node/41947

Tavares: Περιθώριο 10 χρόνων σε κάθε brand της Stellantis για να αποδείξει ότι έχει λόγο ύπαρξης

Ποιες από τις 14 μάρκες του ομίλου έχουν περιθώριο επιβίωσης και ποιες είναι αυτές με το πιο δυσοίωνο μέλλον.

Με τη συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και PSA Group νωρίτερα φέτος, η Stellantis έγινε η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Με την εταιρεία να έχει πλέον κάτω από την ομπρέλα της δεκατέσσερις ξεχωριστές μάρκες αυτοκινήτων (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall), είναι λογικό αυτό που πολλοί περίμεναν, η διοίκηση να αποφασίσει να «κόψει λίπος» για χάρη της κερδοφορίας.

Όπου «λίπος» βλέπε μάρκες που δεν έχουν όγκο πωλήσεων και κυρίως δεν φαίνεται να έχουν και προοπτική. 

Ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, ο Carlos Tavares, δεν θέλει να πάρει γρήγορες αποφάσεις και έτσι μιλώντας στην εκδήλωση «Future of the Car» των Financial Times είπε πως κάθε μάρκα θα έχει ένα χρονικό περιθώριο δέκα ετών να αποδείξει πως έχει λόγο ύπαρξης. 

Για το σκοπό αυτό η Stellantis θα τους παρέχει την απαραίτητη χρηματοδότηση, αλλά παράλληλα θα πρέπει οι διοικήσεις τους να εκπονήσουν ένα σχέδιο με σαφείς στόχους και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βόμβα από τον Carlos Tavares: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά και επιβλαβή για το περιβάλλον 

Μάλιστα ο Tavares έκανε ιδιαίτερη αναφορά τόσο στην Alfa Romeo όσο και στην Chrysler. 

Για την Alfa μάλιστα έκανε ειδική αναφορά λέγοντας πως το αναθεωρημένο στρατηγικό πλάνο για την ανάπτυξή της θα ανακοινωθεί μέσα στο 2022. Μάλιστα είπε ότι το γεγονός ότι στο παρελθόν πολλοί ήταν αυτοί που ενδιαφέρθηκαν να αγοράσουν την Alfa Romeo, δείχνει πως η μάρκα έχει τεράστια δυναμική.

Σε ό,τι αφορά στην Chrysler για την οποία πολλοί έλεγαν ότι είναι η πρώτη εταιρεία που θα δει τις δραστηριότητές της να συρρικνώνονται, ο Tavares είπε πως η δεκαετία που της δίνεται είναι αρκετή να αναπτύξει το δικό της σχέδιο και να περάσει σε ηλεκτρικά οχήματα με σκοπό να βρει τη θέση που της αρμόζει στην αγορά.

Αναφερόμενος στη Vauxhall, είπε πως θα είναι δύσκολο να διαφοροποιηθεί στην αγορά τη στιγμή που υπάρχουν στον όμιλο άλλες μάρκες όπως Citroen, Peugeot, Opel, ακόμη και FΙΑΤ, στην γκάμα των οποίων ο καταναλωτής μπορεί να βρει οικονομικά αυτοκίνητα.

Το σίγουρο είναι πως θα έχουμε ανακατατάξεις με τους αναλυτές της αγοράς να εκτιμούν ότι αυτές θα γίνουν πιο ξεκάθαρες μέσα στον επόμενο χρόνο, όταν θα παρουσιαστούν αναλυτικά στους μετόχους τα σχέδια της διοίκησης.