Η BMW δεν βλέπει με καλό μάτι την παραγωγή μπαταριών σε ευρωπαϊκό έδαφος

Η Merkel πιέζει για καθαρότερα αυτοκίνητα, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν δείχνουν να επιταχύνουν τις προσπάθειές τους. 

Η BMW δεν δείχνει διατεθειμένη να ακούσει τις προτροπές Merkel και να εμπλακεί στο σχέδιο παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Και αυτό γιατί πιστεύει πως μια τέτοια ώθηση δεν θα είχε νόημα καθώς οι ασιάτες έχουν ήδη μια κατοχυρωμένη θέση στην παγκόσμια αγορά που δύσκολα ανατρέπεται. 

«Δεν πιστεύω ότι έχει νόημα για κάθε κατασκευαστή να φτιάχνει τις δικές του μπαταρίες», δήλωσε ο επικεφαλής της οικονομικής υπηρεσίας της BMW Nicolas Peter. «Η εταιρεία είναι ανοικτή να συμμετάσχει σε κοινοπραξία ή να συνεργαστεί με υπάρχοντες παραγωγούς, αλλά δεν βλέπει την ανάγκη να υπερβεί αυτό το όριο», είπε.

Η καγκελάριος Merkel πραγματοποίησε τρίωρη συνάντηση με τους επικεφαλής της BMW, του Volkswagen Group και της Daimler τη Δευτέρα στο Βερολίνο για να πιέσει για την προώθηση της υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης. Η συζήτηση έληξε χωρίς συγκεκριμένα αποτελέσματα, αφήνοντας μια αίσθηση «αργής κίνησης» στη μετάβαση σε καθαρότερα οχήματα.

Ενώ η BMW διστάζει, η VW επέλεξε τον Μάιο τη Northvolt ως συνεργάτη της για να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών στη Γερμανία με μια επένδυση ύψους σχεδόν €1 δισ. Ωστόσο, η BMW κατέχει μερίδιο στη Northvolt μαζί με την VW.

Και ενώ κάποιοι μιλούν για ένα ευρωπαϊκό σχέδιο «τύπου Airbus» για την παραγωγή μπαταριών, κάποιοι άλλοι λένε πως οι ασιάτες βρίσκονται σε πλεονεκτικότερη θέση και μπορούν ανά πάσα στιγμή να μειώσουν το κόστος παραγωγής τους για να γίνουν απόλυτα ανταγωνιστικοί αν υλοποιηθεί το ευρωπαϊκό σχέδιο. 

Μετά τη συνάντηση με τον Harald Krueger της BMW, τον Herbert Diess της VW και τον Ola Kallenius της Daimler, o υπουργός Μεταφορών Andreas Scheuer, επέκρινε τη μεγαλύτερη βιομηχανία του έθνους, την αυτοκινητοβιομηχανία, ότι δεν κατασκευάζει αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Έχω πρόβλημα με το γεγονός ότι τα ενδιαφέροντα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμα σε όλες τις εκθέσεις στη Γερμανία και οι πολίτες της χώρας δεν μπορούν αν βιώσουν άμεσα την ηλεκτρική κινητικότητα», είπε Scheuer.

Να υπενθυμίσουμε πως η κυβέρνηση Merkel βρίσκεται υπό πίεση από νέους ψηφοφόρους που την κατακρίνουν πως δεν κάνει αρκετά για να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους. Η καγκελάριος θέλει να εντείνει τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας και να δημιουργήσει ένα δίκτυο φόρτισης για 7 έως 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Η Γερμανία διαθέτει σήμερα περίπου 17.000 δημόσιους φορτιστές.