Κίνα, πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Κίνα, πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Με 3,22 εκατ. μονάδες να έχουν εξαχθεί παγκοσμίως μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2023, η Κίνα εκθρόνισε την Ιαπωνία από μεγαλύτερο εξαγωγέα στον κόσμο.

Κίνα, πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Η τάση από την αρχή του έτους επιβεβαιώνεται. Η Ιαπωνία δεν είναι πλέον ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο. Η αφαίρεση αυτού του τίτλου μάλιστα από την Κίνα είναι ακόμη πιο συμβολική. 

Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η Κίνα, ο ιστορικός αντίπαλος της Χώρας του Ανατέλλοντος Ήλιου έχει μεταμορφώσει την αυτοκινητοβιομηχανία της σε σημείο ώστε να γίνει μια από τους μεγαλύτερες κατασκευάστριες χώρες στον κόσμο. 

Τα ηλεκτρικά συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην εξαγωγική δυναμική της χώρας και καθιστούν την Κίνα μια σημαντική νέα αυτοκινητοβιομηχανία

Κίνα, πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Οι Κινέζοι κατασκευαστές μάλιστα παίρνουν την εκδίκησή τους με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τον Αύγουστο του 2023, η Κίνα εξήγαγε 436.000 μονάδες παγκοσμίως. Νούμερο αυξημένο κατά 39% σε σχέση με τον περυσινό Αύγουστο.

Ύστερα από ένα εξαιρετικό πρώτο 6μηνο, η κινεζική ατμομηχανή έφτασε τα 3,22 εκατ. εξαγωγές μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2023. Απόλυτο ρεκόρ με ρυθμό ανάπτυξης 65%. Η Κίνα σχεδίαζε αρχικά να παραδώσει τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα εκτός των συνόρων της εφέτος. Τελικά θα είναι πολλά περισσότερα. Το 2021, οι εξαγωγές αυτοκινήτων μόλις που έφταναν τα δύο εκατομμύρια. Το 2022 αυξήθηκαν σε 3,4 εκατ. και εφέτος θα πρέπει να περιμένουμε ένα νούμερο μεταξύ 4 και 5 εκατ.

Κίνα, πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Είναι ενδιαφέρον ότι μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου, η μέση τιμή των αυτοκινήτων που εξήγαγε η Κίνα αυξήθηκε κατά 11%. Ως αποτέλεσμα, η συνολική αξία των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 85% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σε σύγκριση με πέρυσι. Η επίθεση των Κινέζων κατασκευαστών στη Ρωσία και στη Νότια Αμερική συνέβαλλε στην ταχεία ανάπτυξη των εξαγωγών. Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2023, παραδόθηκαν 544.000 μονάδες στη Ρωσία (+664% από έτος σε έτος).

Τα κινεζικά ηλεκτρικά έσπρωξαν την ανάπτυξη των εξαγωγών προς τα πάνω. Με τις πωλήσεις τους να είναι ιδιαίτερα καλές στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης και της Νοτιοανατολικής Ασίας. Ιδιαίτερα στο Βέλγιο, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στη Σλοβενία και στην Ταϊλάνδη.

Κίνα, πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Άλλες χώρες της Κεντρικής Ασίας, όπως το Ουζμπεκιστάν και το Κιργιστάν, έχουν αναδειχτεί επίσης σημαντικές νέες αγορές για την Κίνα, αν και όχι απαραίτητα για κατασκευαστές που εξειδικεύονται στα ηλεκτρικά.

Στην Ευρώπη, ωστόσο, το μέλλον των κινεζικών εμπορικών σημάτων είναι αβέβαιο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διερευνήσει τις «κρατικές επιδοτήσεις» που χορηγεί το Πεκίνο σε Κινέζους κατασκευαστές. Προκαταρκτικές εργασίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε φόρο στα κινεζικά ηλεκτρικά που κατευθύνονται προς την Ευρώπη. Μέτρο προστατευτισμού που ανησυχεί τον επικεφαλής της Mercedes-Benz. Ο Ola Källenius υποστηρίζει το «άνοιγμα των αγορών» και δεν επιθυμεί να αποκλείσει την Κίνα από την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube