node/29488

Παγκόσμιες πωλήσεις ΙΧ 2017: Η Renault-Nissan πάνω από το VW Group

Κάνοντας τον απολογισμό χωρίς να ληφθούν υπόψη τα φορτηγά, η Συμμαχία Renault-Nissan ξεπέρασε το VW Group για λιγότερο από 100 χιλιάδες αυτοκίνητα.

Η Συμμαχία Renault-Nissan αναδείχτηκε ως ο μεγαλύτερος πωλητής ελαφρών οχημάτων παγκοσμίως το 2017, αποκαθηλώνοντας τον Όμιλο Volkswagen από την πρώτη θέση, καθώς η προσθήκη των πωλήσεων της Mitsubishi Motors ενίσχυσε την τελική θέση της.

Οι πωλήσεις της Nissan έφτασαν στο ρεκόρ των 5,82 εκατ., ενώ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ανακοίνωσε πωλήσεις 3,76 εκατ. Οι πωλήσεις της Mitsubishi ανήλθαν σε 1,03 εκατ., με συνολικά πωλήσεις για τον όμιλο το 2017 περίπου 10,61 εκατ. ελαφρά οχήματα.

Μαζί, οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες σημείωσαν ρεκόρ πωλήσεων έναντι περίπου 10,53 εκατ. ελαφρών οχημάτων του VW Group, κορυφαίου ομίλου στις πωλήσεις για το 2016, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης τις φίρμες Audi, Škoda, SΕΑΤ και Porsche.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Παγκόσμιο Top10 2017: Όμιλοι, μάρκες και μοντέλα

Η Toyota Motor, η οποία ήταν Νο 2 το 2016, παρουσίασε πωλήσεις ως όμιλος 10,2 εκατ. μονάδων πέρυσι, εξαιρουμένων των φορτηγών της Hino Motors.

Πολλοί κατασκευαστές προσπαθούν να αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων για να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας και να μειώσουν το κόστος. Μια προσπάθεια που γίνεται εν μέσω των αυξανόμενων επενδύσεων που απαιτούνται για την ανάπτυξη αυτοκινητικών τεχνολογιών επόμενης γενεάς - συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων με αυτόνομης οδήγησης, των EV και των νέων υπηρεσιών κινητικότητας.

Πλεονέκτημα κλίμακας
Αυτό ήταν το επίκεντρο της Συμμαχίας της Renault-Nissan και ένα βασικό κίνητρο για τη Nissan, όταν απέκτησε μερίδιο ελέγχου στον μικρότερο ανταγωνιστή της, τη Mitsubishi, το 2016. Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault-Nissan, Carlos Ghosn, δεσμεύθηκε να κάνει την οικονομία κλίμακας πλεονέκτημα και να το χρησιμοποιήσει για να διπλασιάσει τα κέρδη του ομίλου στα δέκα δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2022, με βάση την αύξηση του ετήσιου όγκου πωλήσεων σε 14 εκατ. μονάδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ντίζελ, εκτιμώμενη ανακοπή πτώσης των πωλήσεων το 2018

Η Renault, η Nissan και ορισμένες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να μοιράζονται περισσότερα ανταλλακτικά και συστήματα αυτοκινήτων και να παγιώσουν την παραγωγή σε πλατφόρμες, προκειμένου να μειώσουν το κόστος παραγωγής και κατασκευής, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο την κερδοφορία. Η Toyota ακολουθεί μια παρόμοια προσέγγιση, ενώ συνεργάζεται επίσης με τη Mazda και τη Suzuki για να μοιραστεί στο κόστος ανάπτυξης και προώθησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλων νέων τεχνολογιών.

Το λιγότερο συμφέρει
Όμως, δεν είναι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θεωρούν την αλλαγή στην κλίμακα ως τον τρόπο για την αύξηση της αποδοτικότητας και της κερδοφορίας. Η General Motors κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέγεθος μιας εταιρείας δεν έχει τόση σημασία, προχωρώντας πέρυσι στην πώληση της ζημιογόνας ευρωπαϊκής θυγατρικής της, Opel /Vauxhall στο Groupe PSA για να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρα εγχειρήματα και πρότζεκτ.

Η στρατηγική αυτή φαίνεται να έχει δουλέψει για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία σημείωσε περιθώριο κέρδους 6,8% τον Ιανουάριο-Σεπτέμβριο 2017. Αυτό ήταν υψηλότερο από το περιθώριο 5,0% της Nissan και 4,3% της Mitsubishi κατά τους έξι μήνες έως τον Οκτώβριο και το περιθώριο 4,8% στη Renault για τον Ιανουάριο-Ιούνιο του ιδίου έτους.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η GM επισήμανε ότι τα νέα φορτηγά και SUV, ένα νέο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο για τις διεθνείς αγορές και την premium φίρμα της Cadillac ως πιθανούς μελλοντικούς οδηγούς προς τα κέρδη.

TAGS