Η Audi μόλις πούλησε την Italdesign σε Αμερικανούς
Η Italdesign ανήκει πλέον στην UST, αν κι η Lamborghini διατηρεί ένα μερίδιο.
Η είδηση ότι η Audi πούλησε την πλειοψηφία της Italdesign στην αμερικανική UST έπεσε σαν κεραυνός στην αυτοκινητική βιομηχανία. Όχι γιατί δεν υπήρχαν φήμες -η Volkswagen εδώ και μήνες φλέρταρε με την ιδέα να «ελαφρύνει» το τεράστιο δίκτυο θυγατρικών της.
Αλλά γιατί μιλάμε για έναν από τους πιο ιστορικούς και εμβληματικούς οίκους σχεδίασης στον κόσμο. Την εταιρεία που ίδρυσε ο Giorgetto Giugiaro και η οποία διαμόρφωσε στην κυριολεξία το τοπίο του σύγχρονου αυτοκινήτου.
Η κίνηση της Audi να παραχωρήσει τον έλεγχο της Italdesign δεν είναι μια απλή πώληση, αλλά μια στρατηγική αναδιάταξη. Τα τελευταία χρόνια, ο Όμιλος Volkswagen βρίσκεται σε μια φάση έντονης αναδιοργάνωσης: Πιέσεις από την ηλεκτροκίνηση, επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε software, και η ανάγκη να μειωθεί το κόστος σε μη κρίσιμα περιουσιακά στοιχεία.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Italdesign είχε εξελιχθεί σε έναν βαρύ -και ακριβό- οργανισμό, με τεράστια τεχνογνωσία αλλά και δομές που δεν ταίριαζαν πλέον στο lean μοντέλο που θέλει να χτίσει η Volkswagen
Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι η UST, μια εταιρεία τεχνολογίας με έδρα την Καλιφόρνια, που ειδικεύεται σε digital engineering, AI, data-driven ανάπτυξη και λύσεις mobility. Η UST δεν αγοράζει την Italdesign για να γίνει «ο νέος Giugiaro».
Την αγοράζει γιατί βλέπει σε αυτήν ένα εργοστάσιο τεχνογνωσίας που μπορεί να παντρέψει το hardware (σχεδίαση, μηχανολογία, πρωτότυπα) με το software (AI, ανάπτυξη πλατφορμών, ψηφιακό product design). Και αυτό είναι ένα μοντέλο που όλο και περισσότεροι OEM αναζητούν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αγόρασε το Italdesign Aztec με τα δύο τιμόνια
Η Volkswagen -από την πλευρά της- δεν αποχώρησε εντελώς. Ένα σημαντικό μειοψηφικό πακέτο παραμένει υπό την κατοχή της Lamborghini, εξασφαλίζοντας ότι η Italdesign θα συνεχίσει να δουλεύει για τον Όμιλο VW ως στρατηγικός συνεργάτης.
Όμως δεν έχει πλέον τον έλεγχο κι αυτό αλλάζει τα δεδομένα. Η Italdesign αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία, μπορεί να αναλάβει πιο ετερόκλητα πρότζεκτ, να ανοίξει την πόρτα σε νέους πελάτες και να λειτουργήσει πιο ανεξάρτητα από τη γερμανική «αγκύρωση» των τελευταίων 15 ετών.
Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον; Πιθανότατα μια Italdesign πιο διεθνή, πιο τεχνολογική και λιγότερο «εργαλείο» του Volkswagen Group.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευέλικτη πλατφόρμα για EV από τις Italdesign και Williams Advanced Engineering
Αν η UST καταφέρει να παντρέψει το ιταλικό design με τις δικές της ψηφιακές δυνατότητες, τότε μιλάμε για έναν οργανισμό που θα παίξει σημαντικό ρόλο στη νέα εποχή της αυτοκίνησης -εκεί όπου το σχήμα του αυτοκινήτου σχεδιάζεται πλέον ταυτόχρονα με το software που το κινεί.



