node/37132

Έτσι θα γίνει η συγχώνευση της FCA με το Groupe PSA

Αναλυτικά όλα τα βήματα που θα ακολουθηθούν.

Η Fiat Chrysler και ο όμιλος PSA συμφώνησαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Τα ακόλουθα είναι μερικά από τα βασικά βήματα μέχρι την ολοκλήρωση της συμφωνίας:

 -Η FCA και η PSA επιδιώκουν να καταλήξουν σε δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία εταιρείας $ 50 δισ. τις επόμενες εβδομάδες.

-Η ενοποιημένη αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων, συνολικά έσοδα περίπου € 170 δις και επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη άνω των € 11 δις., με βάση τα συνολικά αποτελέσματα του 2018.

 -Η Exor, η εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Agnelli που ελέγχει την FCA με μερίδιο 29,2%, θα γίνει ο μεγαλύτερος επενδυτής της νέας αυτοκινητοβιομηχανίας, με μερίδιο 14,5%.

 -Η νέα εταιρεία θα εδρεύει στην Ολλανδία, με παραρτήματα στο Παρίσι, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Groupe PSA και FCA παρουσιάζουν το πρότζεκτ συγχώνευσής τους

 -Ο διευθύνων σύμβουλος του PSA Carlos Tavares θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. Ο πρόεδρος της FCA John Elkann θα γίνει πρόεδρος του ομίλου.

- Η εταιρεία  θα έχει 11 μέλη στο ΔΣ, έξι από την PSA, συμπεριλαμβανομένου του Tavares, και πέντε από την FCA, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου John Elkann.

-Η συγχώνευση, μόλις ολοκληρωθεί, αναμένεται να παράγει € 3,7 δισ. Ευρώ σε ετήσιες συνέργειες. Οι δύο εταιρείες  λένε ότι δεν θα κλείσουν εργοστάσια.

- Πριν από την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η FCA θα πληρώσει στους μετόχους της ένα ειδικό μέρισμα ύψους € 5,5 δισ. Επίσης, θα παραδώσει στους επενδυτές τα μερίδιά της στη μονάδα παραγωγής ρομπότ Comau, η οποία θα αποκλείεται.

- Επίσης, πριν από την ολοκλήρωση της συμφωνίας και η PSA θα μοιράσει στους μετόχους της το 46% της εταιρείας κατασκευής εξαρτημάτων αυτοκινήτων Faurecia.

- Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι κύριοι μέτοχοι Exor, η γαλλική κρατική τράπεζα Bpifrance Participations και η οικογένεια Peugeot θα υπόκεινται σε τριετή περίοδο κλειδώματος. Την εποχή εκείνη, η οικογένεια Peugeot θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιό της κατά 2,5% μόνο με την απόκτηση μετοχών από τις συμμετοχές της Bpifrance και του Dongfeng Motor Group της Κίνας (DFG).

- Θα ισχύει μια επταετής ανασταλτική περίοδος μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης για τους μετόχους Exor, Bpifrance Participations, DFG και την οικογένεια Peugeot, κατά την οποία δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν έκτακτες πράξεις που να επηρεάζουν τη διακυβέρνηση της νέας εταιρείας.

Σύμφωνα με πηγές, η FCA χρησιμοποιεί ως σύμβουλο την  Goldman Sachs και τα ανεξάρτητα μέλη του ΔΣ της  από την  D'Angelin. Η  PSA χρησιμοποιεί ως σύμβουλο την Mediobanca Messier Maris & Associes και τη Morgan Stanley, με την Perella να εργάζεται για τα ανεξάρτητα μέλη του συμβουλίου. Η Lazard τέλος είναι αυτή που δίνει τις συμβουλευτικές της υπηρεσίες στην  Exor

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39923

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Έρευνα της Deutsche Welle με βάση τις πωλήσεις - Οι πρώτοι των πρώτων και οι εκπλήξεις στην κατάταξη.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Με την ηλεκτροκίνηση να έχει πλέον μπει δυναμικά στη ζωή μας, η Deutsche Welle έκανε ένα ρεπορτάζ για τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι όπως αυτά ταξινομήθηκαν με βάση τις συνολικές τους πωλήσεις. 

Βέβαια, όπως θα δείτε παρακάτω, μέσα στη δεκάδα δεν υπάρχουν μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αλλά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. 

Ωστόσο η κατάταξη κρύβει κάποιες εκπλήξεις, καθώς κάποια αυτοκίνητα τα περιμέναμε να είναι σε υψηλότερες θέσεις, αλλά φαίνεται ότι οι καναταλωτές έχουν διαφορετικά άποψη. 

Ας δούμε λοιπόν την κατάταξη. 

Tesla Model 3

model3
Mε 445.000 νέα οχήματα το Tesla Model 3 σημείωσε πέρσι τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του. Στις ΗΠΑ το Model 3 ξεκινά από 37.990 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Musk παραδέχθηκε πως αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο είναι «ότι τα αυτοκίνητά μας δεν είναι προσιτά. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό».

Nissan Leaf

leaf
Σε απόσταση αναπνοής το 2019 ακολούθησε το Nissan Leaf με 434.000 πωλήσεις. Φέτος όμως τα πράγματα δεν πάνε καλά για τους Ιάπωνες: Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια ο κολοσσός καταγράφει ζημίες ύψους 6 δις ευρώ.

Tesla Model S 

model s
Στην τρίτη θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 επίσης ένα Tesla: το Model S. Η Tesla -όπως άλλωστε και η Porsche- συγκαταλέγεται στους ξεκάθαρους νικητές της κρίσης. Όσο όλοι οι υπόλοιποι μειώνουν την παραγωγή, η Τesla σημειώνει κατακόρυφη ανάπτυξη και μάλιστα επενδύει τώρα σε ένα νέο εργοστάσιο στο Βρανδεμβούργο όπου θα κατασκευάζεται το Model Y.

Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid

outlander
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Outlander δεν είναι μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, ωστόσο οι πωλήσεις του δείχνουν ότι πολλοί είναι αυτοί που το προτιμούν ως μια «συμβιβαστική λύση». Τα επόμενα δυο χρόνια η Mitsubishi θέλει να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο μόνο για την ασιατική αγορά. Οι λοιπές περιοχές του πλανήτη καλύπτονται από τους εταίρους της, Renault και Nissan.

Toyota Prius 

toyota
«Ο παλιός είναι αλλιώς»: το Toyota Prius έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία ήδη το 1997 ενώ από το 2001 άρχισε να λανσάρεται και στη Γερμανία. Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 210.000 υβριδικά Toyota Prius. Και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη λύση, αλλά το Prius είναι από τους πρωτοπόρους της υβριδικής τεχνολογίας.

BAIC

baic
Στην Κίνα κυκλοφορούν οχήματα τα οποία είναι παντελώς άγνωστα στον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, με την κινεζική αγορά να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο το BAIC EC ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, οπότε δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Από το 2025 η BAIC θα κατασκευάζει πλέον μόνο ηλεκτροκίνητα.

Chevrolet Volt

volt
Στην 8η θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 βρίσκεται το Chevrolet Volt της GM. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010, ωστόσο στο μεταξύ δεν κατασκευάζεται πια. Μέχρι το 2023 όμως η General Motors σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον 23 νέα ηλεκτροκίνητα.

Renault Zoe

zoe
Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη το Renault Zoe. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν το ηλεκτροκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο. Στην παγκόσμια κατάταξη το μικρό Renault βρέθηκε πέρσι στην 9η θέση. Ιδιαίτερα αγαπητό και στη Γερμανία.

BMW i3

bmwi3
«Επιτέλους και ένα γερμανικό» σημειώνει με νόημα το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Το BMW i3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό των Βαυαρών, αλλά φαίνεται πως ούτε στη Γερμανία οι καταναλωτές το προτιμούν. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ «οι γερμανοί κατασκευαστές κατηγορούνται εδώ και χρόνια ότι έχασαν το τρένο της ηλεκτροκίνησης. Και τώρα τρέχουν να προλάβουν...».