node/39286

Συγχώνευση FCA-PSA: Εμπόδιο τα βαν;

Η επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ θα μελετήσει την υπόθεση για τέσσερις μήνες, πριν δώσει το «ΟΚ» για τη συγχώνευση FCA-PSA.

Η συγχώνευση των PSA και FCA, που είχε ανακοινωθεί από το περασμένο φθινόπωρο, πρόκειται να δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Όμως προς το παρόν οι δύο εταιρίες είναι στο «περίμενε».

Ο λόγος της καθυστέρησης είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να εξετάσει αν θα τηρούνται οι κανόνες ανταγωνισμού μετά από αυτή την ένωση. Και για ποιο είδος αυτοκινήτων έχει αμφιβολίες η Κομισιόν; Για τα επαγγελματικά βαν. Όπως δήλωσε εκπρόσωπός της, «σε πολλές χώρες, είτε η PSA είτε η FCA είναι ήδη market leader στα ελαφριά επαγγελματικά οχήματα, και με αυτή την ένωση θα εξαφανιζόταν ένας βασικός ανταγωνιστής».

Πιο συγκεκριμένα, ο ανταγωνισμός στην αγορά των βαν φαίνεται να πλήττεται σε Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία και Ην. Βασίλειο. Η Κομισιόν δεσμεύτηκε να μελετήσει περισσότερο το θέμα, και να καταλήξει σε μια απόφαση μέχρι τις 22 Οκτωβρίου.

Οπότε, η FCA και η PSA, με κοινή τους ανακοίνωση, θέτουν πλέον ως στόχο για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης τις αρχές του 2021: «Ενώ προχωράμε τη συνεργασία μεταξύ διαφορετικών τμημάτων των δύο εταιριών, θα εξηγήσουμε αναλυτικά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή -και σε άλλους θεσμούς- τα σημαντικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την προτεινόμενη συγχώνευση για τους πελάτες μας, για την ευρωπαϊκή βιομηχανία γενικότερα και για κάθε εταιρία ξεχωριστά».

Οι δύο εταιρίες δεν προσπάθησαν να διασκεδάσουν τους φόβους της ΕΕ σε αυτό το αρχικό στάδιο της εξέτασης της υπόθεσής τους. Η συγχώνευση πάντως έχει ήδη εγκριθεί σε ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία και Ρωσία.

[Πηγή: Reuters]