υδρογόνο
node/45216

Η Ευρώπη επενδύει άλλα €5,2 δισ. για το υδρογόνο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικύρωσε μια νέα επένδυση 5,2 δισ. ευρώ για τη στήριξη έργων που σχετίζονται με το υδρογόνο σε 13 χώρες, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, με τη μορφή δημόσιας χρηματοδότησης.

Ο καθένας μας αναρωτιέται, θα συνειδητοποιούσε κάποτε η Ευρώπη ότι το να γυρίσει όλα τα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά δεν είναι «Η» λύση. Ή τουλάχιστον ότι, θα απαιτούνταν εναλλακτικές λύσεις στα ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται με μπαταρία; Όπως για παράδειγμα, το υδρογόνο.

Ωστόσο, ένα χαρτοφυλάκιο €5,2 δισ. ήδη έχει επικυρωθεί ως μέρος του πρότζεκτ δημόσιας χρηματοδότησης «Hy2Use», το οποίο συγκεντρώνει 13 ευρωπαϊκά κράτη: Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Δανία, Ελλάδα Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σουηδία και Φινλανδία.

Το πρότζεκτ αυτό εντάσσεται σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα –σε βιομηχανική κλίμακα– και διαρκεί μέχρι το 2036 στο σύνολό του. Ενσωματώνει δε, 35 ανεξάρτητα πρότζεκτ που υποστηρίζονται από 29 εταιρείες που βρίσκονται στις 13 προαναφερθείσες χώρες. Με τη χορηγηθείσα παράταση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελπίζει να παρακινήσει τους ιδιώτες επενδυτές να συνδράμουν επιπλέον με έως και επτά δισεκατομμύρια ευρώ.

υδρογόνο

Θεωρούμενο ως Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI), το Hy2Use θα επιτρέψει την «ανάπτυξη τεχνολογιών και υποδομών που υπερβαίνουν ό,τι προσφέρει η αγορά σήμερα και που θα επιτρέψουν τη σημαντική βελτίωση της απόδοσης, της ασφάλειας, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθώς και της κερδοφορίας». 

Έρχεται να συμπληρώσει δε ένα πρώτο πρότζεκτ που ονομάζεται Hy2Tech και το οποίο εστιάζει στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών για την παραγωγή, αποθήκευση, μεταφορά και διανομή υδρογόνου, καθώς και εφαρμογές στον τομέα της κινητικότητας.

υδρογόνο 

Το Hy2Tech συγκεντρώνει 41 μεμονωμένα πρότζεκτ που υποστηρίζονται από 15 κράτη-μέλη για δημόσια χρηματοδότηση ύψους 5,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τη μόχλευση ιδιωτικών επενδύσεων ύψους 8,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Και στην  Ελλάδα;
Στη χώρα μας ήδη λειτουργεί το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού υδρογόνου, ενώ σύντομα θα κυκλοφορήσει στους δρόμους της Αθήνας και το πρώτο λεωφορείο κυψελών καυσίμου, όπως επιβεβαίωσε στο πρόσφατο συνέδριο του DRIVE, My Green Mobility 2022, o πρόεδρος του ΟΣΥ, Βασίλης Ξυπολυτάς. Σε ενεργειακό επίπεδο, η Ελλάδα όπως διαβάσατε παραπάνω, τρέχει ήδη πρότζεκτ για πράσινο υδρογόνο, με σημαντικούς παίκτες όπως η ΔΕΗ, η Motor Oil και η ΔΕΠΑ.