Σήμα κινδύνου από τους εμπόρους αυτοκινήτων στην Κίνα

Σήμα κινδύνου από τους εμπόρους αυτοκινήτων στην Κίνα

Υψηλά αποθέματα, πιεσμένα ταμειακά διαθέσιμα και ανεξέλεγκτος ανταγωνισμός απειλούν τη βιωσιμότητα των ντίλερ στην Κίνα.

Κίνα

Τέσσερις ενώσεις εμπόρων αυτοκινήτων από την πλούσια περιοχή του δέλτα του ποταμού Yangtze στην Κίνα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους, απευθύνοντας ανοιχτή επιστολή προς τους κατασκευαστές.

Οι ενώσεις, που εκπροσωπούν εμπόρους στη Σαγκάη και τις επαρχίες Jiangsu, Zhejiang και Anhui, αναφέρουν ότι βρίσκονται αντιμέτωπες με σοβαρές προκλήσεις, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται υπερβολικά υψηλά αποθέματα, ανεξέλεγκτος ανταγωνισμός μεταξύ μαρκών και αυξανόμενος κίνδυνος ρήξης της κεφαλαιακής τους αλυσίδας.

Στην επιστολή τους αναφέρουν ότι ορισμένοι κατασκευαστές εξαναγκάζουν τους εμπόρους να πουλούν αυτοκίνητα κάτω του κόστους, τακτική που, όπως σημειώνουν, ενδέχεται να παραβιάζει την κινεζική νομοθεσία περί ανταγωνισμού. Αν και δεν κατονομάζονται συγκεκριμένες εταιρείες, το ύφος της επιστολής φανερώνει βαθύ προβληματισμό για τις επιπτώσεις της πολύχρονης «τιμολογιακής πολεμικής» στην εσωτερική αγορά της Κίνας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή του δέλτα του Yangtze αντιπροσώπευσε το 23% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα το 2024, γεγονός που καθιστά τις επισημάνσεις των εκεί εμπόρων ιδιαίτερα ανησυχητικές για την ευρύτερη αγορά.

Στην επιστολή επισημαίνεται επίσης ότι οι αποθήκες είναι γεμάτες πάνω από τα υγιή όρια, ενώ από τον Ιούνιο έχει παρατηρηθεί προοδευτική αναστολή χορηγήσεων δανείων για αγορά αυτοκινήτων, αφήνοντας πολλούς πελάτες χωρίς τη δυνατότητα να παραλάβουν τα οχήματά τους, παρά την αρχική έγκριση.

Κίνα

Οι έμποροι προτείνουν μια σειρά από διορθωτικές κινήσεις, ζητώντας μεταξύ άλλων να συμμετέχουν στον καθορισμό των επιπέδων αποθεμάτων, να προσαρμοστούν οι στόχοι πωλήσεων με βάση τις πραγματικές δυνατότητες της περιφέρειας και να αποκατασταθεί η ταμειακή ρευστότητα μέσω ταχύτερων πληρωμών από τους κατασκευαστές.

Το κύμα διαμαρτυριών δεν περιορίζεται στο δέλτα του Yangtze. Την προηγούμενη εβδομάδα, αντίστοιχες επιστολές είχαν σταλεί και από ενώσεις εμπόρων στις επαρχίες Henan και Jiangsu, ενώ και προμηθευτές ζητούν από τους κατασκευαστές πιο έγκαιρες πληρωμές.

Η πίεση που ασκείται αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στον παρατεταμένο «πόλεμο τιμών» που συνεχίζεται παρά τις συστάσεις των εποπτικών αρχών. Οι ρυθμιστικές αρχές στην Κίνα έχουν καλέσει επανειλημμένα τους κατασκευαστές να τερματίσουν την πρακτική πώλησης κάτω του κόστους, καθώς υπονομεύει τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία και την οικονομική σταθερότητα του κλάδου.

Σε αυτό το πλαίσιο, το ανώτατο νομοθετικό όργανο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα τροποποιήσεις στον νόμο περί αθέμιτου ανταγωνισμού, που ενισχύουν τη νομοθεσία κατά των επιθετικών τιμολογιακών πρακτικών. Ο νέος νόμος θα τεθεί σε ισχύ τον Οκτώβριο του 2025, περιλαμβάνοντας αυστηρότερες ρυθμίσεις για περιπτώσεις εξαναγκασμού σε πωλήσεις κάτω του κόστους.

Το σκηνικό αυτό αποκαλύπτει το βάθος των δομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, ενόσω οι κατασκευαστές πιέζουν για μεγαλύτερο μερίδιο, συχνά σε βάρος της υγείας του εμπορικού τους δικτύου.

Πηγή: Reuters
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube