
Όμιλος Stellantis: Προσπαθεί να μπει σε τροχιά ανασχηματισμού
Ο Όμιλος Stellantis αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις με ζημιές, πτώση εσόδων και μειωμένες πωλήσεις σε βασικές αγορές κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Παρά τις δυσκολίες, προχωρά σε αλλαγές και νέα λανσαρίσματα για να ανακτήσει την κερδοφορία.


Ο Όμιλος Stellantis, γίγαντας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας με 14 μάρκες στο χαρτοφυλάκιό του, δεν ξεκίνησε ιδανικά το 2025.
Κατά το πρώτο 6μηνο της χρονιάς, ο όμιλος κατέγραψε ζημιές 2,3 εκατομμυρίων ευρώ, με τα έσοδα να μειώνονται κατά 13% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024. Οι πωλήσεις σε βασικές αγορές ήταν εξίσου απογοητευτικές. Στη Βόρεια Αμερική, οι αποστολές σημείωσαν πτώση 23%, λόγω περιορισμένων εισαγωγών μοντέλων που επηρεάζονται από δασμούς. Και στην Ευρώπη, οι παραδόσεις υποχώρησαν κατά 7%, εξαιτίας της καθυστέρησης στο λανσάρισμα νέων μοντέλων στη μικρή κατηγορία.
Η εικόνα δεν ήταν καλύτερη ούτε στην Κίνα, στην Ινδία και στις αγορές της Ασίας-Ειρηνικού. Ωστόσο, ο όμιλος κατάφερε εν μέρει να αντισταθμίσει τις απώλειες χάρη στη σταθερή του παρουσία στη Βόρεια Αμερική, όπου σημειώθηκε αύξηση 20% στις πωλήσεις, καθώς και με μία άνοδο 5% στη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Παρ’ όλα αυτά, οι συνολικές παραδόσεις μειώθηκαν κατά 8%, φτάνοντας τα 2,69 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
O Όμιλος Stellantis έχει διευκρινίσει ότι δεν θα πουλήσει τη Maserati
Ο νέος CEO του Ομίλου Stellantis, Antonio Filosa, παραμένει ρεαλιστής αλλά αισιόδοξος. «Αναγνωρίζουμε τις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας, αλλά είμαστε έτοιμοι να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για να επαναφέρουμε τον όμιλο σε κερδοφορία», δήλωσε. Παρόλο που δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τις στρατηγικές που θα ακολουθηθούν, διευκρίνισε ότι η Maserati δεν πρόκειται να πουληθεί, παρά τη ραγδαία πτώση των πωλήσεών της.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της ιταλικής φίρμας μειώθηκαν κατά 54% το 2024, 11.300 μονάδες από 26.600 το 2023, ενώ το πρώτο 6μηνο του 2025 σημειώθηκε περαιτέρω πτώση 35%, με μόλις 4.200 μονάδες. Σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2023, η μείωση αγγίζει το 72,5%.
Ωστόσο, δεν λείπουν και τα ενθαρρυντικά σημάδια. Το Jeep Avenger έχει συγκεντρώσει ήδη 200.000 παραγγελίες από το λανσάρισμά του, και μέχρι το τέλος του έτους ο Όμιλος Stellantis ετοιμάζεται να παρουσιάσει νέα μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά, όπως το Jeep Compass, το Citroën C5 Aircross, το DS No 8 και ένα θερμικό FΙΑΤ 500. Αντίστοιχα, στις ΗΠΑ προετοιμάζονται το νέο Jeep Cherokee, το Dodge Charger Sixpack και το Ram 1500.
Στο πλαίσιο περικοπών, ο όμιλος εγκαταλείπει το πρόγραμμα κυψελών υδρογόνου, προκειμένου να μειώσει το κόστος και να εστιάσει σε πιο άμεσα αποδοτικές τεχνολογίες. Παρά τις προσπάθειες εξορθολογισμού, η πρόκληση της διατήρησης τόσων διαφορετικών εταιρειών παραμένει δύσκολη, ειδικά όταν αρκετές εξ αυτών δεν αποφέρουν κέρδος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Lancia, η οποία παρουσιάζει σοβαρή υστέρηση παρά τις φιλόδοξες προσπάθειες επανεκκίνησης. Οι αποστολές της στην ΕΕ, την EFTA και το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 73,8% μέχρι τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Αντίστοιχη πτωτική πορεία ακολουθούν και οι DS Automobiles με πτώση κατά 20,2% , καθώς διψήφιες πτώσεις σημειώθηκαν και για την Opel και Citroën. Στον αντίποδα, η Alfa Romeo σημείωσε άνοδο 33%, ενώ οι Peugeot και Jeep εμφάνισαν μικρά θετικά πρόσημα.