Μοτέρ Jaguar Land Rover V8, εξέλιξη ή θάνατος

Μοτέρ Jaguar Land Rover V8, εξέλιξη ή θάνατος

Η Jaguar Land Rover βρίσκεται εμπρός σε αυτό δίλλημα, καθώς η αυστηροί κανονισμοί για τους ρύπους απειλούν τη βιωσιμότητα του θρυλικού της V8.

Στην γκάμα της Jaguar από το 1961 υπάρχει ένα εύηχο 5λιτρο μοτέρ V8 που εξελίχτηκε στην καρδιά και στην ψυχή της βρετανικής εταιρείας. Η κομπρεσοράτη εκδοχή του δε κινεί σήμερα όλα τα γρήγορα Land Rover και Jaguar.

Δυστυχώς όμως, οι μέρες αυτού του μοτέρ είναι μετρημένες. Οι κανονισμοί περί εκπομπής ρύπων, οι ίδιοι που ανάγκασαν εταιρείες όπως η Mercedes-Benz και η BMW να προχωρήσουν σε downsizing των κινητήρων τους και να υιοθετήσουν διτούρμπινες διατάξεις, είναι μια ανάσα μακριά από την JLR.

O Nick Rogers, νέος επικεφαλής του μηχανολογικού τμήματος της JLR παγκοσμίως, είπε ότι η εταιρεία έχει επίγνωση των αυστηρών κανονισμών για τους ρύπους. Ως εκ τούτου σκέφτεται ένα αριθμό επιλογών για να προσπαθήσει να διατηρήσει ζωντανό το V8 που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Jaguar. Προς το παρόν όμως, όπως δήλωσε, δεν τίθεται θέμα κατάργησής του. «Δεν πρόκειται να δεσμευτούμε για τη θανάτωσή του», δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Ζούμε σε ένα όλο και περισσότερο ευαίσθητο κόσμο όσον αφορά το διοξείδιο του άνθρακα και το να εστιάζεις στους ρύπους και στο τι θα συμβεί είναι το σημείο-κλειδί», επεσήμανε. «Ένα από τα σημεία που πάντα θα εστιάζουμε είναι να παρέχουμε πράγματα που ζητούν οι πελάτες μας», εξήγησε ο Rogers. «Και αν η πελατεία μας θέλει τον V8, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος σε πάρα πολλά νέα μοντέλα, όπως η F-type και το Range Rover Sport, η JLR θα ήθελε να συνεχίσει να τον διαθέτει, αλλά με πιο μειωμένο κυβισμό», άφησε να διαρρεύσει ο Rogers.

«Σε δύο, τρία, τέσσερα χρόνια  από σήμερα θα δούμε περισσότερες αλλαγές στα αυτοκίνητά μας απ’ ό,τι είδαμε τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Και ίσως κάποιοι από αυτούς τους κινητήρες θα καταλήξουν να είναι εξειδικευμένοι και δυνητικά πολύ εξειδικευμένοι».  «Αυτό είναι κάτι που μας απασχολεί», δήλωσε.

Σε ερώτηση για το πότε σχεδιάζει η JLR να προχωρήσει στο downsizing του κινητήρα V8, ο Rogers είπε: «Κοιτάμε όλες τις επιλογές. Η καθαρόαιμη καταγωγή της φίρμας απαιτεί να γίνει κάτι καλό, μην ανησυχείτε».

Παρότι είχε πρόβλημα να παραδεχτεί ότι ο υφιστάμενος V8 έχει αρχίσει να γερνάει, o επικεφαλής μηχανολόγος της JLR σημείωσε ότι τα επερχόμενα μοτέρ θα είναι «στην αιχμή» της τεχνολογίας.

«Θα κάνουμε κάτι καλό με τον V8», υποσχέθηκε με ένα χαμόγελο.

[Πηγή motoring.com.au]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube