node/31951

Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi: Παραμένει Νο 1 στον κόσμο

Με 5,54 εκατ. παραδοθέντα αυτοκίνητα κατά το πρώτο 6μηνο του 2018, η γαλλο-ιαπωνική Συμμαχία πέρασε κατά τι το VW Group.

Αυτή τη φορά τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. Η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi είχε τις υψηλότερες συνολικές πωλήσεις κατά το πρώτο 6μηνο του 2018. Μια θέση που ο Carlos Ghosn είχε ήδη διεκδικήσει και για ολόκληρο το 2017, κάτι που αμφισβήτησε η Volkswagen, υπολογίζοντας στο σύνολο -όπως υπολογίζεται τυπικά, εξάλλου- και τις πωλήσεις των βαρέων φορτηγών.

Με τα φορτηγά της (Man και Scania), ο γερμανικός όμιλος πούλησε 5.519.000 οχήματα από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούνιο του 2018, πετυχαίνοντας αύξηση 7,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Περισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεων πραγματοποιήθηκαν από τη Volkswagen, η οποία έφτασε τα 3.118.700 αυτοκίνητα! Ακολούθησαν η Audi (949.300) και η Skoda (652.700).

Η γαλλο-ιαπωνική συμμαχία ξεπέρασε για λίγες χιλιάδες το VW Group, με το πρώτο 6μηνο να κλείνει στις 5.538.530 πωλήσεις! Η συνιστώσα της Nissan, μαζί με τις Infiniti και Datsun, αντιπροσώπευσε 2,8 εκατ. πωλήσεις. Από την πλευρά του, το γκρουπ Renault (μαζί με Dacia, Lada, Samsung και Alpine) εισέφερε με 2,1 εκατομμύρια οχήματα. Η Συμμαχία οφείλει την ηγετική θέση της στην ενσωμάτωση της Mitsubishi χάρη στη Nissan. Ο νέος εταίρος της Συμμαχίας πούλησε το πρώτο 6μηνο του 2018 περίπου 620.000 αυτοκίνητα.

Ως απόδειξη του βάρους με το οποίο εισφέρει η Nissan στη Συμμαχία, να σημειώσουμε ότι στις δύο κύριες αγορές της, την Κίνα και τις ΗΠΑ, η παρουσία Renault είναι είτε πολύ διακριτική είτε απλώς ανύπαρκτη. Αλλά αποτελεί τελικά και την απόδειξη μιας καλής συμπληρωματικότητας! Η Renault είναι καθιερωμένη στην Ευρώπη και στη Νότιο Αμερική, η Nissan στην Κίνα, στη Βόρειο Αμερική και στην Ιαπωνία, ενώ η Mitsubishi είναι ισχυρή στη Νότιο Ασία, με την Ινδονησία να είναι η μεγαλύτερη αγορά της.

Και η Toyota; Είναι στην τρίτη θέση και δεν βρίσκεται τόσο μακριά, καθώς με τις φίρμες των Lexus, Daihatsu και Hino, οι Ιάπωνες παρέδωσαν 5.209.000 οχήματα παγκοσμίως στο πρώτο 6μηνο του 2018, αποτέλεσμα ελαφρώς υψηλότερο (1,6%) από το περυσινό αντίστοιχο 6μηνο. Η General Motors πλασαρίστηκε τέταρτη με περίπου 4,5 εκατομμύρια οχήματα, καθώς ο Αμερικανός κατασκευαστής στερήθηκε το 2018 των αποτελεσμάτων της Opel.