Porsche: Έξι δισ. κέρδη από τα EV

Porsche: Έξι δισ. κέρδη από τα EV

Η Porsche δήλωσε ότι προσδοκά σε κέρδη ύψους έξι δισεκατομμυρίων ευρώ από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της γκάμας της μέχρι το 2025.

Η Porsche έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο για τη βελτίωση των λειτουργικών κερδών κατά €6 δισ. σε οκτώ χρόνια, με τον εξορθολογισμό των λειτουργιών, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δαπανά περισσότερα για την εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Η Porsche επιδιώκει να αυξήσει τα κέρδη προ φόρων και τόκων κατά περίπου 750 εκατ. ευρώ ετησίως σε ένα χρονοδιάγραμμα που ξεκινά από εφέτος και θα διαρκέσει μέχρι το 2025. Επιδίωξη που υπολογίζει να γίνει πραγματικότητα με την αύξηση της αποτελεσματικότητας, τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση της συμβολής των νέων επιχειρήσεων, όπως οι ψηφιακές προσφορές, ανέφερε η ίδια πηγή επικαλούμενη ιδιωτικές συζητήσεις εξ ου και η ανωνυμία της.

Η αύξηση αυτή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση του στόχου της θυγατρικής του Ομίλου Volkswagen για απόδοση 15% επί των πωλήσεων. Η Porsche αρνήθηκε να σχολιάσει τις αναφορές.

Η διατήρηση των χρηματοοικονομικών ροών στην Porsche είναι το κλειδί για το σχέδιο του VW Group να καταστήσει τον όμιλο πιο ευέλικτο και να αντιμετωπίσει την πρωτοφανή στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την αυτόνομη οδήγηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προετοιμάζουν την ηλεκτρική γκάμα τους πιέζουν για εξοικονόμηση σε άλλους τομείς, προκειμένου να αντισταθμίσουν τα χαμηλότερα κέρδη από τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με μπαταρίες σε σύγκριση με τα αντίστοιχα που χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες.

Η Taycan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Porsche, είναι ένα παράδειγμα του διλήμματος που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτου. Η 4θυρη Taycan, η οποία θα λανσαριστεί στην αγορά το προσεχές έτος, θα κοστίζει από 6.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ περισσότερο από ό,τι ένα συγκρίσιμο «παραδοσιακό» μοντέλο, ανέφερε η πηγή. Το επιπλέον αυτό κόστος δεν θα μετακυλιστεί στον αγοραστή, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν άλλες μειώσεις δαπανών για να διατηρηθεί αλώβητη κερδοφορία, ανέφερε. Συνολικά, η Porsche θα επενδύσει περισσότερα από έξι δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2022 στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Ύστερα από το 2025, η Porsche αναμένει ότι η ώθηση από την αποτελεσματικότητα θα βελτιώσει τα κέρδη της κατά περίπου δύο δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, ανέφερε η πηγή. Η πιο κερδοφόρα μάρκα της VW εισέφερε 4,1 δισ. ευρώ σε λειτουργικά κέρδη έναντι εσόδων 23,5 δισ. ευρώ, πέρυσι. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους άνω του 17% συγκρίνεται με μονοψήφια απόδοση των πωλήσεων στις περισσότερες μαζικές αυτοκινητοβιομηχανίες της αγοράς.

Το VW Group βρίσκεται στο δρόμο του να γίνει «ο σταθμός ηλεκτροπαραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας» και θα έχει υψηλότερη δυναμική στα έσοδα και στα κέρδη απ’ ό,τι η Mercedes-Benz και η BMW, ανέφερε σε σημείωμά του, ο αναλυτής της Bankhaus Metzler, Juergen Pieper.

Η Porsche εργάζεται πάνω στην τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με την ομογάλακτη Audi και σκέφτεται να χρησιμοποιήσει τα από κοινού εξελιγμένα μηχανικά μέρη για να διαθέσει ηλεκτρικές εκδόσεις των υφιστάμενων μοντέλων της, όπως το κόμπακτ SUV της, τη Macan. Η Porsche δήλωσε ότι τα πρώτα αυτοκίνητα με τη νέα πλατφόρμα έχουν προγραμματιστεί για τα τέλη του 2021.

Η Porsche αναμένει ότι το ήμισυ των παραδόσεών της θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα το 2025. Η εξέλιξη μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα είναι οικονομικά βιώσιμη από το 2030 και ύστερα, υπό τους στόχους του Συμφώνου του Παρισιού για το κλίμα, ολοκλήρωσε ο Pieper.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube