Τakata: Οι ανακλήσεις για τους αερόσακους αγγίζουν τα 118,5 εκατ.

Τakata: Οι ανακλήσεις για τους αερόσακους αγγίζουν τα 118,5 εκατ.

Η υπόθεση εξελίσσεται στην μεγαλύτερη κρίση ασφάλειας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Στη μεγαλύτερη κρίση που έχει να κάνει με την ασφάλεια στην αυτοκινητοβιομηχανία εξελίσσεται η υπόθεση με τους αερόσακους της Takata.
 
Όπως αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ του το πρακτορείο Bloomberg οι ανακλήσεις μπορεί να φτάσουν στον αριθμό-ρεκόρ των 118.500.000 σε όλο τον κόσμο μετά την παραγγελία που έστειλαν την περασμένη εβδομάδα οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.
 
Το πρόβλημα με τους αερόσακους είναι ότι εκρήγνυνται στέλνοντας θραύσματα στους επιβάτες, φαινόμενο  που σε 13 περιπτώσεις σε ΗΠΑ και Μαλαισία αποδείχθηκε θανατηφόρο. Σε τουλάχιστον άλλες 100 περιπτώσεις έχουν καταγραφεί σοβαροί τραυματισμοί. 
 
 
Η αιτία του προβλήματος βρίσκεται στην κακή κόλληση των αερόσακων που θα μπορούσε να επιτρέψει να δημιουργηθεί εξάπλωση μυκήτων σε περιοχές με μεγάλη υγρασία. Αυτό επιδρά στη συνέχεια στο προωθητικό αέριο που γίνεται ιδιαίτερα εκρηκτικό, κάτι που ενισχύει την έκρηξη για το φούσκωμα του αερόσακου και διασπείρει μικρά κομμάτια μετάλλου, δυνητικά επικίνδυνα.
 
Αν οι ανακλήσεις φθάσουν τον υπέρογκο αριθμό που αναφέρει το ρεπορτάζ, τότε το κόστος για την κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να φτάσει τα 6,2 δισ δολάρια. Να υπενθυμίσουμε πως σε παλαιότερο ρεπορτάζ του το πρακτορείο, ανέφερε πως αν φτάσουν να ανακληθούν ως προβληματικοί και οι 287.000.000 αερόσακοι που έχει κατασκευάσει η Takata τότε το κόστος θα αγγίξει τα 24 δισ δολάρια και η χρεοκοπία της εταιρείας είναι ένα πάρα πολύ πιθανό σενάριο
 
Σε κάθε περίπτωση η Takata μετά από όλα αυτά έχει δει την αξία της να μειώνεται στα χρηματιστήρια κατά 78%. 
Για να δώσουμε μια τάξη μεγέθους του προβλήματος, μόνον η Honda και η Toyota, έχουν μέχρι σήμερα καταγράψει 45,5 εκατ. ανακλήσεις εξαιτίας του συγκεκριμένου προβλήματος.
 
Και όλα αυτά με τις έρευνες να είναι ακόμη σε εξέλιξη και να μην έχει ακόμη σαφώς καθοριστεί ο αριθμός των ανακλήσεων που θα χρειαστεί να γίνουν (κάποιοι μιλούν για 205 εκατ. αυτοκίνητα) και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην έχουν καταλήξει ακόμη πως θα επιμεριστεί το κόστος τους. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube