node/34859

PSA: Παραδέχεται ότι σκέφτεται να αγοράσει την Jaguar Land Rover!

Ο Carlos Tavares αναφέρει ότι το Groupe PSA είναι «ανοιχτό» για την απόκτηση premium βρετανικών σημάτων.

Ο επικεφαλής του Groupe PSA, Carlos Tavares, ανακοίνωσε ότι το γαλλικό γκρουπ εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης της χειμαζόμενης Jaguar Land Rover (JLR), αλλά θα το κάνει μόνο υπό την προϋπόθεση ότι μια τέτοια αγορά δεν θα βγάλει τον όμιλο από την πορεία του.

Επιβεβαιώνοντας ότι η PSA -η οποία πρόσθεσε το 2017 στο χαρτοφυλάκιό της την Opel/Vauxhall στις ήδη υπάρχουσες Citroen, DS και Peugeot – διερευνά την πιθανότητα εξαγοράς ή/και συγχώνευσης της JLR. «Θα ήταν καλό να έχουμε μια μάρκα πολυτελείας στο Groupe PSA», δήλωσε ο Tavares σε συνέντευξή του στο ινδικό Autocar.

Σύμφωνα με τον Tavares, δεν έχουν γίνει συζητήσεις με τη μητρική εταιρεία της JLR, την Tata Motors, αλλά πρόσθεσε ότι «αν υπάρχουν ευκαιρίες, φυσικά θα το εξετάσουμε». Σε περίπτωση που το Groupe PSA προχωρήσει, τότε η Jaguar και η Land Rover θα τοποθετηθούν πάνω από την DS –που να θυμίσουμε αυτονομήθηκε από τη Citroën το 2015.

Μια επιτυχημένη συμφωνία για την αγορά της JLR θα εξαρτηθεί επίσης, λέει ο Tavares, «για το τι είδους αξίας θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε». Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τον Πορτογάλο, η αναφορά του στην «αξία» σχετίζεται με τη μεγάλη αποδοτικότητα κόστους που θα προέκυπτε από την ανταλλαγή σε πλατφόρμες και συστήματα κίνησης, αλλά και δυνητικών αντιπροσώπων, στην περίπτωση της Peugeot.

Ο όμιλος PSA έχει ήδη δηλώσει ότι επιθυμεί να επανακάμψει στη βορειοαμερικανική αγορά και η πρόσβαση στο δίκτυο των Αμερικανών και Καναδών αντιπροσώπων της Jaguar Land Rover θα μπορούσε να αποδειχτεί το κλειδί για την επιστροφή των Γάλλων. Μια επανείσοδος στη Β. Αμερική που δεν θα απαιτούσε τεράστια επένδυση για την εκεί υποδομή τους.

Το ενδιαφέρον του Groupe PSA για την JLR υποδαυλίστηκε από τα πρόσφατα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το βρετανικό γκρουπ, τα οποία προέκυψαν από την πτώση της ζήτησης των ντίζελ στην Ευρώπη και τη γενική μείωση της κινεζικής αγοράς.

Έχοντας ήδη πιστωθεί την ανάκαμψη των πρώην εμπορικών σημάτων της GM Europe, βλέποντας την Opel και τη Vauxhall να δημοσιεύουν το πρώτο κερδοφόρο ισολογισμό τους ύστερα σε 20 χρόνια, ο Tavares είναι σίγουρος ότι μπορεί να επαναλάβει το ίδιο με την JLR. «Με την Opel έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να γυρίσουμε μέσα σε 12 μήνες μια εταιρεία που ήταν στο κόκκινο για 20 χρόνια. Έτσι, αυτό είναι κάτι που ξέρουμε να κάνουμε».

Σε απάντηση της δήλωσης ενδιαφέροντος του Tavares για αγορά ή/και συγχώνευση της JLR, η Tata Motors αντέδρασε αναφέροντας: «Δεν υπάρχει καμία αλήθεια στις φήμες ότι η Tata Motors θέλει να εκχωρήσει το μερίδιό της στην JLR».

Εκείνο πάντως που χρειάζεται να κρατήσουμε είναι ότι η οικογένεια Peugeot που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέτοχο του Groupe PSA, βρίσκεται σε τροχιά διερεύνησης και άλλων εξαγορών. Πριν από την κινητικότητα για το βρετανικό γκρουπ, να θυμίσουμε ότι ο γαλλικός όμιλος είχε αναφερθεί στην ιταλο-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler Automobiles, αν και η αρχική θετική πορεία λέγεται ότι ανεκόπη από την απόρριψη της οικογένεια Agnelli.

node/40201

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης που προβλέπει το νέο πενταετές της πρόγραμμα. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Το Volkswagen Group αναζητά πιθανούς πλειοδότες για τη μάρκα Ducati σκοπεύοντας να την πουλήσει πριν προχωρήσει τον επόμενο μήνα στην ανακοίνωση του νέου πενταετούς προγράμματος αναδιάρθρωσης της πολιτικής του. Όπως αναφέρει το Reuters, στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, η VW θα επανεξετάσει το μέλλον της μάρκας Ducati καθώς και αυτό της Lamborghini και της Bugatti.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen Group: Θα πουλήσει τις Lamborghini και Bugatti;

Η Volkswagen αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο ενδελεχούς ανάλυσης των στοιχείων που αφορούν στο μέλλον των Lamborghini, Bugatti και Ducati στο πλαίσιο της ευρύτερης αναζήτησης οικονομιών κλίμακας καθώς μετατοπίζεται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Το αν η Volkswagen θα ξεκινήσει μια επίσημη διαδικασία πώλησης είναι ακόμα αβέβαιο, σημειώνει το δημοσίευμα. Να σημειώσουμε πως η Volkswagen επιχείρησε να πουλήσει τη Ducati το 2017, όταν η Bajaj Auto BAJA.NS σε συνεργασία με την KTM, καθώς και οι Polaris και ιδιωτικοί επενδυτικοί όμιλοι Bain, PAI και Investindustrial εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν την ιταλική μάρκα. Η πώληση τότε σκόνταψε στην αντίδραση των εργαζομένων. 

node/40197

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Μετακομίζει από την Audi στη SEAT, στην οποία και παλαιότερα είχε υπηρετήσει από τη θέση του επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Ο Jorge Diez αναλαμβάνει τη θέση του διευθυντή σχεδιασμού τόσο για τη SEAT όσο και για την Cupra από την 1η Δεκεμβρίου.
Ο Diez είχε διατελέσει επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού της SEAT μεταξύ 2011 και 2014.

Εργάστηκε τόσο για τη VW όσο και για την Audi στη Γερμανία, επιστρέφοντας στην τελευταία το 2014, προκειμένου να δουλέψει σε αυτήν αλλά και στις Lamborghini και Ducati ως διευθυντής του concept design. Κατά την πρώτη του περίοδο στο Audi, δημιούργησε μοντέλα όπως το TT δεύτερης γενιάς και το A7 Sportback της πρώτης γενιάς.

Όσο για την πρώτη του θητεία στη SEAT είχε «υπογράψει» μερικά από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το Leon τρίτης γενιάς, το Ibiza τέταρτης γενιάς και το Ateca, το πρώτο SUV της SEAT.

«Ο Jorge Díez είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η υπογραφή του είναι σε πολλά από τα βασικά μας αυτοκίνητα τηςτελευταίας δεκαετίας, όπως το Leon, το Ateca και το Ibiza, και είναι υπέροχο το ότι επιστρέφει στη SEAT. Η διεθνής του εμπειρία, η έμπνευση από τη Βαρκελώνη και οι αξίες των SEAT και CUPRA θα αντικατοπτρίζονται στα μοντέλα που θα παρουσιάσουμε τα επόμενα χρόνια », δήλωσε ο πρόεδρος της SEAT και της Cupra, Wayne Griffiths.

0 Jorge Díez (θα αναφέρεται στον Executive Vice-President for Research and Development της SEAT, Dr. Werner Tietz), είναι πτυχιούχος τεχνικός μηχανικός στο Industrial Design από το Cardenal Herrera University of Valencia και κάτοχος Master degree in Car Design από το Polytechnic University of Valencia καθώς και Master degree από το London Royal College of Art.

TAGS