Hyundai IONIQ line-up
node/44658

Hyundai IONIQ, τέλος παραγωγής από τον Ιούλιο

Το Hyundai IONIQ, πρόδρομος των μοντέλων μέγιστης αποδοτικότητας στην γκάμα της κορεατικής φίρμας, διάγει τις τελευταίες εβδομάδες του στην αγορά και θα αντικατασταθεί το 2023 από το IONIQ 6.

Η Hyundai εξέπληξε τον αυτοκινητικό κόσμο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2016 με ένα στοίχημα που είχε έναν και μόνο στόχο. Να εκθρονίσει το Toyota Prius ή να προσπαθήσει να το γκρεμίσει από την κορυφή της κατάταξης των παγκόσμιων πωλήσεων. Όπως και οι Ιάπωνες, οι Νοτιοκορεάτες πρότειναν ένα μοντέλο με έντονα αεροδυναμική σχεδίαση -ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόνο 0,24- που ξεπέρασε την αισθητική γραμμή των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας, ξεχωρίζοντας επίσης για την μηχανική ποικιλία του όσον αφορά τη βιώσιμη κινητικότητα.

Το Hyundai IONIQ ήταν ένα μοντέλο με πολύ σημαντικό βάρος για την κορεατική εταιρεία, καθώς πούλησε περισσότερες από 135.700 μονάδες στη Γηραιά Ήπειρο από τα τέλη του 2016 έως τον Δεκέμβριο του 2021.

Η πρώτη έκδοση που λανσαρίστηκε ήταν το Hyundai IONIQ Hybrid και μόλις λίγους μήνες αργότερα πλαισιώθηκε από το IONIQ Electric, τον Ιούλιο του 2016, και το plug-in hybrid τον Φεβρουάριο του 2017 -το μοντέλο και στις τρεις εκδοχές του ανανεώθηκε στις αρχές του 2019. Γκάμα που όμως έφτασε στο τέλος της εμπορικής ζωής της, κάτι που ο Κορεάτης κατασκευαστής έχει ήδη επιβεβαιώσει δημόσια. Οι Κορεάτες λοιπόν, ανακοίνωσαν τη διακοπή της παραγωγής και των τριών παραλλαγών του Hyundai IONIQ που κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο στο Ulsan της Νότιας Κορέας, από τον ερχόμενο Ιούλιο, σημαίνοντας το τέλος εποχής γι’ αυτό το τόσο σημαντικό μοντέλο.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η απόφαση να σταματήσει η παραγωγή του Hyundai IONIQ επηρεάζει τα πάντα. Έτσι οι πιο πρόσφατες μονάδες του IONIQ, που διατίθενται με τρεις ηλεκτρικές ή εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες -HEV, PHEV και BEV, εγκαταλείπουν ήδη τις γραμμές συναρμολόγησης για να φτάσουν στους αντιπροσώπους. Με άλλα λόγια η διαθεσιμότητα θα συνεχιστεί βαίνοντας μειούμενη για ακόμη λίγους μήνες ύστερα την τέλος της παραγωγής και έως ότου εξαντληθούν τα αποθέματα -στην Ελλάδα δεν εισήχθη ποτέ.

Hyundai IONIQ line-up

Το Hyundai IONIQ ήταν ένα μοντέλο με πολύ σημαντικό βάρος για την κορεατική εταιρεία, καταφέρνοντας να πουλήσει περισσότερες από 135.700 μονάδες στη Γηραιά Ήπειρο από τα τέλη του 2016 έως τον Δεκέμβριο του 2021. Μοντέλο που διατήρησε τα πέντε αστέρια σε δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP κατά τη διάρκεια των έξι ετών της εμπορικής καριέρας του Αλλά και διότι ήταν αυτό που άνοιξε τον δρόμο για τη νέα γενιά ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Hyundai, υπό την επωνυμία IONIQ που διατίθενται αυτή τη στιγμή στη αγορά και κυρίως για την υλοποίηση της τελευταίας γκάμας των ηλεκτρικών της.

Η Hyundai έχει επισημάνει ότι αυτή η έξοδος από την αγορά ήταν προγραμματισμένη εδώ και πολύ καιρό, επισημαίνοντας τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών. Αλλά έχει επίσης να κάνει πολύ με έναν άλλο όχι λιγότερο σημαντικό παράγοντα: Το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της νέας γκάμας των κορεατικών EV, το νέο IONIQ 6 θα κάνει το ντεμπούτο του το 2023, με κάμποσους μήνες καπέλο καθώς αρχικά ήταν να λανσαριστεί μέσο στο 2022.

Hyundai IONIQ 6
Ανεπίσημο σκίτσο του Hyundai IONIQ 6 από την Gotcha Cars.


Μια μπερλίνα μεγαλύτερη από το απερχόμενο μοντέλο που θα έρθει να τοποθετηθεί στην κατηγορία D (οικογενειακά) όπου η εταιρεία δεν έχει καμία εκπροσώπηση με τέτοιο φορμά αμαξώματος και πιο σπορ χαρακτήρα. Το νέο IONIQ 6 που θα λανσαριστεί στην αγορά το 2023 με μέγιστη αυτονομία έως και 515 km.
 

TAGS