
Nissan: Λουκέτο σε ένα από τα πιο ιστορικά της εργοστάσια
Η Nissan ανακοίνωσε το κλείσιμο του ιστορικού εργοστασίου CIVAC στο Μεξικό μέχρι τον Μάρτιο του 2026, έπειτα από έξι δεκαετίες συνεχούς λειτουργίας. Η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο της παγκόσμιας αναδιάρθρωσης της εταιρείας.


Έπειτα από περισσότερα από 60 χρόνια παραγωγικής δραστηριότητας και εκατομμύρια κατασκευασμένα αυτοκίνητα, η Nissan επιβεβαίωσε το επικείμενο κλείσιμο του εργοστασίου CIVAC στο Cuernavaca του Μεξικού.
Η παραγωγή θα σταματήσει οριστικά έως τον Μάρτιο του 2026, σηματοδοτώντας το τέλος μιας ιστορικής εποχής για τη μάρκα, αλλά και για τη βιομηχανική κληρονομιά της χώρας. Η συγκεκριμένη μονάδα, που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1966, ήταν το πρώτο εργοστάσιο της Nissan εκτός Ιαπωνίας και αποτέλεσε ακρογωνιαίο λίθο για την εδραίωση της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική.
Ξεκινώντας με το Datsun Bluebird, η γραμμή παραγωγής επεκτάθηκε μέσα στην πρώτη δεκαετία για να υποδεχτεί και την παραγωγή ημιφορτηγών, και από το 1978 προστέθηκε και μονάδα κατασκευής κινητήρων. Μέσα στα χρόνια, το εργοστάσιο κατέγραψε αξιοσημείωτες επιδόσεις, φτάνοντας τα 3 εκατ. αυτοκίνητα μέχρι το 2000 και ξεπερνώντας τα 6 εκατ. μέχρι το 2019.
Η Nissan με την παύση λειτουργίας συνολικά 7 εργοστασίων σκοπεύει να ρίξει την παραγωγική της ικανότητα από 3,5 εκατ. σε 2,5 εκατ. μονάδες
Σήμερα, το εργοστάσιο αναλαμβάνει την κατασκευή των μοντέλων Nissan Versa, Frontier και Navara. Η Nissan σκοπεύει να μεταφέρει την παραγωγή στο εργοστάσιο του Aguascalientes, ενόψει της διακοπής λειτουργίας του CIVAC, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής αναδιάρθρωσης.
Όπως δήλωσε ο Ivan Espinosa, διευθύνων σύμβουλος της Nissan «Για πάνω από έξι δεκαετίες, η Nissan Mexicana δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς με την τοπική κοινότητα και συνέβαλλε ουσιαστικά στην παγκόσμια επιτυχία της εταιρείας. Η απόφαση να κλείσουμε το CIVAC ήταν εξαιρετικά δύσκολη, αλλά αναγκαία για να γίνουμε πιο αποδοτικοί, ανταγωνιστικοί και βιώσιμοι στο μέλλον».
Η παύση λειτουργίας του εργοστασίου CIVAC αποτελεί μέρος του παγκόσμιου σχεδίου «Re:Nissan», το οποίο στοχεύει στη μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας της εταιρείας από 3,5 εκατ. μονάδες σε 2,5 εκατ. ετησίως. Με αυτόν τον τρόπο, η Nissan επιχειρεί να συγκεντρώσει την παραγωγή σε λιγότερες, αλλά πιο αποδοτικές εγκαταστάσεις, μεγιστοποιώντας την αξιοποίηση των υποδομών της.