node/30927

Μερίδιο ντίζελ στους κατασκευαστές: Aπό 94% για Land Rover έως 7% για Toyota

Αν για τις μεγάλες φίρμες, οι πωλήσεις ντίζελ κατρακυλούν, ορισμένοι πελάτες εξακολουθούν να ψηφίζουν δαγκωτό «πετρέλαιο».

Το μερίδιο αγοράς του ντίζελ έχει αποκλίνει σοβαρά προς τα κάτω στην Ελλάδα, και το ίδιο συμβαίνει και στην Ευρώπη. Στη Γηραιά Ήπειρο, τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσώπευσαν μόλις το 44,8% των πωλήσεων το 2017, μείωση πέντε ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2016. Σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε η Jato Dynamics, η μείωση του πετρελαίου κίνησης αφορά όλους τους μεγάλους κατασκευαστές.

Αλλά η κατάσταση ακόμη και μεταξύ τους είναι πολύ διαφορετική: Υπάρχουν εταιρείες που εξακολουθούν να εξαρτώνται σημαντικά από το ντίζελ, ενώ άλλες ουσιαστικά κατάφεραν να απεμπλακούν. Μεταξύ των τελευταίων, βρίσκουμε την Toyota, αποτέλεσμα μιας στρατηγικής επικεντρωμένης στα υβριδικά συστήματα κίνησης. Τόσο πολύ, έτσι ώστε οι Ιάπωνες αποφάσισαν να σταματήσουν το πετρέλαιο μέχρι το τέλος του 2018 -εκτός από το Land Cruiser. Μια τολμηρή επιλογή που δεν είναι επικίνδυνη: Το 2017, το μερίδιο του ντίζελ στη Toyota μειώθηκε στο ήμισυ από 14% σε 7%, αλλά οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 14%!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ντίζελ, εκτιμώμενη ανακοπή πτώσης των πωλήσεων το 2018

Άλλο παράδειγμα κατασκευαστή που βρίσκεται σε φόρμα και δεν είναι και σφόδρα «ντιζελάκιας»: Η Suzuki. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 21%, ενώ το ντίζελ αντιπροσώπευσε μόλις το 8% των παραγγελιών. Αυτό οφείλεται στην επιτυχία των μικρών μοντέλων της, Ignis και Swift. Οι Ασιάτες εξαρτώνται επίσης ελάχιστα από το ντίζελ, δεδομένου ότι αυτός ο τύπος κινητήρα έχει μερίδιο αγοράς 26% στη Mazda και στη Honda και 23% στη Mitsubishi.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Πώς η πτώση των ντίζελ έφερε αύξηση του CO2 στην Ευρώπη

Αντίθετα, υπάρχουν μάρκες που εξακολουθούν να είναι εθισμένες στο ντίζελ! Ομαδοποιούνται δε σε δύο κατηγορίες. Από τη μία πλευρά, οι ειδικοί του 4x4: Στην κορυφή της λίστας, βρίσκουμε τη Land Rover, με 94% συμμετοχή του ντίζελ στις πωλήσεις! Ακολουθεί η Jeep, με τη συμμετοχή του ντίζελ στο 80%. Από την άλλη πλευρά, έχουμε τις premium εταιρείες, με τη Volvo (78%), τη Mercedes-Benz και την BMW (67%) και ύστερα την Audi (59%). Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αυτά οι φίρμες αυτές πουλάνε πολλά μεγάλα αυτοκίνητα, όπου το ντίζελ έχει ακόμα την πρωτοκαθεδρία. Ωστόσο, σημειώνεται ότι στην Audi, η πωλήσεις του ντίζελ έχουν μειωθεί κατά εννέα ποσοστιαίες μονάδες σε ένα χρόνο.

Ευρώπη: Μερίδιο αγοράς ντίζελ ανά κατασκευαστή
Land Rover 94 %
Jeep 92 %
Volvo 80 %
Mercedes-Benz και BMW 67 %
Audi 59 %
Peugeot και Renault 49 %
Nissan 47 % 
Volkswagen 46 % 
Ford 44 %
Citroën 43 %
Skoda 41 % 
Kia 40 %
Dacia 39 %
FIAT 36 %
Hyundai 32 %
SEAT 30 %
Mini 29 %
Opel 28 %
Mazda και Honda 26 %
Mitsubishi 23 %
Suzuki 8 % 
Toyota  7 %