Stellantis
node/40885

Stellantis: Μόνο με θαύμα θα είναι ο τέταρτος όμιλος αυτοκινήτων στον κόσμο

Ο όμιλος Stellantis, η συγχώνευση των Groupe PSA και FCA, όπως δείχνουν τα νούμερα δεν θα είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτων στον κόσμο, εκτός κι αν γίνει κάνα θαύμα.

Μπορεί το αυτοκινητικό ενδιαφέρον αυτές τις ημέρες να μονοπωλεί το νέο στρατηγικό σχέδιο Renaulution του Groupe Renault, αλλά η συγχώνευση των Groupe PSA και FCA βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. 

Μια νέα οντότητα γεννιέται και η όλη επιχείρηση θα τεθεί σε ισχύ από μεθαύριο, Σάββατο 16 Ιανουαρίου. Κάτι που φυσικά αποτελεί ακόμα πιο βαριά είδηση από το στρατηγικό πλάνο του γαλλικού ομίλου. Η Stellantis, το όνομα της νέας οντότητας ύστερα από τη συγχώνευση όμως, είναι απίθανο να αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλος αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως ισχυρίζεται και ελπίζει, αλλά μάλλον τον έκτο!

Όταν το Groupe PSA που περιλαμβάνει τις μάρκες Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles και Vauxhall, και η FCA, που περιλαμβάνει τις μάρκες FIAT, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Jeep, Abarth, Chrysler, Dodge και Ram ανακοίνωσαν τη βούλησή τους για συγχώνευση, αυτομάτως δημιουργήθηκε ένα δυνητικός αυτοκινητικός κολοσσός. Με τα νούμερα ανά χείρας λοιπόν, μπορούσαμε να μιλάμε για τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλο στον κόσμο, με 8,7 εκατ. πωλήσεις και τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο σε κύκλο εργασιών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ PSA και FIAT: Πώς θα σμίξουν οι ηλεκτρικές πλατφόρμες τους στη Stellantis; 

Αλλά αυτό ίσχυε στα τέλη του 2019, πολύ πριν από την έναρξη μιας παγκόσμιας πανδημίας. Έτσι, πράγματι, το μελλοντικό νέο γκρουπ τοποθετήθηκε πίσω από το Volkswagen Group, τη Συμμαχία Renault-Nissan και την Toyota, στην τέταρτη θέση, εμπρός από την General Motors.

Stellantis

Ωστόσο, η υγειονομική κρίση του κορονοϊού ανακάτεψε την τράπουλα και η απότομη πτώση των πωλήσεων, ειδικά στην Ευρώπη, δείχνει ότι η Stellantis έχασε τη θέση της. Όχι από έναν όμιλο, αλλά από δύο, για να έρθει να πλασαριστεί στην έκτη θέση.

Στο τέλος του Σεπτεμβρίου 2020, οι αθροιστικές πωλήσεις των εμπορικών σημάτων του μελλοντικού ομίλου ήταν 3,9 εκατ. αυτοκίνητα, μειωμένες κατά 33%. Αίφνης λοιπόν, πέντε άλλοι όμιλοι βρέθηκαν εμπρός του: Η Toyota (6,7 εκατ.), η Volkswagen (6,2 m), η Συμμαχία Renault-Nissan (5,5 εκατ.), αλλά και οι General Motors με 4,7 εκατ. και Hyundai/Kia με 4,5 εκατ. Οι δύο τελευταίες, με μικρότερη πτώση στις πωλήσεις (17% και 16% αντίστοιχα), επομένως ξεπερνούν τη Stellantis.

Τα τελευταία στοιχεία για την FCA δεν έχουν ακόμη βγει, αλλά το Groupe PSA μόλις δημοσιοποίησε τα τα δικά του για το 2020. Και δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Με 2.512.475 πωληθέντα αυτοκίνητα, οι ενοποιημένες πωλήσεις του γαλλικού ομίλου μειώθηκαν κατά 27,8%.

Stellantis

Θα ήταν λοιπόν πραγματικό θαύμα αν η Stellantis κατάφερνε να ανακτήσει την τέταρτη θέση της. Αυτό θα απαιτούσε την πλήρη κατάρρευση των πωλήσεων της General Motors και της Hyundai/Kia το τελευταίο τρίμηνο. Αλλά αυτό δεν φαίνεται να συμβαίνει, καθώς η GM ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων 4,8% το τελευταίο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με το 2019 και μένει να επιβεβαιωθεί το ποσοστό -12% σε σχέση με το 2019 για τη Hyundai/Kia.

Ως εκ τούτου, η επικοινωνία του ομίλου Stellantis σαφώς θα πρέπει να αλλάξει και να ανακοινώσει τη δημιουργία του έκτου μεγαλύτερου ομίλου αυτοκινήτων στον κόσμο και όχι του τέταρτου.