Το λογισμικό της Audi μπορεί εν δυνάμει να στρεβλώσει τις μετρήσεις ρύπων, λέει η VW

Το λογισμικό της Audi μπορεί εν δυνάμει να στρεβλώσει τις μετρήσεις ρύπων, λέει η VW

Tα Audi με αυτόματο κιβώτιο έχουν τεχνολογία ικανή εν δυνάμει να αλλάζει τις εκπομπές κατά τις δοκιμές, υποστηρίζει το Volkswagen Group.

Η δήλωση αυτή έρχεται σε συνέχεια των νέων αναφορών για λογισμικό της premium μάρκας του ομίλου, αυτή τη φορά, πως χειραγωγούσε τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων στο εργαστήριο.

Η αναφορά έγινε, όπως είχαμε πρώτοι δημοσιεύσει, στη γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag. H εφημερίδα ανέφερε, χωρίς να αποκαλύπτει πηγή, ότι το Διοικητικό Συμβούλιο Αερίων Πόρων της California (California Air Resources Board -CARB) ανακάλυψε το καλοκαίρι που μας πέρασε λογισμικό χειραγώγησης των μετρήσεων εργαστηρίου στα Audi που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ένα λογισμικό διαφορετικό από αυτό που προκάλεσε τη θύελλα του dieselgate της μητρικής VW.

Το λογισμικό που ανακάλυψε το CARB, όπως λέει η Bild am Sonntag, βρήκε ότι η μετάδοσή του επιλέγει ένα πρόγραμμα «χαμηλών εκπομπών CO2», αλλάζοντας ταχύτητες με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να κρατά τις στροφές του μοτέρ και τις εκπομπές τεχνητά χαμηλά. Μόλις το τιμόνι στρίψει σε γωνία παραπάνω από 15º, το κιβώτιο απενεργοποιεί το πρόγραμμα και οι αλλαγές γίνονται κανονικά και προφανώς με πιο ρυπογόνο τρόπο, αφού το μοτέρ καίει περισσότερο καύσιμο άρα εκπέμπει και παραπάνω ρύπους, αναφέρει η Bild am Sonntag.

Η Audi σκέφτηκε ότι η μόνες φορές που ένα αυτοκίνητο λειτουργεί χωρίς να στρίβει το τιμόνι του είναι σε ένα εργαστήριο, πάνω στηn πέδη δοκιμής. Πρόκειται για μια παρόμοια φιλοσοφία με το κλασική κομπίνα «Dyno Mode» που αποτέλεσε τη θρυαλλίδα για το Dieselgate. Είναι τόσο απλό και προφανώς αρκετό για να περνά η Audi τις δοκιμές μέτρησης ρύπων σε εργαστηριακές συνθήκες και που δεν θα περνούσε σε ρεαλιστική μέτρηση στο δρόμο, υποστήριξε η BILD am Sonntag. Και συμπλήρωσε ότι τα ευρήματα αφορούσαν αφορά τόσο κινητήρες ντίζελ όσο και βενζινοκινητήρες.

«Τα προσαρμοζόμενα προγράμματα αλλαγής ταχυτήτων μπορούν να οδηγήσουν σε λάθος και μη επαναλήψιμα αποτελέσματα» όταν τα αυτοκίνητα μετρώνται στο εργαστήριο, δήλωσε η VW μέσω mail που απέστειλε τη Κυριακή  13/11, απαντώντας σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung το περασμένο Σάββατο.

Αν το λογισμικό μπορεί να ελέγξει το αυτόματο κιβώτιο κάποιων μοντέλων της Audi, αντιλαμβανόμενο συνθήκες μέτρησης εργαστηρίου, τα αυτοκίνητα αλλάζουν πιο γρήγορα σχέση και αυτό θα μπορούσε να χαμηλώσει αισθητά τις εκπομπές CO2 και οξειδίων του αζώτου (NOx), ανέφερε η Sueddeutsche Zeitung, επικαλούμενη διαβαθμισμένο έγγραφο της VW.



«Η Audi έδωσε εξηγήσεις σχετικά με το τεχνικό υπόβαθρο των προγράμματος προσαρμοζόμενων αλλαγών στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οχημάτων (ΚΒΑ) και έδωσε τις διαθέσιμες τεχνικές πληροφορίες», είπε η VW. Προσέθεσε δε ότι θα υπάρξουν περαιτέρω συζητήσεις με την KBA, την οποία έχει εξουσιοδοτήσει η γερμανική κυβέρνηση να διερευνήσει τις αναφερόμενες παραβάσεις της Audi.

Ο αποκαλούμενος προσαρμοζόμενος έλεγχος μετάδοσης αποσκοπεί να πετύχει καλύτερες επιδόσεις, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την οικονομία και μειώνοντας τη συχνότητα αλλαγής σχέσης, αναφέρει ειδικός περί το θέμα. «Σε κανονική χρήση, το προσαρμοζόμενο αυτό σύστημα επικουρεί τον οδηγό, ρυθμίζοντας τα σημεία αλλαγής με όσο το δυνατόν καλύτερη προσαρμογή στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες», λέει η VW.

Νέα έρευνα της EPA
Νωρίτερα την Κυριακή, η Bild ανέφερε ότι η EPA (U.S. Environmental Protection Agency - Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ) δρομολόγησε έρευνα για την Audi σχετικά με τις τελευταίες αναφορές για το επίμαχο λογισμικό και την επόμενη εβδομάδα θα κληθούν για διευκρινίσεις οι επικεφαλής μηχανικοί της εταιρείας.

VW και Audi αρνήθηκαν να σχολιάσουν την Κυριακή το θέμα, ύστερα από τη δήλωση του εκπροσώπου της EPA, Nick Conger. Αλλά δύο στελέχη που γνωρίζουν το θέμα είπαν ότι η αμερικανική κυβέρνηση θα θέσει ερωτήσεις σχετικά και αν αυτό αποτελεί συσκευή χειραγώγησης στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Η EPA και η CARB αυτή την περίοδο έχουν επικεντρωθεί στο να συμφωνήσουν με τη VW στο πώς θα λυθεί το θέμα με 85.000 3λιτρα ντίζελ Audi, Porsche και VW, κατασκευής 2009-2015. Τα παραπάνω αυτοκίνητα εκπέμπουν έως και εννέα φορές πάνω από το νόμιμο επιτρεπτό όριο ρύπανσης, και στη συμφωνία πρέπει να έχουν καταλήξει πριν από την ακροαματική διαδικασία σε δικαστήριο του San Francisco στις 30 Νοεμβρίου.

Η VW έχει υποβάλει προτάσεις, νωρίτερα μέσα στο 2016 για τα μεγαλύτερα ντίζελ Porsche, Audi και VW και βρίσκεται σε έντονες διαπραγματεύσεις με την αμερικανική κυβέρνηση και με τη Ρυθμιστική Αρχή της California. Συζητήσεις βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη και μεταξύ της VW και των δικηγόρων των ιδιοκτητών σε μια προσπάθεια να καταλήξουν σε συμφωνία του ύψους της αποζημίωσης. Η συμφωνία με τους ιδιοκτήτες των δίλιτρων ρυπογόνων αυτοκινήτων έχει κλείσει και θα θα λάβουν ο καθένας $5.100 με $10.000 για αποζημίωση και την οψιόν εξαγοράς των αυτοκινήτων τους από τη VW.

Τουλάχιστον δύο αγωγές έχουν κατατεθεί εναντίον της Αudi το θέμα. H μια λέει ότι η CARB «προσδιόρισε ότι η Audi εγκατέστησε κρυφά μια συσκευή χειραγώγησης στη μετάδοση των αυτοκινήτων της. Η συσκευή χρησιμοποιήθηκε για να παρακάμψει τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων που υπάρχουν και συμμορφώνονται με τα όρια που έχουν τεθεί από την Clean Air Act».

Η CARB αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ότι ερευνά το θέμα, αλλά μαζί με την EPA είπαν ότι έχουν εντείνει τους ελέγχους στον απόηχο του dieselgate της VW.

[Πηγή Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube