Kαλοδιατηρημένο Škoda Favorit έχει κάνει μόλις 37 km και είναι ελληνικό!

Kαλοδιατηρημένο Škoda Favorit έχει κάνει μόλις 37 km και είναι ελληνικό!

Αν και έχουν περάσει 30 χρόνια, το εικονιζόμενο Škoda Favorit είναι του… κουτιού και έχει ακόμα τα προστατευτικά πατάκια από την ελληνική αντιπροσωπεία. Αγοράστηκε πρόσφατα από έναν Τσέχο αντί €24.000!

Η Škoda δεν θα ήταν εκεί που είναι σήμερα αν δεν είχε κυκλοφορήσει το Favorit. Σχεδιασμένο από τον Bertone, το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο της μάρκας ήταν ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες που οδήγησαν το VW Group να ενδιαφερθεί για την τσέχικη μάρκα. 

Κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 1987 και στη συνέχεια μια αναβαθμισμένη έκδοσή του, υπό την ομπρέλα της VW, βγήκε στους δρόμους το 1991. Το χάτσμπακ αποσύρθηκε το 1994 για να δώσει τη θέση του στο Felicia, το οποίο στη συνέχεια αντικαταστάθηκε από το Fabia που όλοι γνωρίζουμε. 

Skoda Favorit

Το συγκεκριμένο Favorit είναι του 1993 και έχει διανύσει μόλις 37 km από την ημέρα που το αγόρασε ο αρχικός ιδιοκτήτης του από την Αθήνα, πριν από 30 ακριβώς χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Škoda Favorit και άλλα 11 μοντέλα που έσωσαν εταιρείες από χρεωκοπία

Η ιστορία λέει ότι τα χιλιόμετρα έγιναν στη διαδρομή από την έκθεση της τότε αντιπροσωπίας της Škoda στην Ελλάδα, την ΒΙΑΜΑΡ, έως ένα γκαράζ κοντά στο σπίτι του ιδιοκτήτη.

Skoda Favorit

Η Škoda λέει ότι η γυναίκα που αγόρασε το αυτοκίνητο απλά αποφάσισε πως δεν ήθελε να οδηγήσει (όχι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά γενικώς) και έτσι το αυτοκίνητο έμεινε εκεί για τρεις δεκαετίες πριν αλλάξει χέρια. Το όχημα βρέθηκε το φθινόπωρο του 2022 και βγήκε σε δημοπρασία.

Ο οδηγός αγώνων, Jiří Mičánek Junior, αγόρασε το Favorit σε πολύ υψηλή τιμή, πληρώνοντας €24.000, ποσό με το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να αγοράσει ένα σύγχρονο και καλά εξοπλισμένο Fabia.

skoda favorit

Ο νέος ιδιοκτήτης παρέλαβε το αυτοκίνητο από τη Φρανκφούρτη και επίσης δεν σκοπεύει να το οδηγήσει πολύ. Εκτός από μερικές γρατσουνιές, είναι ακριβώς όπως βγήκε από το εργοστάσιο, διαθέτοντας ακόμη και τα πλαστικά προστατευτικά στα καθίσματα. Το συγκριμένο Favorit είναι έκδοση LX με επένδυση από ψεύτικο ξύλο και εξαιρετικά γραφικά που τρέχουν στα πλαϊνά του αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας του είναι ένας 1,3 βενζίνης που αποδίδει ισχύ 54 ίππων και διαθέτει ψεκασμό Bosch αντί για καρμπυρατέρ των παλαιότερων εκδόσεων, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 137 km/h.

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ακριβά συλλεκτικά αυτοκίνητα να κλειδώνονται για χρόνια σε ένα γκαράζ, αλλά αυτό το Favorit είναι ένα... ταπεινό χάτσμπακ που θα ήταν τέλειο για το Μουσείο της Škoda στο Mladá Boleslav.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube