Mazzanti: Το σούπερκαρ των 1.000 PS αναζητά σωτηρία μέσω crowdfunding

Mazzanti: Το σούπερκαρ των 1.000 PS αναζητά σωτηρία μέσω crowdfunding

Από τη χλιδή του Top Marques Μονακό ως τη δικαστική εκκαθάριση, ο Ιταλός Luca Mazzanti επιμένει να κρατήσει ζωντανό το όνειρο της Millecavalli, ενός supercar με 1.000 ίππους –-αυτή τη φορά, με τη βοήθεια του… Leetchi.

Mazzanti

Η ιστορία ξεκινά το 2002, στην Pontedera, κοντά στην Pisa, γενέτειρα της Vespa. Εκεί, οι φίλοι Luca Mazzanti και Walter Faralli ιδρύουν τη Faralli & Mazzanti, μια μικρή αλλά φιλόδοξη εταιρεία, με στόχο να κατασκευάζουν χειροποίητα, εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής και εξαιρετικά ακριβά αυτοκίνητα -όχι πάνω από δέκα τον χρόνο.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, παρουσιάζουν στο Σαλόνι Top Marques του Μονακό την F&M Antas, ένα εκκεντρικό κουπέ εμπνευσμένο από Batmobile, Bugatti Atlantic και Jules Verne. Κάτω από το μακρύ καπό της κρύβεται ένας V8 από Maserati Quattroporte, όμως οι δημιουργοί της ήταν διατεθειμένοι να εγκαταστήσουν όποιον κινητήρα θα ήθελε ο πελάτης -ακόμα και να μεταμορφώσουν εξ ολοκλήρου ένα υπάρχον αυτοκίνητο.

Μπορεί ένα σούπερκαρ 1.000 ίππων να επιβιώσει χάρη σε διαδικτυακές δωρεές; Ο Mazzanti πιστεύει πως, ναι!

Mazzanti

Το κοινό την υποδέχεται με περιέργεια αλλά και σκεπτικισμό. Και οι πρώτες ρωγμές στη συνεργασία Faralli–Mazzanti δεν αργούν να φανούν: Ο πρώτος μένει προσκολλημένος στο ρετρό, ο δεύτερος ονειρεύεται κάτι πιο ακραίο. Το 2010 χωρίζουν οι δρόμοι τους.

Ο Mazzanti συνεχίζει μόνος και με τη βοήθεια του Ούγγρου σχεδιαστή Zsolt Tarnok -γνωστού για τα concept car του φιλμ Blade Runner 2049- δημιουργεί το πρώτο του «σοβαρό» σούπερκαρ: Την Evantra, που παρουσιάζεται το 2013 ξανά στο Μονακό.

Mazzanti
Το Antas V8 GT είναι το πρώτο αυτοκίνητο τουρισμού που δημιουργήθηκε στο εργαστήριο της F&M. Ήταν πλήρως εμπνευσμένο από τη φιλοσοφία και τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα κάστομ σούπερκαρ του παρελθόντος. Το αμάξωμα, για παράδειγμα, ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο και κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στο χέρι.

Αυτή τη φορά το κοινό είναι πιο δεκτικό: Οι γραμμές είναι δυναμικές αλλά όχι υπερβολικές και ο κινητήρας είναι ένας 7λιτρος V8 από την Chevrolet, με 701 ίππους και ροπή 848 Nm . Το 0–100 km/h έρχεται σε 3,5”, η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 350 km/h και η τιμή ξεκινά από τις 680.000 ευρώ. Όμως μόλις δύο παραγγελίες καταγράφονται εκείνη τη χρονιά.

Ο Mazzanti δεν τα παρατά. Το 2016 παρουσιάζει στο Σαλόνι του Torino τη Millecavalli, την πιο ακραία εκδοχή της Evantra, με 1.000 ίππους από τον ίδιο V8 της GM, αυτή τη φορά με δύο τούρμπο και ροπή πάνω από 1.200 Nm . Η τελική ξεπερνά τα 400 km/h και η τιμή εκτοξεύεται στις 840.000 ευρώ.

Mazzanti
Στην καρδιά της Pura βρισκόταν ένας V8 χωρητικότητας 6,2 lt με υπερσυμπιεστή, με καταγωγή από την Αμερική. Ο κινητήρας απέδιδε 772 PS και ροπή 910 Nm. Η Pura ήταν ελαφρύτερη κατά 90 kg συγκριτικά με την αρχική έκδοση της Εvantra.

Το πλάνο προέβλεπε 25 μονάδες, αλλά κατασκευάζονται μόλις… τρεις. Και το 2021 παρουσιάζει τη βελτιωμένη εκδοχή Mazzanti Evantra Pura πάλι με αμερικανικό μοτέρ και 772 PS. Με συνολικά περίπου 50 αυτοκίνητα σε 20 χρόνια, η Mazzanti Automobili μπαίνει σε διαδικασία εκκαθάρισης το 2022.

Όμως ο Luca Mazzanti δεν εγκαταλείπει. Από το 2022 μέχρι σήμερα προσπαθεί με κάθε μέσο να κρατήσει την επιχείρηση ενεργή. Και πλέον, στρέφεται στο crowdfunding: Mέσω πλατφόρμας τύπου Leetchi, ζητά κεφάλαια για να συνεχίσει την παραγωγή, να πληρώσει λίγους εργαζόμενους και -κυρίως- να βρει πελάτες.

Μπορεί ένα σούπερκαρ 1.000 ίππων να επιβιώσει χάρη σε διαδικτυακές δωρεές; Ο Mazzanti πιστεύει πως, ναι. Το αν ο κόσμος θα συμμεριστεί αυτό το όραμα, μένει να φανεί.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube