McLaren: μην περιμένετε EV υπεραυτοκίνητα πριν το 2030

McLaren: μην περιμένετε EV υπεραυτοκίνητα πριν το 2030

Το χαμηλό βάρος παραμένει μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες της McLaren κι οι σημερινές μπαταρίες δεν μπορούν να το προσφέρουν. Αναμείνατε στο ακουστικό σας μέχρι την αλλαγή της δεκαετίας, λέει το αφεντικό της.

McLaren

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της McLaren, Michael Leiters, θεωρεί ότι τα πλήρως ηλεκτρικά «πραγματικά» υπεραυτοκίνητα απέχουν ακόμη κάμποσα χρόνια. Το βάρος των μπαταριών είναι σήμερα ο μεγάλος αντίπαλος.

Η λέξη κλειδί είναι το «πραγματικά», υπονοώντας ότι τα σημερινά ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα μπορούν μεν να προσφέρουν συγκλονιστικές επιδόσεις στην ευθεία, αλλά υπολείπονται σε οδική συμπεριφορά εξαιτίας του μεγάλου βάρους. Πράγματι, το κροατικό Rimac Nevera αποδίδει μεν 1.914 PS και 2.360 Nm, ωστόσο ζυγίζει 2.300 kg εξαιτίας της μπαταρίας με χωρητικότητα 120 kWh.

Πραγματικά EV υπεραυτοκίνητα; Με τέτοιο βάρος; Ξανακαλέστε το 2030, λέει το αφεντικό της McLaren.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε για τη συντηρητική EV προσέγγιση της μάρκας και σύμφωνα με τον Leiters, η βασική πρόκληση έγκειται στην ανάπτυξη της απαραίτητης τεχνολογίας που θα καταστήσει ελαφρύτερες τις μπαταρίες, διασφαλίζοντας παράλληλα επαρκή αυτονομία.

McLaren

Μιλώντας σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης στο Ντουμπάι, ο Leiters τόνισε την ύψιστη σημασία του βάρους. Υποστήριξε ότι τα βαριά αυτοκίνητα θέτουν περιορισμούς στην αμεσότητα και την οδική συμπεριφορά και δημιουργούν μια αποκομμένη αίσθηση στον οδηγό. Χαρακτηριστικά που είναι αντίθετα με τις οδηγικές αξίες μιας McLaren. «Δεν περιμένω ότι αυτή η τεχνολογία θα είναι έτοιμη πριν από το τέλος της δεκαετίας», συνόψισε.

Επίσης, το αφεντικό της McLaren σημείωσε ότι ένα ηλεκτρικό μοντέλο θα έχει νόημα μόνο αν μπορεί να υπερκεράσει τα σημερινά μοντέλα όσον αφορά την ισχύ, τις επιδόσεις και το κράτημα. Μέχρι να γίνει αυτό, η κύρια εστίαση των Βρετανών παραμένει στα plug-in hybrid συστήματα. Με μικρότερη μπαταρία αλλά και θερμικό κινητήρα, συνδυάζεται υψηλή ισχύς κι αμεσότερη απόκριση χαμηλά, αλλά χωρίς να ξεφεύγουν οι ενδείξεις στη ζυγαριά.

McLaren

Ο Leiters υπαινίχθηκε επίσης την πιθανή είσοδο της McLaren στην αγορά των SUV, αναγνωρίζοντας το εξελισσόμενο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, προτού καν εξεταστεί ένα SUV, η McLaren θέλει «να επιστρέψει στην κερδοφορία», όπως δήλωσε ο Leiters στο Goodwood νωρίτερα φέτος.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube