PSA: Παραδέχεται ότι σκέφτεται να αγοράσει την Jaguar Land Rover!

Ο Carlos Tavares αναφέρει ότι το Groupe PSA είναι «ανοιχτό» για την απόκτηση premium βρετανικών σημάτων.

Ο επικεφαλής του Groupe PSA, Carlos Tavares, ανακοίνωσε ότι το γαλλικό γκρουπ εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης της χειμαζόμενης Jaguar Land Rover (JLR), αλλά θα το κάνει μόνο υπό την προϋπόθεση ότι μια τέτοια αγορά δεν θα βγάλει τον όμιλο από την πορεία του.

Επιβεβαιώνοντας ότι η PSA -η οποία πρόσθεσε το 2017 στο χαρτοφυλάκιό της την Opel/Vauxhall στις ήδη υπάρχουσες Citroen, DS και Peugeot – διερευνά την πιθανότητα εξαγοράς ή/και συγχώνευσης της JLR. «Θα ήταν καλό να έχουμε μια μάρκα πολυτελείας στο Groupe PSA», δήλωσε ο Tavares σε συνέντευξή του στο ινδικό Autocar.

Σύμφωνα με τον Tavares, δεν έχουν γίνει συζητήσεις με τη μητρική εταιρεία της JLR, την Tata Motors, αλλά πρόσθεσε ότι «αν υπάρχουν ευκαιρίες, φυσικά θα το εξετάσουμε». Σε περίπτωση που το Groupe PSA προχωρήσει, τότε η Jaguar και η Land Rover θα τοποθετηθούν πάνω από την DS –που να θυμίσουμε αυτονομήθηκε από τη Citroën το 2015.

Μια επιτυχημένη συμφωνία για την αγορά της JLR θα εξαρτηθεί επίσης, λέει ο Tavares, «για το τι είδους αξίας θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε». Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τον Πορτογάλο, η αναφορά του στην «αξία» σχετίζεται με τη μεγάλη αποδοτικότητα κόστους που θα προέκυπτε από την ανταλλαγή σε πλατφόρμες και συστήματα κίνησης, αλλά και δυνητικών αντιπροσώπων, στην περίπτωση της Peugeot.

Ο όμιλος PSA έχει ήδη δηλώσει ότι επιθυμεί να επανακάμψει στη βορειοαμερικανική αγορά και η πρόσβαση στο δίκτυο των Αμερικανών και Καναδών αντιπροσώπων της Jaguar Land Rover θα μπορούσε να αποδειχτεί το κλειδί για την επιστροφή των Γάλλων. Μια επανείσοδος στη Β. Αμερική που δεν θα απαιτούσε τεράστια επένδυση για την εκεί υποδομή τους.

Το ενδιαφέρον του Groupe PSA για την JLR υποδαυλίστηκε από τα πρόσφατα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το βρετανικό γκρουπ, τα οποία προέκυψαν από την πτώση της ζήτησης των ντίζελ στην Ευρώπη και τη γενική μείωση της κινεζικής αγοράς.

Έχοντας ήδη πιστωθεί την ανάκαμψη των πρώην εμπορικών σημάτων της GM Europe, βλέποντας την Opel και τη Vauxhall να δημοσιεύουν το πρώτο κερδοφόρο ισολογισμό τους ύστερα σε 20 χρόνια, ο Tavares είναι σίγουρος ότι μπορεί να επαναλάβει το ίδιο με την JLR. «Με την Opel έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να γυρίσουμε μέσα σε 12 μήνες μια εταιρεία που ήταν στο κόκκινο για 20 χρόνια. Έτσι, αυτό είναι κάτι που ξέρουμε να κάνουμε».

Σε απάντηση της δήλωσης ενδιαφέροντος του Tavares για αγορά ή/και συγχώνευση της JLR, η Tata Motors αντέδρασε αναφέροντας: «Δεν υπάρχει καμία αλήθεια στις φήμες ότι η Tata Motors θέλει να εκχωρήσει το μερίδιό της στην JLR».

Εκείνο πάντως που χρειάζεται να κρατήσουμε είναι ότι η οικογένεια Peugeot που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέτοχο του Groupe PSA, βρίσκεται σε τροχιά διερεύνησης και άλλων εξαγορών. Πριν από την κινητικότητα για το βρετανικό γκρουπ, να θυμίσουμε ότι ο γαλλικός όμιλος είχε αναφερθεί στην ιταλο-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler Automobiles, αν και η αρχική θετική πορεία λέγεται ότι ανεκόπη από την απόρριψη της οικογένεια Agnelli.