node/34859

PSA: Παραδέχεται ότι σκέφτεται να αγοράσει την Jaguar Land Rover!

Ο Carlos Tavares αναφέρει ότι το Groupe PSA είναι «ανοιχτό» για την απόκτηση premium βρετανικών σημάτων.

Ο επικεφαλής του Groupe PSA, Carlos Tavares, ανακοίνωσε ότι το γαλλικό γκρουπ εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης της χειμαζόμενης Jaguar Land Rover (JLR), αλλά θα το κάνει μόνο υπό την προϋπόθεση ότι μια τέτοια αγορά δεν θα βγάλει τον όμιλο από την πορεία του.

Επιβεβαιώνοντας ότι η PSA -η οποία πρόσθεσε το 2017 στο χαρτοφυλάκιό της την Opel/Vauxhall στις ήδη υπάρχουσες Citroen, DS και Peugeot – διερευνά την πιθανότητα εξαγοράς ή/και συγχώνευσης της JLR. «Θα ήταν καλό να έχουμε μια μάρκα πολυτελείας στο Groupe PSA», δήλωσε ο Tavares σε συνέντευξή του στο ινδικό Autocar.

Σύμφωνα με τον Tavares, δεν έχουν γίνει συζητήσεις με τη μητρική εταιρεία της JLR, την Tata Motors, αλλά πρόσθεσε ότι «αν υπάρχουν ευκαιρίες, φυσικά θα το εξετάσουμε». Σε περίπτωση που το Groupe PSA προχωρήσει, τότε η Jaguar και η Land Rover θα τοποθετηθούν πάνω από την DS –που να θυμίσουμε αυτονομήθηκε από τη Citroën το 2015.

Μια επιτυχημένη συμφωνία για την αγορά της JLR θα εξαρτηθεί επίσης, λέει ο Tavares, «για το τι είδους αξίας θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε». Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τον Πορτογάλο, η αναφορά του στην «αξία» σχετίζεται με τη μεγάλη αποδοτικότητα κόστους που θα προέκυπτε από την ανταλλαγή σε πλατφόρμες και συστήματα κίνησης, αλλά και δυνητικών αντιπροσώπων, στην περίπτωση της Peugeot.

Ο όμιλος PSA έχει ήδη δηλώσει ότι επιθυμεί να επανακάμψει στη βορειοαμερικανική αγορά και η πρόσβαση στο δίκτυο των Αμερικανών και Καναδών αντιπροσώπων της Jaguar Land Rover θα μπορούσε να αποδειχτεί το κλειδί για την επιστροφή των Γάλλων. Μια επανείσοδος στη Β. Αμερική που δεν θα απαιτούσε τεράστια επένδυση για την εκεί υποδομή τους.

Το ενδιαφέρον του Groupe PSA για την JLR υποδαυλίστηκε από τα πρόσφατα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το βρετανικό γκρουπ, τα οποία προέκυψαν από την πτώση της ζήτησης των ντίζελ στην Ευρώπη και τη γενική μείωση της κινεζικής αγοράς.

Έχοντας ήδη πιστωθεί την ανάκαμψη των πρώην εμπορικών σημάτων της GM Europe, βλέποντας την Opel και τη Vauxhall να δημοσιεύουν το πρώτο κερδοφόρο ισολογισμό τους ύστερα σε 20 χρόνια, ο Tavares είναι σίγουρος ότι μπορεί να επαναλάβει το ίδιο με την JLR. «Με την Opel έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να γυρίσουμε μέσα σε 12 μήνες μια εταιρεία που ήταν στο κόκκινο για 20 χρόνια. Έτσι, αυτό είναι κάτι που ξέρουμε να κάνουμε».

Σε απάντηση της δήλωσης ενδιαφέροντος του Tavares για αγορά ή/και συγχώνευση της JLR, η Tata Motors αντέδρασε αναφέροντας: «Δεν υπάρχει καμία αλήθεια στις φήμες ότι η Tata Motors θέλει να εκχωρήσει το μερίδιό της στην JLR».

Εκείνο πάντως που χρειάζεται να κρατήσουμε είναι ότι η οικογένεια Peugeot που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέτοχο του Groupe PSA, βρίσκεται σε τροχιά διερεύνησης και άλλων εξαγορών. Πριν από την κινητικότητα για το βρετανικό γκρουπ, να θυμίσουμε ότι ο γαλλικός όμιλος είχε αναφερθεί στην ιταλο-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler Automobiles, αν και η αρχική θετική πορεία λέγεται ότι ανεκόπη από την απόρριψη της οικογένεια Agnelli.

node/39100

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Το lockdown μείωσε σε ιστορικά επίπεδα τον αριθμό των τροχαίων -  Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι με την επιστροφή στην καθημερινότητα τα δυστυχήματα θα αυξηθούν ξανά.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Οι αριθμοί που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία μιλούν από μόνοι τους. Ποτέ άλλοτε από την χρονιά της γερμανικής επανένωσης το 1990, δεν ήταν μικρότερος αριθμός των νεκρών σε τροχαία, όσο τον Μάρτιο του 2020. Συνολικά στους γερμανικούς δρόμους πέθαναν 158 άνθρωποι, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ήταν 234. Αλλά και ο αριθμός των τραυματιών σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα μειώθηκε δραστικά τον ίδιο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο πέρυσι. Το νέο είναι καταρχήν θετικό, αλλά δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε υπέρμετρη αισιοδοξία για τα μελλούμενα, υποστηρίζει ειδικός σε θέματα οδικής κυκλοφορίας στην ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Μείωση δυστυχημάτων και πριν από τον κορονοϊό

Για τον υπεύθυνο της ADAC ο μειωμένος αριθμός δυστυχημάτων οφείλεται στον κορονοϊό και στα περιοριστικά μέτρα, όπως το Homeoffice και την κοινωνική αποστασιοποίηση. «Η δική μας υπόθεση είναι ότι ο αριθμός των δυστυχημάτων θα αυξηθεί και πάλι, όταν αποκατασταθεί η συγκοινωνία και επιστρέψει η κανονικότητα. Προς το παρόν σε πολλούς εργασιακούς κλάδους οι άνθρωποι δεν επέστρεψαν στον τόπο εργασίας τους. Αυτό φυσικά επηρεάζει πολύ την κίνηση στους δρόμους. Επιπλέον ταξιδεύουν ελάχιστα». Παρά τις εκτιμήσεις του ειδικού, παραμένει αδιαμφισβήτητο ότι και πριν ξεσπάσει η πανδημία ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία σε γερμανικούς δρόμους είχε παραμείνει επί χρόνια στάσιμος. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να εκπλήσσει, διότι σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ στη Γερμανία δεν υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας. 

Ωστόσο, από το 1970 ελήφθησαν μια σειρά από άλλα μέτρα, τα οποία αύξησαν την οδική ασφάλεια, όπως υποχρεωτική ζώνη ασφάλειας ή μείωση του ανώτατου ποσοστού αλκοόλ ανά λίτρο αίματος. Με αυτά κι άλλα μέτρα κατάφερε η χώρα να μειώσει τα οδικά δυστυχήματα από 20.000 μέσα της δεκαετίας του 1970 μόνο στην τότε Δυτική Γερμανία, σε λιγότερα από 3.000 στην επανενωμένη Γερμανία.

Ποδηλατοδρόμοι pop-up

Παρά την θετική εξέλιξη χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, επισημαίνει ο εκπρόσωπος της ADAC. Ένα από τα βασικότερα είναι ίσως να βρεθούν τρόποι, ώστε οι άνθρωποι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το ποδήλατο. Το Βερολίνο έκανε την αρχή. Κατά τη διάρκεια της καυτής φάσης της πανδημίας δημιούργησε τους λεγόμενους ποδηλατοδρόμους pop-up με την απόδοση της δεξιάς λωρίδας ή τμήματος της λωρίδας παρκαρίσματος στους ποδηλάτες. Ο διαχωρισμός από τις υπόλοιπες λωρίδες έγινε οπτικά με την χάραξη κίτρινης γραμμής ή με διαχωριστικά φωτεινά σήματα, σαν αυτά που μπαίνουν στις οικοδομές.

Σημαίνει άραγε ότι ο κορονοϊός θα επιταχύνει και αλλαγές στην κυκλοφορία; Ο γερμανός ειδικός είναι προσεκτικός. «Όσο περισσότερο επιστρέφουμε στην καθημερινότητα, τόσο περισσότερο θα επιστρέφουμε και στα προβλήματα. Ίσως να εργάζονται περισσότεροι άνθρωποι από το σπίτι τους. Αλλά θεωρούμε βέβαιο ότι τα διάφορα μέσα μεταφοράς θα χρησιμοποιούνται και μετά την κορονοκρίση, όπως και πριν».

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39096

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα που έχουν στόχο την επίτευξη οικονομικής σταθερότητας μέχρι το 2023.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα το στρατηγικό της πλάνο για τα επόμενα 4 χρόνια, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσίαση 12 νέων μοντέλων μέσα στους επόμενους 18 μήνες και την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία και την οικονομική σταθερότητα.

Ξεκινώντας από τις 12 πρεμιέρες, αυτές αφορούν τα Ariya, Armada, Frontier, Kicks, Navara, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue, X-Trail, Terra, και την πολυαναμενόμενη νέα γενιά Z. Η εταιρεία δημοσίευσε ένα teaser video στο οποίο βλέπουμε όλα τα νέα και ανανεωμένα μοντέλα σε ένα σκοτεινό περιβάλλον που δεν αποκαλύπτει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, πέρα από τη σιλουέτα και τα γραφικά LED στα φώτα τους.

Η εταιρεία θα δώσει έμφαση σε κατηγορίες που μπορούν να έχουν μια επιτυχημένη εμπορική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως τα μικρομεσαία και μεσαία, τα ηλεκτρικά οχήματα και τα σπορ μοντέλα. Επιπλέον, το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT θα κάνει την εμφάνισή του σε περισσότερα από 20 μοντέλα που πωλούνται σε 20 αγορές, με στόχο το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι το 2023. Σύμφωνα με το νέο στρατηγικό πλάνο, η Nissan θέτει ως προτεραιότητα τις αγορές της Ιαπωνίας (με δύο νέα ηλεκτρικά και δύο νέα υβριδικά μοντέλα e-Power), Κίνας και Β. Αμερικής. Αντίθετα, αποχωρεί από τη Νότιο Κορέα, καταργεί την θυγατρική Datsun από τη Ρωσία και αλλάζει την οργάνωσή της σε άλλες αγορές.

Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα της Nissan μειώνεται κατά 20%. στα 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ το ποσοστό εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεών της αυξάνεται στο 80%. Παράλληλα, η γκάμα μοντέλων της σε παγκόσμια κλίμακα μειώνεται κατά 20% (από 69 σε λιγότερα από 55). Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, η Nissan θα κλείσει τα εργοστάσιά της σε Βαρκελώνη και Ινδονησία, θα μειώσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική στα βασικά μοντέλα της και θα αυξήσει τις συμμαχίες για περαιτέρω μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής νέων μοντέλων και τεχνολογιών.

Με την εφαρμογή των μέτρων, η εταιρεία στοχεύει στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους 5%, στη μείωση του κόστους κατά 300 δισεκατομμύρια yen, και στην κατάκτηση (και διατήρηση) μεριδίου 6% στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου μέχρι το τέλος του 2023.

[Πηγή: Nissan]

TAGS