Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το στοίχημα είναι πλέον η αύξηση των πωλήσεων

Η μεγάλη πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι τώρα να πείσουν τους αγοραστές να αποδεχτούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Χρειάστηκε μόνο μια δεκαετία για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να πάρουν στα σοβαρά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να προσφέρουν κάτι περισσότερο από πρωτότυπα. Τώρα έρχεται το δύσκολο κομμάτι: Να πείσουν τους καταναλωτές για να τα αγοράσουν.
Στη Φρανκφούρτη, όλες (ή σχεδόν όλες) οι εταιρείες αποκάλυψαν κάποιο ηλεκτροκίνητο μοντέλο.
Το μήνυμα προς τους περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους καταναλωτές έφυγε: Είμαστε μαζί σας. Όμως, κάποιος πρέπει να διασκεδάσει και τους ενδοιασμούς τους σε ό,τι έχει να κάνει με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Οι αγοραστές δεν αρέσκονται να πληρώνουν για τη νέα τεχνολογία όταν δεν είναι σίγουροι ότι θα φτάσουν αξιόπιστα στον προορισμό τους. Αυτό έχει να κάνει με την αυτονομία των ηλεκτρικών.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Carlos Tavares, προέδρου του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου PSA: «Το επόμενο μεγάλο γεγονός δεν πρόκειται να είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γιατί θα έρθουν», δήλωσε.  «Το επόμενο μεγάλο γεγονός είναι το πώς θα κάνουμε αυτήν την τεχνολογία προσιτή για όσο το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων

Μέχρι τώρα, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολλαπλασιαστεί μόνο σε χώρες με σημαντικές επιδοτήσεις. Η ζήτηση στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, υποχώρησε 16%  τον Αύγουστο, μόλις  η κυβέρνηση μείωσε τις επιδοτήσεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να μειώσουν τις τιμές, αλλά αυτό θα έχει σαν συνέπεια τη μείωση της κερδοφορίας που δε πολλές περιπτώσεις κινείται οριακά.
Αντίστοιχα με την Κίνα και στη Δανία η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέρρευσε όταν η κυβέρνηση σταδιακά διέκοψε τις φορολογικές ελαφρύνσεις το 2016.

«Μιλάμε για τα EVs εδώ και χρόνια, αλλά φέτος εμφανίστηκαν τα πραγματικά αυτοκίνητα παραγωγής», γράφει σε σημείωμα ο Max Warburton, αναλυτής στο Sanford C. Bernstein. «Πρέπει όμως να γιορτάζουμε γι’ αυτά τα αυτοκίνητα, δεδομένου του φτωχού περιθωρίου κέρδους  που θα έχουν τα περισσότερα;».
Στην ουσία οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι εγκλωβισμένες: Ή θα δίνουν στην αγορά φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το φόβο να χάνουν χρήματα, ή θα πληρώνουν υπέρογκα πρόστιμα με βάση τις νέες νόρμες για εκπομπές ρύπων

Η ζήτηση των καταναλωτών «δεν μπορεί να επιβληθεί» δήλωσε ο CEO της Daimler Ola Kallenius, τονίζοντας πως αυτό που προέχει είναι η δημιουργία κινήτρων στον καταναλωτή για να προτιμήσει τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
Και αυτά είναι τρία: Χαμηλή τιμή κτήσης, μεγάλη αυτονομία και πυκνό δίκτυο φόρτισης.  

Παράλληλα οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν τις κυβερνήσεις να επιδοτήσουν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια να επεκταθούν οι πωλήσεις τους. «Χρειαζόμαστε ισχυρή υποστήριξη, γιατί αν δεν το κάνουμε», η απλή προσφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα είναι αρκετή για να ξεκινήσουν οι πωλήσεις», δήλωσε ο Tavares .