Ηλεκτροκίνηση: Οι κατασκευαστές πιέζουν την ΕΕ για περισσότερα σημεία φόρτισης

Ηλεκτροκίνηση: Οι κατασκευαστές πιέζουν την ΕΕ για περισσότερα σημεία φόρτισης

Αν δεν φτιαχτούν αυτά οι καταναλωτές δεν πρόκειται να εμπιστευτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

«Μας αναγκάζετε να κάνουμε την επανάσταση, αλλά να κάνετε κι εσείς τη δική σας»! Αυτό είναι στην ουσία το μήνυμα που έστειλαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές αρχές, οι οποίες πιέζουν για τον μαζικό εξηλεκτρισμό του στόλου των αυτοκινήτων.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), οι Βρυξέλλες σήμερα είναι υπερβολικά δειλές σε ό,τι αφορά στους στόχους για την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης, χωρίς τους οποίους θα είναι αδύνατο να ενθαρρυνθεί το κοινό να στραφεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Πρέπει να δράσουμε γρήγορα στην ανάπτυξη υποδομών για να εμπνεύσουμε στους καταναλωτές εμπιστοσύνη για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, διασφαλίζοντας έτσι ότι ο στόλος μπορεί να ανανεωθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο», υποστηρίζει ο Eric-Mark Huitema , Γενικός Διευθυντής του ACEA.

ev

Ο ACEA υποστηρίζει το στόχο της χρηματοδότησης 1 εκατομμυρίου δημόσιων σημείων φόρτισης που αναφέρονται στο σχέδιο. Ωστόσο, σημειώνει ότι αυτός ο στόχος ήταν ήδη μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, και ότι είναι πολύ πιο χαμηλός από αυτόν που θα απαιτηθεί στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Επιτροπής, θα χρειαστούν περίπου 2,8 εκατομμύρια σημεία δημόσιας φόρτισης έως το 2030 - περίπου 15 φορές περισσότερα από ό, τι ισχύει επί του παρόντος σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για να τονίσουν την αυξανόμενη επείγουσα ανάγκη αναθεώρησης της ξεπερασμένης οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων της ΕΕ (AFID). Αυτή η οδηγία, η οποία εγκρίθηκε το 2014, δεν συμβαδίζει με την ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων.

Επομένως, ο ACEA καλεί την Επιτροπή να επισπεύσει τα σχέδιά της για την αναθεώρηση AFID στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης για την Ευρώπη. Αυτή η αναθεωρημένη οδηγία θα πρέπει να εισαγάγει μια πολύ πιο φιλόδοξη προσέγγιση για την ανάπτυξη σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Την ίδια στιγμή επισημαίνει πως τα φορτηγά και τα λεωφορεία, έχουν διαφορετικές ανάγκες από τα αυτοκίνητα σε ό, τι αφορά την υποδομή, λόγω της υψηλότερης ζήτησης ισχύος και ενέργειας, καθώς και του συγκεκριμένου χώρου, στάθμευσης (για ολονύκτια χρέωση) και απαιτήσεων πρόσβασης.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube