Οριακή άνοδος στην ευρωπαϊκή αγορά μετά από 9 μήνες

Οριακή άνοδος στην ευρωπαϊκή αγορά μετά από 9 μήνες

Οι εταιρείες με τη μεγαλύτερη άνοδο και αυτές με την μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων.

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σημείωσε οριακή άνοδο τον Μάιο μετά από 9 μήνες, βοηθούμενη από ένα άλμα στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Γερμανία.

Οι πωλήσεις στις αγορές της ΕΕ αυξήθηκαν κατά 0,04% σε 1,44 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο, στο σύνολο του πενταμήνου, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, η ευρωπαϊκή αγορά είναι μειωμένη κατά 2% σε σχέση με πέρυσι και φτάνει τα 6,94 εκατ. αυτοκίνητα.

Μεταξύ των «νικητών» του μήνα, αυτών δηλαδή που σημείωσαν τη μεγαλύτερη ήταν η Lexus με αύξηση της τάξης του 26%, η  BMW και η SEAT με αύξηση 15%, η  Citroen με αύξηση 14% και Toyota με αύξηση 11%.

Αντίθετα της μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν η Αlfa Romeo (-49%), η Nissan (-18%), Jeep (-13%), η Renault (-10%) και η VW με μείωση 8,6%.

Οι πωλήσεις στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 9,1%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen και της BMW, προσφέρουν περισσότερα από € 7.500 ευρώ ως κίνητρα για την αγορά καθαρότερων μοντέλων, καθώς πολλές πόλεις έχουν θέσει σε εφαρμογή ή είναι έτοιμες να θέσουν απαγορεύσεις στα παλαιότερα αυτοκίνητα ντίζελ.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,6% στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η πτώση της ζήτησης αυτοκινήτων ντίζελ και η αβεβαιότητα για την Brexit συνεχίζουν να λειτουργούν αποτρεπτικά για τους καταναλωτές. Στην ισπανική αγορά καταγράφηκε πτώση της τάξης 7%, ενώ στη Γαλλία η πτώση ήταν 1,2%.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων παρουσίασαν μια παρατεταμένη πτώση από τον Αύγουστο, ξεκινώντας από τη δυσκολία που αντιμετώπισαν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες με τους νέους κανονισμούς εκπο9μπών ρύπων και συνεχίστηκαν με τον φόβο ενός άτακτου Brexit. Η πτώση αυτή οδήγησε στη μείωση των κερδών σε μια εποχή που οι κατασκευαστές ζουν με το άγχος των επιπτώσεων από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, ενώ είναι αναγκασμένες να επενδύουν και τεράστια ποσά στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης.

Τέλος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αντιμέτωπες με οικονομικές κυρώσεις της τάξης των € 33 δισ αν δεν μπορέσουν να προσαρμοστούν έγκαιρα στα νέα όρια εκπομπών ρύπων που έχει θεσπίσει η ΕΕ.


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube