node/36010

Η Volvo προχωρά σε μεγάλες περικοπές δαπανών

Αιτία ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ- Κίνας που συμπιέζει τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Volvo ανακοίνωσε την Πέμπτη την πρόθεσή της να μειώσει τα πάγια κόστη της κατά 2 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες ($214 εκατ.), καθώς όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπει στα ταμεία της επιπτώσεις από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Η απόφαση αυτή έρχεται μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα που θέλει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να «συμπιέζονται» υπό το βάρος τόσο των εμπορικών συγκρούσεων μεταξύ κρατών, όσο και των τεράστιων επενδύσεων που πρέπει να κάνουν για να περάσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Η Volvo, στοχεύει ψηλά στην premium κατηγορία για να τεθεί απευθείας απέναντι σε BMW και Mercedes-Benz, την ώρα που έχει αναπροσαρμόσει τα παγκόσμια σχέδια παραγωγής της σε μια προσπάθεια να μειώσει τον αντίκτυπο των αυξημένων τιμολογίων.

Η Volvo ξεκίνησε τις περικοπές νωρίτερα φέτος. Μέχρι στιγμής, έχει μειώσει κατά 750 τις θέσεις εργασίας, κυρίως μηχανικούς και συμβούλους πληροφορικής, και μείωσε τον ωριαίο μισθό για τους συμβούλους.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι τα νέα μέτρα μείωσης κόστους θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και θα ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Ο CEO της εταιρείας Hakan Samuelsson δήλωσε ότι αυτά θα περιλαμβάνουν κάποιες περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας, αλλά θα επικεντρωθούν κυρίως στη μείωση του κόστους.

Σε δηλώσεις της η Volvo ανέφερε πως οι συνθήκες της αγοράς αναμένεται να ασκήσουν συνεχή πίεση στα περιθώρια κέρδους, αλλά ο συνδυασμός των μέτρων που περιλαμβάνουν αύξηση όγκου παραγωγής και μείωση κόστους θα οδηγήσουν σε αύξηση της κερδοφορίας  στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα λειτουργικά κέρδη του δεύτερου τριμήνου μειώθηκαν κατά 39%, σημειώνοντας μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα βελτιώθηκαν κατά 1,8%.

Η Volvo έχει συμφωνήσει για τα νέα της μοντέλα στην Κίνα να χρησιμοποιεί σε ό,τι έχει να κάνει με τη συνδεσιμότητα τις εφαρμογές της Huawei, η οποία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μερικές κυρώσεις από τις ΗΠΑ και δυνητικές απαγορεύσεις στις ευρωπαϊκές χώρες λόγω φόβων ότι ο εξοπλισμός της θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κατασκοπεία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo δήλωσε ότι οι ενέργειες εναντίον της Huawei δεν θα έχουν αντίκτυπο στα σχέδια της Volvo, τα οποία χρησιμοποιούν τις εφαρμογές της Huawei μόνον στην Κίνα, ενώ σε όλο τον άλλο κόσμο χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Google.

node/39376

Toyota: Παραμένει ο κατασκευαστής αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο

Σύμφωνα με την κατάταξη του BrandZ, η Toyota διατηρεί την θέση της στην κορυφή του κλάδου.

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Toyota: Παραμένει ο κατασκευαστής αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του BrandZ για τις 100 εταιρείες με τη μεγαλύτερη αξία, η Toyota παραμένει ο πολυτιμότερος κατασκευαστής αυτοκινήτων για το 2020, τερματίζοντας στην 48η θέση της γενικής κατάταξης, παρά τη μείωση 3% της αξίας της σε σχέση με το 2019.

Δεύτερη στον κλάδο της αυτοκίνησης έρχεται η Mercedes-Benz (-9%) στην 56η θέση γενικής, ακολουθούμενη από την BMW (-12%) στην 61η θέση γενικής. Για το 2020, μόνο 3 κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν να συμπεριληφθούν στο Top 100, καθώς η Ford (-10%) και η Honda (-15%) έπεσαν σε χαμηλότερες θέσεις.

Η μόνη από τις 10 εταιρείες αυτοκινήτων που συμπεριλαμβάνονται στην μελέτη, η οποία είδε την αξία της να αυξάνεται το 2020 ήταν η αμερικανική Tesla (+22%) που διαμορφώθηκε στα $11,35 δισεκατομμύρια. Αντίθετα, τη μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με πέρυσι σημείωσε η Nissan (-18%) πέφτοντας στα $8,66 δισεκατομμύρια. 

Ο Graham Staplehurst, υπεύθυνος στρατηγικής του BrandZ, δήλωσε στο Automotive News: «Από το 2008, ο κλάδος του αυτοκινήτου έχασε αξία και ποτέ δεν ανέκαμψε.»

Για την ιστορία, η εταιρεία με την μεγαλύτερη αξία στον κόσμο ανεξαρτήτως αντικειμένου ήταν η Amazon με $415,8 δισεκατομμύρια (+32%), αφήνοντας στη δεύτερη θέση την Apple, στην τρίτη την Microsoft και στην τέταρτη την Google.

[Πηγή: BrandZ Top 100 μέσω Motor1]

TAGS
node/39375

Volkswagen: Δεν θα κατασκευάσει εργοστάσιο στην Τουρκία

Ο όμιλος Volkswagen εγκαταλείπει τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου 4.000 θέσεων εργασίας στην περιοχή της Σμύρνης.

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Volkswagen: Δεν θα κατασκευάσει εργοστάσιο στην Τουρκία

Το Volkswagen Group ανακοίνωσε σήμερα (Τετάρτη 1/7) πως δεν θα προχωρήσει στην κατασκευή εργοστασίου στην Τουρκία, εξαιτίας της κρίσης του κλάδου του αυτοκινήτου που προκλήθηκε από την πανδημία του νέου κορονοϊού. “Η κατάσταση δεν είναι η ίδια σε σχέση με πριν από τον κορονοϊό”, δήλωσε εκπρόσωπος της Volkswagen.

Το εργοστάσιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επρόκειτο να κατασκευαστεί στην περιοχή της Σμύρνης και θα δημιουργούσε 4.000 θέσεις εργασίας. Το 2019, ο όμιλος Volkswagen είχε ήδη αναβάλει την απόφαση για την επένδυση, αφού η Τουρκία ξεκίνησε τις επίμαχες στρατιωτικές της επιχειρήσεις στην βόρεια Συρία. Η οριστική εγκατάλειψη του σχεδίου εξηγείται από τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην αγορά του αυτοκινήτου.

Όπως και συνολικά ο κλάδος του αυτοκινήτου, η Volkswagen επλήγη σοβαρά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 από τις συνέπειες της πανδημίας, που προκάλεσε δραστική μείωση των πωλήσεων. Εκμεταλλευόμενος την ανάκαμψη της ζήτησης, ο όμιλος αποφάσισε ωστόσο να θέσει τέλος στο σχήμα της αναγκαστικής άδειας για το σύνολο των γερμανικών εργοστασίων.

Η κρίση του κλάδου του αυτοκινήτου, πυλώνα της γερμανικής οικονομίας, απειλεί μακροπρόθεσμα 100.000 θέσεις εργασίας στην Γερμανία, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα στον τομέα Φερντινάντ Ντουντενχόφερ.

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ μέσω NewsIT]