Η ΕΕ επιβάλλει δίπλωμα βαρέως οχήματος για τα SUV!

Η ΕΕ επιβάλλει δίπλωμα βαρέως οχήματος για τα SUV!

Ευρωπαϊκό νομοσχέδιο προβλέπει ειδική άδεια οδήγησης για οχήματα που ζυγίζουν περισσότερο από 1,8 τόνους. Μέτρο που αποσκοπεί στον περιορισμό της χρήσης των SUV, αλλά θα αφορά επίσης σχεδόν όλα τα EV.

Η ΕΕ επιβάλλει δίπλωμα βαρέως οχήματος για τα SUV!

Αν και πλέον αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τα SUV εξακολουθούν να προκαλούν διαμάχες. 

Πρόσφατες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι αυτοκίνητα με ψηλότερο αμάξωμα και μεγάλο βάρος είναι πιθανότερο να εμπλακούν σε τροχαία ατυχήματα. Και ότι οι συνέπειες αυτών των ατυχημάτων είναι επίσης πιο σοβαρές. Έτσι αρκετοί ευρωβουλευτές εκμεταλλεύονται αυτή τη δυναμική για να προτείνουν ορισμένες αλλαγές στους κανόνες κυκλοφορίας που θα ισχύουν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι ευρωβουλευτές που κρύβονται πίσω από αυτό το νομοσχέδιο για τα SUV δεν ανησυχούν τόσο για την οδική ασφάλεια όσο για το περιβάλλον

SUV, BMW i7
Με παρονομαστή του νομοσχεδίου μόνο το βάρος, η μπάλα σαρώνει και τα δύο τρία των ηλεκτρικών μοντέλων της αγοράς.

Προκειμένου να γίνει λιγότερο ελκυστική η οδήγηση των SUV, το νέο νομοσχέδιο προβλέπει ειδική άδεια οδήγησης για οχήματα βάρους άνω των 1,8 τόνων. Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 21 ετών και να περάσουν συγκεκριμένες εξετάσεις οδήγησης.

Να σημειώσουμε εδώ, ότι αυτός ο υπολογισμός λαμβάνει υπόψη μόνο το βάρος του αυτοκινήτου και όχι το σχήμα του. Ως αποτέλεσμα, η πλειονότητα όποιων οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν επίσης αυτή την ειδική άδεια οδήγησης. 

Αναλογικά, αυτή τη στιγμή συμβαίνουν περισσότερα τροχαία ατυχήματα με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, κάτι που δεν είναι ασήμαντο. Ωστόσο, αυτό το όριο των 1,8 τόνων αποκλείει περισσότερα από τα τρία τέταρτα των ηλεκτρικών μοντέλων, την ίδια στιγμή που γενικός εξηλεκτρισμός του ευρωπαϊκού στόλου αποτελεί τον κύριο στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το 2035.

SUV
Ικανός αριθμός ευρωβουλευτών θεωρεί ότι το πρότυπο WLTP δεν αποτελεί ρεαλιστικό εργαλείο για τα βαριά μοντέλα που πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τους δύο τόνους.

Οι ευρωβουλευτές που κρύβονται πίσω από αυτό το νομοσχέδιο δεν ανησυχούν τόσο για την οδική ασφάλεια όσο για το περιβάλλον. Καθώς, όσο πιο βαρύ ένα όχημα τόσο μεγαλύτερη είναι η κατανάλωσή του -βενζίνη, ντίζελ ή ηλεκτρική ενέργεια. Πιστεύουν δηλαδή η διαχείριση είναι πιο εύκολη λαμβάνοντας υπόψη το βάρος που αποτελεί μια δεδομένη τιμή. Έναντι της μάλλον θεωρητικής κατανάλωσης του προτύπου WLTP που στην πράξη πάλι απέχει από την πραγματική.

Εξαίρεση, ωστόσο, προβλέπεται για άτομα που χρειάζονται ειδική άδεια οδήγησης για το επάγγελμά τους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη τα βαν και τα pick-up που προορίζονται για επαγγελματική χρήση.

Πηγή: De Telegraaf
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube