node/40955

Όμιλος Stellantis: Δεν εγκαταλείπουμε τη Lancia!

Η Lancia παραμένει ζωντανή. Και στη νέα οργάνωση του ομίλου Stellantis, η φίρμα τοποθετείται στην ομάδα των premium με την DS Automobiles και την Alfa Romeo!

Η Lancia μέχρι στιγμής ψυχορραγούσε, αλλά δεν είχε (και έχει) ακόμα πεθάνει! Η φίρμα επιβιώνει στην Ιταλία χάρη στο Ypsilon, του οποίου η τελευταία γενιά λανσαρίστηκε πριν από 12 χρόνια το 2009. Προφανώς μακριά από την παλιά νεωτερική της ταυτότητα, χωρίς γκάμα και με μια πορεία που από το τέλος της δεκαετίας του ’80 βαδίζει με αλλοπρόσαλλο σχεδιασμό και (κυρίως) χωρίς κεφάλαια. 

Το εναπομείναν Ypsilon, προφανώς και δεν αποτελεί ούτε κατ’ ελάχιστον δείγμα της κουλτούρας της ούτε ικανός εμπορικός φορέας για την παγκόσμια καριέρα της εταιρείας. Πάντως, επωφελείται από τακτικές αναβαθμίσεις σε σημεία ήσσονος σημασίας, αλλά απ’ ό,τι δείχνουν οι πωλήσεις επαρκείς για να το κρατούν ζωντανό στην ιταλική αγορά, όπου αποκλειστικά και μόνο διατίθεται. Τελευταία δε, το 2020, επωφελήθηκε πιο σοβαρά με την υιοθέτηση του μικρο-υβριδικού συστήματος του FIAT 500. Με αυτά και με αυτά λοιπόν, οι πωλήσεις παραμένουν σε ανεκτό επίπεδο, με αρωγό διάφορες εκπτώσεις και προσφορές.

Να θυμίσουμε ότι η μοναδική προσπάθεια ανάταξης της Lancia έγινε στις αρχές της δεκαετίας του ’10, άγαρμπα, αδέξια και με ιστορική αναλγησία στην ταυτότητα της φίρμας, με μια γκάμα από μαούνες της Chrysler με άλλα σήματα. Η συνέχεια είναι γνωστή, με τη Lancia να αποσύρεται από την παγκόσμια αγορά και να μπαίνει από τον πρώην γκουρού του ομίλου FIAT, Sergio Marchionne, στο περιθώριο. Επιλογή που ακολουθήθηκε και από τον διάδοχό του, Mike Manley, που δεν έκανε τίποτα, αλλά δεν είχε και τα κεφάλαια, για να ξαναβάλει τη φίρμα στα πράγματα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 20 τιμητικές «βολές» για τη Lancia [videos]

Για τους Lancisti η ελπίδα ξαναγεννιέται me τη συγχώνευση της FCA και του Groupe PSA. Στη νέα οργάνωση του ομίλου Stellantis, το όνομα της Lancia φιγουράρισε και πάλι στα ταμπλό των παρουσιάσεων. Και μάλιστα στο business unit των premium μοντέλων, μαζί με την DS Automobiles και την Alfa Romeo! Κάτι που αν μη τι άλλο δείχνει να επαναφέρει τη τορινέζικη φίρμα στο φυσικό της χώρο! Και το λέμε αυτό, διότι αν επρόκειτο να διάγει τον βίο της κατά πώς το κάνει σήμερα, δεν θα χρειαζόταν καν να γίνει αναφορά στο όνομά της. 

Ωστόσο, ο Carlos Tavares, επικεφαλής του ομίλου Stellantis, δεν σχολίασε το μέλλον της φίρμας. Αλλά από την άλλη απέρριψε όλες τις ιδέες για συρρίκνωση του χαρτοφυλακίου του νέου ομίλου. Τόνισε δε, ότι κάθε μάρκα θα έχει την ευκαιρία της. Και προφανώς ο Tavares δεν θέλει να πιστωθεί τη δολοφονία μιας φίρμας που έχει σημαδέψει βαθιά την αυτοκινητοβιομηχανία.

Χωρίς να κάνει αναφορά σε κάποιο συγκεκριμένο πρότζεκτ, ο Tavares, κατά την πρώτη του συνέντευξη Τύπου ως επικεφαλής της Stellantis, τόνισε ιδιαίτερα ένα από τα πλεονεκτήματα της συγχώνευσης: Μοντέλα εξελιγμένα από κοινού. Έναν από τους πυλώνες της στρατηγικής του, με τα «αδελφά μοντέλα» να μοιράζονται το μέγιστο δυνατό των μη ορατών στοιχείων. Ο Carlos Tavares επικαλέστηκε το παράδειγμα της εξέλιξης του νέου Opel Corsa που προήλθε από το Peugeot 208. Μια μεθόδευση που μειώνει δραστικά το κόστος, από τις δοκιμές εξέλιξης έως την παραγωγή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lancia, 1906 - ? Τις πταίει;

Η Lancia θα μπορούσε επομένως να εκμεταλλευτεί αυτήν τη στρατηγική για να αποκτήσει γρήγορα ένα νέο μοντέλο. Και καθώς η DS Automobiles και η Alfa Romeo έχουν πιάσει τα πόστα με μοντέλα από την κόμπακτ κατηγορία και πάνω (και με B για την DS), τολμούμε να προβλέψουμε ότι η Lancia θα επικεντρωθεί σε ηλεκτρικά μοντέλα με αστικό προσανατολισμό. Και να γίνει κάτι σαν τη MINI στον όμιλο της BMW. Θα μας πείτε, σιγά την ιστορική συνέπεια στο όνομα «Lancia». Και σε μεγάλο βαθμό θα συμφωνήσουμε. Αλλά από το ολότελα, καλή κι η Παναγιώταινα. Και πού ξέρετε; Όπως έλεγε κι ο αείμνηστος Κώστας Βουτσάς στο «Ένα έξυπνο μούτρο» …εγώ ήταν να τρουπώσω! Έτσι και τρούπωσα, τρούπωσα!