroën ετοιμάζεται να εγκαταλείψει την υγροπνευματική ανάρτηση που αποτελεί στοιχείο του DNA της περισσότερο από μισό αιώνα.

Η υγροπνευματική ανάρτηση της Citroën συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο ηχηρούς νεωτερισμούς της ιστορίας της, με ντεμπούτο το 1954 πάνω στην Traction και στη συνέχεια, τον επόμενο χρόνο, με δημοφιλή διείσδυση, πάνω στην DS.

H υγροπνευματική ανάρτηση δεν άργησε να γνωρίσει μέρες δόξας, όταν το 1962 ήταν αυτή που έσωσε το στρατηγό de Gaulle, επιτρέποντάς του να διαφύγει από την απόπειρα δολοφονίας της Petit-Clamart, παρά τα κλαταρισμένα λάστιχα της προεδρικής DS.

Με εφαρμογή πάνω σε πολλά μοντέλα του γκρουπ PSA Peugeot-Citroën εδώ και πολλά χρόνια, η υγροπνευματική ανάρτηση αποτελείται από ένα υδραυλικό κύκλωμα και «σφαίρες» αζώτου που στη σημερινή εκδοχή της ονομάζεται Hydractive. Μια ανάρτηση που σήμερα εξοπλίζει κάποιες εκδόσεις της Citroën C5. Αν και αυτές καταλαμβάνουν το 57% των πωλήσεων του μοντέλου στην Ευρώπη δεν αντιπροσώπευσαν παρά 10.000 αυτοκίνητα το 2014, για ένα τόσο ακριβό σύστημα. Οπότε το τέλος της είναι κοντά.

Ασύμφορο σύστημα
Η κατάργηση της Hydractive δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αλλά η εγκατάλειψη της τεχνολογίας αυτής φαίνεται ότι θα επισημοποιηθεί με την αντικατάσταση της C5. «Ο Carlos Tavares εξήγησε πως σήμερα θα μπορούσαν να τα καταφέρουν εξίσου καλά με την υγροπνευματική ανάρτηση μέσω άλλων τεχνολογιών. Η Hydractive κοστίζει ακριβά για τα ελάχιστα που γυρίζει πίσω», δήλωσε πηγή κοντινή στην PSA στο πρακτορείο Reuters. Ενώ άλλη πηγή συμπλήρωσε: «Στο μέλλον, θα προσπαθήσουμε να είμαστε οι κορυφαίοι στην άνεση, αλλά μπορούμε να το κάνουμε με άλλα πράγματα πλην της υγροπνευματικής ανάρτησης».

Είναι ενδιαφέρον να σημειώσουμε ότι η DS, που έχει γίνει ανεξάρτητη φίρμα, δεν χρησιμοποιεί σε κανένα από τα μοντέλα της την ανάρτηση Hydractive. Σήμερα, μόνο κάποιοι κατασκευαστές πολυτελών μοντέλων, όπως οι Audi, Porsche, Mercedes και Rolls-Royce, προτείνουν συστήματα με υδραυλική ή πνευματική ανάρτηση.

[Πηγή Reuters]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube